Lemmikkien " suhtautuminen" raskauteen :)
Ajattelin kysellä, onko muilla lemmikkieläimet " suhtautuneet" raskauteesi jotenkin poikkeuksellisesti. Meillä näet on käynyt niin, että tyttökissamme on raskauden alkutaipaleelta lähtien alkanut iltaisin tulemaan vatsani päälle nukkumaan. On tosi suloisen näköinen, kun katti köllöttelee leuka masukummun päälle. Ajattelenkin, että onkohan meidän kisullakin jokin " äidinvaisto" suojella tuota masuvauvaa. Täytyy ottaa joku päivä kuva siitä, niin voin sitten joskus näyttää tulokkaallemmekin.
Hyvää viikonloppua kaikille.
t. Papu rv 14+4
Kommentit (9)
Meillä on kaksi kissaa. Uroskissasta on tullut raskauden myötä huomionkipeämpi, se herättää öisin ja vaatii hellyyttä näykkimällä hellästi varpaita ja naukumalla kovaäänisesti. Se on myös alkanut kantaa lelujaan kovaäänisesti naukuen eteeni ikäänkuin " esitellen saalistaan" . Sitten herraa pitää paijata ja kehua kovasti tai se loukkaantuu.
Tyttökissa tunkee innolla mahan läheisyyteen. Kun köllin sohvalla, neitokainen parkkeeraa reisieni päälle tai mihin vaan, missä se voi kehräten nojata vatsaan. Kun vauva reagoi kehräykseen potkimalla, kissa nojaa entistä voimakkaammin mahaa vasten ja kehrää entistä hurjemmin.
Luulen, että uros hiukan " varmistelee asemiaan" uuden tulokkaan varalta mutta tyttökissan ilmeinen hoivavietti ja hellyys vauvaa kohtaan on liikuttavaa. Oli miten oli, suloisia ovat molemmat!
Onnellista odotusta!
Jansku rv31+6
esikoista kun odotin niin kaksi vanhinta koiraa huomasi.. nuorin oli vasta pentu. vanhin koira seurasi mua joka paikaan vaikka normaalisti ei sitä ollut tehnyt ja toinen koira ennen nuku aina polvitaipeessani sängyssä peiton alla niin siirtyikin raskauden aikana mahan ympärille nukkumaan.
kun synnytin..siskoni oli hoitamassa koiriani ja vanhin koiristani oli ruvenut ravaamaan yhtäkkiä ja piipittämään. siskoni ihmetteli moista ja kun soitin myöhemmin ja ilmoitin tytön syntyneen niin siskoni kysyi monelta ja selvisi että koira oli nimenomaan silloin pyörinyt ympyrää ja piipittänyt.
tokan ja nyt tän kolmannen kanssa en ole huomannut että eläimet olisi reagoineent. luulen että jo koira/kissa on vähän vahempi niin reagoivat herkemmin kun he tuntevat sinutkin paremin.
Oiskohan ollut että meidän kissa tiesi raskudesta aiemmin kuin me itse?? Yksi meijän kissoista tosiaan nyt jokunen aika sitten alkoi jatkuvasti tunkea syliin ja just mahaan nojaamaan, siinä sitten kehräsi niin tyytyväisenä. Viikko sitten plussasin vasta, oiskohan voinut tietää vai sattumaa?
Mä kun olin ihan viimesilläni raskaana ja mies oli yön pois kotoo, ni vaistosin, että koira (uros <6v) oli jotenkin erilainen... ja yöllä heräsin siihen, että se seiso sängyn vieressä ja etutassu oli sängyn reunalla... se " kysy" , että saako tulla viereen. No en tietenkään päästänyt, kun se ei saanu ylipäätään olla sängyssä. Mä olin ihan ihmeissäni, että kuin se ny keskellä yötä semmosen sai päähänsä... kun ei se tosiaan koskaan saanu meidän viereen tulla. :) Kaverin kanssa sitte mietittiin, että olisko se koittanu sitte päästä mun " johtajapariksi" miehen tilalle, kun se oli kotoo pois?! :D
Mut siis toi oli tosiaan vaan ton kerran ja ihan loppuraskaudesta. =)
Burde ja Heidi <6kk
ja tuntuu että tämän nuoremman ja villimmän käytös minua kohtaan on muuttunut. Tämä koira seuraa minua joka paikkaan, tunkee itseään syliin jatkuvasti (onneksi pikkukoira ;)), on hirveän suojeleva ja " vahtii" minua. Ennen esim lenkille lähtiessä hyppi innoissaan minua vasten, tätä nykyä hyppii vain minun vieressäni muttei minua vasten jne. Jos olen poissa kotoa niin koira kulkee nurkkapielissä ja nuuskuttelee ja itkee niin että mies on välillä ihan hermorauniona ;)
mearan+ Itu rv 11
meillä on kohta vuoden ikäinen kollikissa,jonka käytös on hieman omituista:0) (tai no ei enää noiden teidän viestienne jälkeen ihan niin selittämätöntä).
Kissamme on hyvin seurallinen yksilö, (vessankaan ei yksin pääse) Joten aina se on ollut kiehnäämässä ja huomiota kerjäämässä enemmän kun muut tuntemani kissat.
Nyt raskaus aikana se on muuttunuyt avomiestä kohtaan jotenkin enemmän agressiivisemmaksi. hyökkää yhtäkkiä puremaan jalasta tai muualta. Tosin kyllä se kyntensä ja hampaansa muhunki aina välillä iskee
Mun syliin se välillä pakkautuu oikeen kiehnäämään ja puskee ja maukuu ku viimmestä päivää. Tosin se on jo sen verran painava otus et yritän välillä siirtää sitä hellävaraisesti viereeni tai pois mahan päältä, mutta siitäpä herra suuttuu ja alkaa käyttää hampaita ja kynsiä. ja jos satun sulkeutumaan makuuhuomneeseen itsekseni vaikka mies olisi olohuoneessa kissa saattaa tulla oven taakse maukumaan ja raapimaan ovea.Saas nähdä miten sitten kun vauvatulee onko pahastikkin musta sukkainen. Teresa81 +ötökkä 17+4 ja Loordi Kissa
Meillä on kaksi kissaa, uros ja narttu, sekä saksanpaimenkoira-uros. Narttu-kissa on aina ollut hellyyden kipeä ja kaivannut syliä ja rapsutuksia, mutta nykyään se tuntuu kyöhnäävän sylissä ihan jatkuvaan entistä enemmän ja puskee ja kehrää koko ajan. Välillä pitää ihan hätistää se muualle kun saattaa ruokapöytäänkin tuolla kiehnäämään. Uros-kissan käytös ei ole muuttunut. Koirasta taas on tullut jotenkin suojelevaisempi, esim. kun ollaan oltu kaverin kanssa juoksuttamassa koiria irtaallaan niin oma koira ei laske toisia koiria juoksemaan minua kohti vaan tulee väliin ja komentaa ne muualle.
Meillä on kissoja, koira ja hevosia. Hevoset nyt eivät ole tuumanneet mitään, mutta se on " rasittavaa" kun etenkin vanha ruunani penkoo taskuja ja koska maha on ehkä vähän outo uloke, se kiehnää ylähuulellaan mahaani ;)
Vanhakissaherra oli jossain vaiheessa vähän tuskastunut, kun sohvalla mun syliin ei enää mahtunutkaan. Tuli epämukava olo sitä mukaa mitä maha on kasvanut. Nyt se on jo luovuttanut ;). Siitä on tullut mun mielestä myös paljon seurallisempi, mutten tiedä johtuuko viime viikkojen nyhjääminen siitä että olen jäänyt töistä kotiin vai mistä.
Molemmat kissat nukkuvat tyytyväisinä pinnasängyssä. Ainut lohtuni tässä on se, että niin ne tekivät ensimmäiselläkin kerralla, mutta vauvan tultua ne eivät enää ikinä sinne menneet! Fiksuja.
Vanhakissa oli muuten aika mustasukkainen vauvasta kun kotiuduimme sairaalasta aikoinaan esikoisen kanssa. Saa nähdä miten nyt käy.
Koirasta en ole huomannut mitään ihmeellistä, mutta se ei ole meillä pennusta asti ollutkaan ja tuntuu että sillä on kuitenkin jossain määrin " meidän perheen laumakasvatus" jäänyt vajaaksi. Saa nähdä mitä käy kun vauva tulee kotiin...
telma, vaavi rv38+3 ja elukat
Meillä on kolme kissaa ja kaksi koiraa. Ainakin kissat ovat tiedostaneet vauvan massussa. Varsinkin tuo vanhin 10-vuotias katti on ihan riesaksi saakka iltaisin mahan päällä kehräämässä. Luulen, että koiratkin vaistoavat mutta niiden käytös ei ole kyllä mitenkään muuttunut.
Z 40+6