Miksi ihmiset kutovat niin rumia neuleita?
Kommentit (3)
Niin myös moni asioista jotka AP:n mielestä ovat kauniita ovat monen mielestä rumia. Täysin makuasioita.
Rumanväriset neuleet:
Monesti pidän lankaa kauniina tai pidän langan väristä, vaikka se väri ei sovi minulle. Tai kenellekään. Suomalaisille harvoin sopivat kirkkaat värit, mutta lankojen osalta kirkkaita värejä voi olla tarjolla helpommin. Neule siis ehkä näyttää teknisesti kauniilta, mutta ei imartele kantajaansa.
Muuten rumat neuleet:
Neuleen malli ei välttämättä istu kantajalleen, mutta vaatii aikaa ja älyä ymmärtää miten ohjetta kannattaa muuttaa istuvuuden osalta yksilöllisesti. Itse olen vasta vuosikymmenten neulomisen jälkeen tajunnut, että selkäni on 3cm peruskaavaa pidempi ja olen 1-2cm keskivertoa harteikkaampi, joten näitä dimensioita aina muutan. Muille neuloessa pyrin neulomaan väljempiä malleja, jotta ne istuvat.
Neule voi tietysti olla ruma myös siksi, että siinä on kupruja, notkoja tai mykkyröitä. Siinä vaiheessa kun olet käyttänyt ehkä yli 10 tuntiakin johonkin neuleeseen, alkavat epätäydellisyydet tuntua vähäpätöisiltä. Ja hei, onhan se neule sitten ainakin uniikki!
Luulen myös, että taitojen kehittyessä moni haluaa kokeilla haastavampia töitä, joten voisi sanoa että matka on tärkeämpi kuin se lopputulos. Ei siis ole niin väliä onko se neule lopulta kaunis, kunhan sen tekeminen on ollut hauskaa tai haastaavaa, mitä kukin harrastaja nyt milloinkin kaipaa.
Lähettää lämpöä yksinhuoltajaäideille