Onko teistä ok jos perheenjäsen käy juustoa siivuttamassa jääkaapilla ja syö sen silleen?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Ei. Juusto on kallista ja meillä on tiukkaa.
Juustosta ei mene mitään hukkaan, eikä normijuusto ole kallista.
Ihan ok. Ei tämä perhe vankila ole.
On ok.
On myös ok käydä nauttimassa muutama siivu leikkeleitä tai kurkkua pätkä.
Äitini on järkyttynyt tuosta meidän tavasta. Sillä tavallahan ne loppuu ennen aikojaan! No, ei lopu kun avaa uuden paketin.
Lapsuuden kodissa kaikki oli jaettu. Jopa se kamala gouter makkara ja sipulitee. Vihasin niitä, silti mulle oli korvamerkitty oma määrä siivuja, ne oli syötävä. Leivän päällä, ei raakana.
Nyt on kyllä iltapuluun otsikko.
"Miehestä paljastui pimeä puoli: SYÖ JUUSTOA SELLAISENAAN!"
Artikkeliin järkyttyneen ja eroon päätyneen vaimon haastattelu sekä kommentit psykologilta ja ravitsemusterapeutilta.
Kirjoittamaton sääntö on ettei juustosta käydä omin päin höyläämässä ja syömässä pelkästään sitä.
Jos perheessä on lapsia, lasun paikka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Juusto on kallista ja meillä on tiukkaa.
Juustosta ei mene mitään hukkaan, eikä normijuusto ole kallista.
Riippuu ihan rahatilanteesta. Meillä ei loppukuusta voida ostaa juustoa, kahvia tms.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittamaton sääntö on ettei juustosta käydä omin päin höyläämässä ja syömässä pelkästään sitä.
Miksi ihmeessä? Oletko ihan itse keksinyt tuollaisen älyvapaan säännön?
Vierailija kirjoitti:
Jos perheessä on lapsia, lasun paikka!
Juurikin näin! Eihän lapsille saa antaa oikeaa ravintoa.
Ei sitä muuten euroopan lihamimmaksi maaksi pääsisikään. Juustoa lissää, läskiä lissää.
Voisi myös margariinia tai voita syödä lusikalla jääkaapista, ei niissäkään ole rasvaa paljoakaan vaille perusjuuston.
Miksi ei olisi ok? Eikö kaikki tee niin, vai onko joillakin palveluskunta, jos siivuttaa juuston valmiiksi tarjolle?
En jaksanut koko ketjua lukea, mutta tuliko esille, miten jääkaapilla siivutetaan juustoa. Meillä käytetään yleensä juustohöylää.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä muuten euroopan lihamimmaksi maaksi pääsisikään. Juustoa lissää, läskiä lissää.
Voisi myös margariinia tai voita syödä lusikalla jääkaapista, ei niissäkään ole rasvaa paljoakaan vaille perusjuuston.
Ei suomalaiset rasvapelkoiset ole rasvalla lihoneet, vaan sokerilla.
Saattaisivat jopa laihtua kun pääsisivät tuosta harhasta rasvan haitallisuudesta ja lihottavuudesta. Ja jättäisivät ne sokerit syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en antaisi, lasten ainakaan joihin voi vaikuttaa. Jos mies kävisi niin voisin toki sanoa et miks käy, et onko järkee mut lapsia voi kieltää ja kieltäisinkin. Tuohan on napostelua eikä napostelu aterioiden välillä ole hyväksi. Meillä ei siis napostella muutenkaan kaapeista mitään ruokailujen (aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala) väleissä. Paitsi korkeintaan mieheni ja oon kyllä huomauttanut siitä.
Ootko laittanut lukot kaappeihin? Aika nasselta kuulostat.
En. Olen kasvattanut lapset pienestä pitäen tähän ja olen itsekin kasvanut lapsena tähän. Meillä lapset eivät edes mene kaapeille huvikseen kattomaan, et mitä voisi napsia. Tekevät ateriavälit ihan muuta kuin ramppaavat/ovat keittiössä. Toisinaan kyllä kysyvät et milloin on ruoka? Onko jo iltapala jne. Eivät yleensä mene ominpäin ottamaan, ainakaan mitään naposteluja. Kun menevät, syövät sitten kunnolla sen ruuan, välipalan, iltapalan, aamupalan eli muutakin kuin yhden juustosiivun tms. En itsekään käy mitään napostelemassa ikinä.
Hammaslääkärissähän tuosta napostelusta on sanottu myös; ei tee hampaille hyvää napsia jotain vähän väliä. Jos käyt sen juustosiivun syömässä, niin se lasketaan yhdeksi ateriaksi. 5-6 ateriaa päivässä on sopiva määrä (aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala.. itsellä joskus iltakahvi + iltapala vielä erikseen). Samoin ihan terveyden kannalta hyvä pitää ateriavälit 2-4h..ja syödä säännöllisesti "kunnolla", yksi juustosiivu ei ole kunnon ateria (enkä aterialla tarkoita lounasta tai päivällistä vaan myös esim. välipala).
Miks tää kuulostaa jotenkin vaikealta? Jos tällaiseen on lapsesta asti oppinut ja kaikki hammaslääkärit ja lääkäritkin tätä toitottaa ja terveysasiantuntijat, niin onko vaikeaa noudattaa, ei. Ja tosiaan kun lapset oppineet tän tyylin pienestä asti, niin eivät osaa edes vaatia mitään naposteluja aterioiden välissä. Ei mun tarvi kieltää niitä menemästä, kun eivät edes mene. Eikä itselleni tarvi pitää itsekuria, kun ei vaan tuu mieleenkään mennä nappaamaan jotain keksiä kaapista, näkkärin palaa, kinkkusiivua tms. Sit kun syön, syön kunnolla muutakin kuin juustosiivun tai yhden keksin tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en antaisi, lasten ainakaan joihin voi vaikuttaa. Jos mies kävisi niin voisin toki sanoa et miks käy, et onko järkee mut lapsia voi kieltää ja kieltäisinkin. Tuohan on napostelua eikä napostelu aterioiden välillä ole hyväksi. Meillä ei siis napostella muutenkaan kaapeista mitään ruokailujen (aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala) väleissä. Paitsi korkeintaan mieheni ja oon kyllä huomauttanut siitä.
Ootko laittanut lukot kaappeihin? Aika nasselta kuulostat.
En. Olen kasvattanut lapset pienestä pitäen tähän ja olen itsekin kasvanut lapsena tähän. Meillä lapset eivät edes mene kaapeille huvikseen kattomaan, et mitä voisi napsia. Tekevät ateriavälit ihan muuta kuin ramppaavat/ovat keittiössä. Toisinaan kyllä kysyvät et milloin on ruoka? Onko jo iltapala jne. Eivät yleensä mene omiKarkitkin karkkipäivänä lapset syö yleensä ruuan/välipalan päälle tai välipalana. Ei napostella niitä pitkin viikonloppua milloin huvittaa. Paitsi joulu on asia erikseen. Silloinkaan niitä ei ole aina tarjolla, et vois jatkuvasti napsia milloin huvittaa. Omia suklaitakin syövät yleensä ruuan päälle, ei esim. just ennen ruokaa, jotta ruoka maistuu. Ihan normaalia ja tervettä minusta. Lomilla toki myös eri asia, reissun päällä, mut jotakuinkin sama systeemi, ateriat vaan voi vaihtaa paikkaa, välit pidentyä ja silloin otetaan huikopalaa et jaksaa odottaa kunnon ruokaa jne.
Ei vaikuta minun elämääni mitenkään jos vaimoni kävisi jääkaapilla juustoa tai muuta napsimassa. Eikä hänkään puolestaan kyllä kyttää minun syömisiäni. En oikeastaan koskaan itse syö leipää ja silloinkin vain levite ja kasviksia päällä eli jos haluan juustoa syödä niin sen syön sellaisenaan.
Milleen on silleen?