Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti ei tajua flunssavirusten toimintaa

Vierailija
21.04.2025 |

Voi V*TTU kun joka kerta kun lapsemme on flunssassa, tämä alkaa hössöttää jostain vedosta ja kylmästä ja voi kun on ollut niin sateista eilen, tuli varmaan siitä sairaaksi. Ei kai lapsi ole saanut kylmää??? Onko ollut tarpeeksi vaatetta päällä???!!!

Kun sanon todennäköiseksi syyksi, että lapsen kaverille on tullut myös flunssa ja se oli juuri lähiaikoina leikkimässä lapsen kanssa. Ovat vielä siinä iässä, että aivastavat vaikka toista päin naamaa tajuamatta mitään. Mutta ei tuollaiset seikat siivutetaan täysin. Kyllä se on lapsi saanut kylmää ja siksi sairas!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmä ja muut vastustuskykyä lyhyellä tai pitkällä tähtäimellä alentavat tekijät vaikuttavat vain vähän siihen, sairastuuko ihminen viruksesta, johon törmää, vai ei. Enemmän siihen vaikuttaa se, miten usein kyseiseen. Irukseen törmää =`- oaitsi jos vastustuskyky on tosi huono. Mutta nämä tekijät vaikuttavat todella merkittävästi siihen, kuinka sairaaksi siitä viruksesta tulee ja saako jälkitauteja vai ei.

Joten kyllä kylmettymistä, vetoa, märkiä jalkoja jne on oikeasti tärkeä välttää.

Mistähän sitten johtuu, että esimerkiksi avantouinti vähentää flunssatartuntoja?

Kylmäaltistus on eri asia kuin itsensä palelluttaminen. 

Vierailija
22/26 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin siinä käy, kun vanhenee: ei enää ymmärrä asioita, vaan alkaa toistella uskomuksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen kohtaa hyvin paljon Viikottain erilaisia pöpöjä liikkuessaan ulkona jne. Hyvin pieni osa niistä aiheuttaa viruksia. Kylmä itsessään ei aiheuta virustartuntaa, mutta virustartunta Yhdistettynä kylmään voi aiheuttaa, ja aiheuttaa todennäköisemmin kun jos kylmettymistä ei tule.

Esim itse olen aika altis jos tulee kylmä, niin sairastumaan flunssaan. Varsinkin jos kastun ja palelen, niin ei tarvii kuin ihan pienen pöpön niin voi alkaa flunssa.

Vierailija
24/26 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pieni osa niistä aiheuttaa viruksia

*Oireisia Tartuntoja siis

Vierailija
25/26 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei, entä mun äiti... sillä oli vakavampi sairastuminen, verenmyrkytys. Mutta, kertoi itse jälkeenpäin, että yhdessä vaiheessa hän oli verenmyrkytyksessä hyvin sairas: hänellä oli vannemainen päänsärky, ja hän järkeili ja kertoi, että se johtui siitä, että "myrkyllinen veri kiersi hänen aivoissa asti"..... olin sillee aijaa, kertoiko lääkäri vai hoitaja? Ei kun hän tajusi sen itse, että siinä oli se vakavin paikka xD

Vierailija
26/26 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on päiväkodissa tai koulussa, siellä on kokoajan joka tapauksessa jotain viruksia liikkeellä, se, sairastuuko viruksesta, voi johtua monesti nimenomaan kylmettymisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän