Täytän pian 46v ja mietin, että joko uskaltaisin olla ilman ehkäisyä
Jos en käytä minipillereitä, niin menkat tulee ihan normaalisti. En osaa sanoa onko esivaihdevuodet jo päällä. Mietin, että joko uskaltaisi jättää minipillerit pois koska eihän tässä nyt kovin suuri riski raskaudelle ole? Seksiä on siis 1-2 kertaa kuukaudessa eli ei kovin usein. Aika pieni todennäköisyys siis raskaudelle.
Kommentit (31)
En olisi ilman ehkäisyä.
T. N55v, 7 vuotiaan äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole huoleti ilman, niin minäkin. Miksi käyttäisi kun risk/mahdollisuus on melko olematon?
Siksi koska jollekin ne epätodennäköisimmätkin asiat vaan osuu kohdalle. Olis kyllä ihan kamalaa 46-vuotiaana joutua uudestaan vaipparuljanssiin. Kun itse olen siinä iässä, mulla on silloin yli parikymppinen lapsi. Aion huolehtia ehkäisystä ihan ilomielin niin kauan kuin tarve on. En luottaisi vaan "hyvään tuuriin" ja "pieneen riskiin".
Mulle raskaus tämän ikäisenä ei olisi maailmanloppu. On mullakin yli 20v. lapsi, mutta olisin halunnut enemmän. Enää se tuskin kuitenkaan on mahdollista.
ap
Ystäväni meni gynekologille, menkat myöhässä.
Ikä 46 vuotta. "Onneksi olkoon", täällä on vauvan alku.
Ystäväni luuli, että menkat loppuu.
Poika on nyt 20-vuotias hieno yliopisto-opiskelija. 🤣
Menkat loppui 56-vuotiaana.
🥳🐤🥳🐤🥳🐤
Jätä ehkäisy pois vaan. Anna kohtalolle vielä pieni mahdollisuus.
Pakko olla provo . Ei kai kellään voi oikeasti olla noin usein seksiä . 1-2 kertaa elämässä on ehkä mahdollinen .
m34
Suvussani on useampikin nainen eri sukupolvissa tullut raskaaksi viidenkympin tietämillä. Ei se mahdotonta ole.
Jatkat paljaalla peppuun viä pari vuotta. Varmuuden vuoksi.
Äitini tuli raskaaksi 53-vuotiaana eli olisin kyllä "varovainen"!
Järkyttävää. Miten tuossa iässä jaksaa sitä pikkulapsiaikaa? Vähän eri asia olla tossa iässä vaikka mummun roolissa ja hoidella satunnaisesti lasta, kun olla 24/7 vastuussa pienestä. Varsinkin sekin vaihe kun muksulla jalat kantaa mutta päässä ei liiku juuri mitään. Hyi hirvitys...