Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin ottaa junassa neljän hytti kahdelle?

Vierailija
21.04.2025 |

Tehdään aina puolison kanssa näin ja yksi kaveri sanoi, että homma ei mene ihan oikein. Kuitenkin tuo on mahdollista ja maksetaan siitä ekstraa. Mitä mieltä olette?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa tuosta mutta kerran näin kun extra vai mikä ykkösluokka olikaan konnari tuli valittamaan pariskunnalle kun mies oli varannut sieltä oman paikan + viereisen paikan niin että se on myös varattu ja sitten nainen jolla ilmeisesti oli joku normipaikka tuli siihen varatulle paikalle.

Tietysti tulee jos toinen menee toisen varaamalle paikalle.  Yleensä varaan kaksi paikkaa vaikka matkustan yksin, en halua viereeni mitään haisevaa örveltäjää.

Selitin ilmeisen huonosti, kyseessä oli siis pariskunnan toinen osapuoli tämä nainen. Eli tuo varaus ei ilmeisestikään salli sitä että siihen istuisi edes toivottu henkilö vaan paikan pitää olla tyhjä.

Vierailija
22/38 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa tuosta mutta kerran näin kun extra vai mikä ykkösluokka olikaan konnari tuli valittamaan pariskunnalle kun mies oli varannut sieltä oman paikan + viereisen paikan niin että se on myös varattu ja sitten nainen jolla ilmeisesti oli joku normipaikka tuli siihen varatulle paikalle.

Tietysti tulee jos toinen menee toisen varaamalle paikalle.  Yleensä varaan kaksi paikkaa vaikka matkustan yksin, en halua viereeni mitään haisevaa örveltäjää.

Selitin ilmeisen huonosti, kyseessä oli siis pariskunnan toinen osapuoli tämä nainen. Eli tuo varaus ei ilmeisestikään salli sitä että siihen istuisi edes toivottu henkilö vaan paikan pitää olla tyhjä.

Jos nainen tuli normivaunusta eli oli maksanut halvemman lipun, niin tässähän selvästi pariskunta yritti optimoida maksamiensa lippujen summan tällä kuviollaan. Eli naisen lippu ei ollut extraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyteistä ei myydä enää yksittäispaikkpja joten on otettava koko hytti ja maksettava siitä. Silloin ei ole väliä montako siinä matkustaa. 

Vierailija
24/38 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain köyhät matkustaa junalla

Vierailija
25/38 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan OK, jos maksatte neljältä hengeltä.

Vierailija
26/38 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan voi bookata vaikka koko junan itselle, jos perse kestää.

Vierailija
27/38 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tuossa extra-vaunussa on varmasti koitettu kikkailla niin, että mies ostaa paikan (keksityt hinnat, esimerkkkinä!) 40e ja viereisen paikan 10e, ja nainen on ostanut jonkun 14e halpis-lipun, ja sitten koittanut sniikata miehen 'vierekkäiselle' paikalle parempaan luokkaa.

Eli 2kpl extraan olisi maksanut 80e/2hlö

Kikkailulla koittivat saada 2hlö:n liput halvemmalla: 40e extra +vierekkäinen 10e +halvimman luokan lippu 14e =yht.64e "säästöä" 16e

Vierailija
28/38 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juna on mukavin matkustusmuoto.

Vierailija
29/38 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voi ostaa ja tilaa sen niin miksi ei saisi? Eri asia jos ilmaiseksi saa jotain tai onnella eli ei ole kyse siitä,  että olisi ehtinyt tilata ensin tai maksanut,  ei ehkä ok omia sitä. 

Mitä sanot seuraavaan;

Kuinka pahalla katsot sitä että joku pariskunta ostaa 5h+k, asunnon, jolle olisi ollut muitakin ostajia? 

Tai: Joku perhe jossa 2-3 hlö asuu kaupungin vuokra-asunnossa, ehkä maksaen itse, ehkä jopa Kelan maksamana ja samalla jollekin perheelle 6 hlö sanotaan, että ei ole vapaita moneen vuoteen? Kyseessä siis vuokra-asunto, joka saadaan ilmaiseksi, ei takuuta ei mitään. Tavallaan siis annetaan eli ei asua mitä saa tilaamalla jos on nopea ja maksamalla.  Kyseessä kaupunki jossa paljon enemmän hakijoita kun haettavia asuntoja. 

Vierailija
30/38 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin. Ne neljän hengen hytit ei edes välttämättä mene kaupaksi, kun ovat aika paljon kalliimpia verrattuna normipaikkaan ja moni ei matkusta neljän hengen seurueissa. Itse olen usein mennyt pitemmän matkan kahden hengen hytissä yksin ja on juuri sopiva, että saa esim.  matkalaukun ja sukset siihen soviteltua.

Vierailija
31/38 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistokaveri inisemässä vissiin. Valittavat ja haluavat kieltää kaiken kivan. Aina pitäisi olla tasapuolisesti kurjaa.

Miksi pitää politiikka väkisin tunkeä tähänkin keskusteluun? Olen vasemmistolaisia ja ostanut joskus koko hytin itselleni kun olen halunnut olla hiljaisuudessa ja rauhassa. Jos maksaa extraa, saa extraa. Ei ole kiellettyä.

Vierailija
32/38 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junalla matkustaminen se vasta kallista onkin.

Vierailija
33/38 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole väärin. Ne neljän hengen hytit ei edes välttämättä mene kaupaksi, kun ovat aika paljon kalliimpia verrattuna normipaikkaan ja moni ei matkusta neljän hengen seurueissa. Itse olen usein mennyt pitemmän matkan kahden hengen hytissä yksin ja on juuri sopiva, että saa esim.  matkalaukun ja sukset siihen soviteltua.

Ei hytteihin myydä enää yksittäisiä paikkoja vaan on ostettava koko hytti tai matkustettava muissa vaunuissa.

Vierailija
34/38 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin joulu- yms. ruuhkien aikaan kannatta varata koko hytti kahdelle. Sitten voi käydä seisoskelijoista kutsumassa jonkun simpsakan neitosen seuraksi.

Vierailija
35/38 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hytteihin myydä enää yksittäisiä paikkoja vaan on ostettava koko hytti tai matkustettava muissa vaunuissa.

Niin, se oli juuri tuon lainaamasi viestin sanoma, että moni ei raaski yksin tai kaksin maksaa sitä neljän hengen hytin hintaa ja siksi ne ei välttämättä edes mene kaupaksi. Joten hyvä vaan, jos joku sen ottaa.

Vierailija
36/38 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina lapsen kanssa junalla matkustaessa ostanut joko perhehytin tai tavallisen 4 hengen hytin, useamman kerran vuodessa ja matka Suomen halki. Lapsi on näin voinut nukkua rauhassa päikkärit ja olen voinut ehkä vähän työskennellä. Evästykset ja leikit ovat sujuneet hytissä helpommin ja tavaraakin on ollut vaivoina "riittävästi". Ei ole käynyt mielen vieressäkään ettei rahalla maksaen näin saisi jonkun mielestä tehdä.

Vierailija
37/38 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juna on mukavin matkustusmuoto.

Et ole lentokoneesta tai autosta kuullut?

Vierailija
38/38 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeat syövät hitaat. Otin itse kerran korona-aikoina kahden hengen hytin yksityiskäyttööni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan