Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan yrittänyt olla töissä migreenissä?

Vierailija
22.04.2025 |

Tilanteessa missä pomo ei hyväksy migreeniä sairausloman syyksi. Kertokaa miten meni.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kyse siitä että pomo ei olisi hyväksynyt vaan en vaan jatkuvasti kehdannut olla pois. Mutta siis meni niin, että mokailin ja tein kaiken päin helvettiä ja siitä tuli huudot myöhemmin. Parempi vain jäädä sairauslomalle kuin tehdä puoliteholla. 

Vierailija
2/25 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut kyse siitä että pomo ei olisi hyväksynyt vaan en vaan jatkuvasti kehdannut olla pois. Mutta siis meni niin, että mokailin ja tein kaiken päin helvettiä ja siitä tuli huudot myöhemmin. Parempi vain jäädä sairauslomalle kuin tehdä puoliteholla. 

Sulla estolääkitys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotidiagnoosi, joka toisella migreeni nykyään

Vierailija
4/25 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin päiväkodissa, aamupäivällä alkoi ja sinnittelin sinne klo 17 asti, ihan hirveää kotiin päästyä menin suoraan sänkyyn

Vierailija
5/25 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin päiväkodissa, aamupäivällä alkoi ja sinnittelin sinne klo 17 asti, ihan hirveää kotiin päästyä menin suoraan sänkyyn

Millä lähdit kotiin?

Vierailija
6/25 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin kirjoittaa yksi migreenikko, joka ei kehdannut olla pois töistä. Niinpä sinnittelin vajaateholla, pää jyskyttäen ja oksennusta pidätellen töissä. Ehkä sain jotain kunnollistakin aikaiseksi, mutta myös sutta ja sekundaa. Työnantaja ei painostanut suuntaan tai toiseen. 

Vierailija
7/25 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistuisi minulta ainakaan. En pääsisi sinne töihin ja jos pomo tulisi hakemaan niin joutuisin olemaan makuulla pimeässä ja äänettömässä huoneessa. Ei minusta kauheasti apuja olisi.

Estolääkitys on, mutta silti migreeni iskee kerran-pari/kk.

Vierailija
8/25 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään muotidiagnoosi migreeni, höpiset omiasi. Toki moni luulee eri päänsärkyjään migreeniksi mutta eivät ole käyneetkään neurologilla. Migreeni ei ole pelkkä päänsärky ja siihen on aivan omat täsmälääkkeensä. Olen ollut töissä migreenissä tuhannen lääkepöllyssä, puhunut sekavia huomaamattani, en ole nähnyt kirjoitettua tekstiä näköhäiriöiden vuoksi, jne. Aina selvinnyt päivän loppuun mitenkuten kun olen kertonut, että nyt on migreeni päällä, koittakaa kestää.

Vierailija
9/25 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se sellanen työpaikka on ku mikreeni?🤥

Vierailija
10/25 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun migreeni on yleensä sen tyylistä, että ei ole näköhäiriöitä, vaan koko olemyksen rypistymistä myttyyn. Huono olo päästä ja vatsasta. Ja sen verran lievänä että pystyn olemaan töissä, vaikkakin hieman huonovointisena. Nykyisin on siihen jo lääkitys ja sekin onneksi osaltaan auttaa. Muutaman kerran kun on ollut näköhäiriöitä, olen pitänyt sen 15-20 minuutin tauon kunnes se on mennyt ohi. Joten jep, lievän migeenin aikana pystyn tekemään työtä.

Vierailija
11/25 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei siitä mitään tule kun aivot ei toimi. Päänsärky on itsellä migreenissä pienin ongelma, monesti sitä ei ole ollenkaan. Lisäksi migreeni kroonistuu helposti jos ei lepää. Kroonistuneesta migreenistä parantuu vain neljäsosa ja lääkkeet ovat siihen kalliita. Itselle onneksi auttoi botox. Nyt en enää leiki asialla, kun migreeni on tuloillaan, en tee muuta kuin rentoutumista ja myös seuraava päivä pitää ottaa vähän rennommin. Krooniseen migreenin kun ei saa edes sairaseläkettä.

Vierailija
12/25 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena töissä matkaoppaana tilanteissa, joissa oli pakko selvitä myös migreenissä. Joskus kohtaus yllätti kesken päiväretken, jota ei yksinkertaisesti voinut jättää kesken, kun oltiin jossain hornan kuusessa. Mistä olisit ottanut sijaisen kesken kaiken?

Niin että muutaman kerran ajettiin niin, että opas selosti nähtävyyksiä itse niitä näkemättä (kärsin siis näköhäiriöllisestä migreenistä). Onneksi reitit ja kuljettajat olivat tuttuja. 

Usein onnistuin pidättämään oksennuksen taukopaikalle asti ja sitten yritin huomaamatta kääntyä johonkin puskaan. Yhden ainoan kerran piti pyytää kuskia pysähtymään valtatiellä, hän ehti juuri avata oven ja minä syöksyä oksentamaan tielle, niin ei auto sotkeentunut.

Toimistotyöhön siirryttyäni olen useimmiten joten kuten sinnitellyt työajan loppuun asti, mutta joskus on pitänyt lähteä taksilla kotiin kesken päivän, kun maailma on vaan pimennyt. Jos aamulla herään migreeniin, silloin en lähde töihin ollenkaan.

Pomot ovat onneksi olleet ymmärtäväisiä, ja nykyään on sentään saatavilla niin tehokkaita lääkkeitä, sekä estolääkkeitä että kohtauslääkkeitä, että poissaoloja tulee paljon harvemmin kuin silloin nuorena, vuosikymmeniä sitten.

Vierailija
13/25 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu, kun ei edes näe mitään. Kyllä siellä istua voi, mutta työteho on tasan nolla.

Pomolle viedään lääkärintodistus ja sen jälkeen keskustellaan työsuojelun tai ammattiliiton avustuksella, jos se ei riitä.

Vierailija
14/25 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenin oireita on niin monenlaisia. Esimerkiksi itselläni on välillä ollut migreenin aiheuttamaa huimausta ja puutumista monta kuukautta putkeen, ja olin silloin ihan normaalisti töissä. Mutta jos huimaus ja puutuminen olisi niin voimakasta, että en pysyisi pystyssä enkä pääsisi nousemaan tuolista ylös, niin silloin pystyisi tekemään korkeintaan etätöitä.

Vierailija
15/25 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan lähtenyt migreenin takia kotiin kesken töistä vaikka toinen puoli kehosta menee veltoksi ja en näe mitään.

Vierailija
16/25 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki voi olla. Tai jos on neurologisia oireita yleensäkin. Ellei joku ole paremmassa kunnossa ja pystyy istumaan.

Vierailija
17/25 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä kysymys. Migreenin on niin erilaisia eri ihmisillä. Samallakin ihmisellä voi olla vaihtelua migreenikohtauksissa.

Vierailija
18/25 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan lähtenyt migreenin takia kotiin kesken töistä vaikka toinen puoli kehosta menee veltoksi ja en näe mitään.

Kai se töistä lähteminen on vähän vaikeaa, jos ei näe.

Vierailija
19/25 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä työtä pystyit sitten tekemään? Ihmettelen.

Vierailija
20/25 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olin. Persiillenhän se päivä meni. Pudottelin tavaroita. Hoksottimet eivät toimineet. Välillä kävin oksentelemassa. Olin valkoinen naamaltani kuin haamu. Työtehoni oli luultavasti sinä päivänä 20%.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan