Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri sitten päätti pitää erittäin kovaääniset juhlat eilen klo 00:00-04:30

Vierailija
21.04.2025 |

Kiva tässä lähteä taas huomenna töihin kun ei saanut nukkua käytännössä koko yönä.

Yleensä todella rauhallinen ja hiljainen talo ja todellakin laitoin isännöitsijälle ja hallitukselle kipakan valituksen, nimeten syyllisen naapurin. Ja soitan vielä huomenna perään ja valitan lisää.

Jos ei osaa asua kerrostalossa kuten sivistyneet ihmiset niin sitten pitää pysyä maalla. Ja jos on liian köyhä juhliakseen yökerhossa niin sitten on juhlimatta.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmosta se on betonikopeissa😂

Sanos muuta. Itse tosiaan muutin maalle. Saa luukuttaa musaa, käydä suihkussa, tai pestä pyykkiä 24/7.

Vierailija
42/66 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni poraushomma kotona naapurin krapula-aamuna on myös hyvä terveinen möykkänaapurille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oliko sitten tosiaan tämän päivän puolella nuo sitten-juhlat? Vai oliko jo eilen? Vuorokausi vaihtuu klo 0.00. Montako yötä aiot vatvoa pettymystä, että sitten ihan päättivät juhlia?

Vierailija
44/66 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja et uskaltanut mennä sanomaan suoraan sille naapurille. 

Vierailija
45/66 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin moni alapeukuttaa tuota poliisien kutsumista? Sehän on ihan annettu yleisesti ohjeistukseksi, että soittaa ennemmin poliisit kuin menee itse.

Ei nyt yhdestä pikkumetelöinnistä soiteta poliisille! Musiikkia ja naurua kuulu aamuyöstä. Kyllä tuo on satunnaisesti täysin sallittua. Poliisilla on tärkeämpiäkin tehtäviä, kun käydä iloisille ihmisille sanomassa, että vähän hiljempaa pitäisi olla! Sitten on eriasia, jos rappukäytävästä tai asunnosta kuuluu tappelun ääniä.

Kyllä vain soitetaan. Muuten alat kuvitella, että saat mekastaa ihan vapaasti. Järjestyslaki, pykälä 3. 

https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/2003/612

Kotirauhasta säädetään erikseen perustuslaissa. Mekastamalla loukkaat muiden perustuslain takaamaa kotirauhaa.

Vierailija
46/66 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että oliko sitten tosiaan tämän päivän puolella nuo sitten-juhlat? Vai oliko jo eilen? Vuorokausi vaihtuu klo 0.00. Montako yötä aiot vatvoa pettymystä, että sitten ihan päättivät juhlia?

Henkilöä harmittaa niin paljon kun naapurilla on ystäviä ja oli hauskaa, ettei saa ensi yönäkään nukuttua! ;)

Vierailija
47/66 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä

48/66 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palsta alkaa olla liiankin täynnä näitä esimerkin mukaisesti riitaa haastavia "keskustelijoita", joille riitely ilmeisesti on elämän ainoa sisältö. Niiden kanssa ei kannata aloittaa keskustelua.

M59+

Vierailija
49/66 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää saada juhlia kerrostalossa. Osta korvatulpat niin nukut hyvin.

Vierailija
50/66 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää saada juhlia kerrostalossa. Osta korvatulpat niin nukut hyvin.

Voit juhlia klo.22.00 asti.

Vierailija
51/66 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä 

Miksi ei voi juhlia päivällä?? Mitä jännää siinä on meluta yöllä . Siis ihan oikeasti jos päivällä saa soittaa ja örveltää niin miksei kukaan tee sitä? . Jos ei kerran ole töitä eikä mitään. 

Itse en juo alkoholia koskaan ja musiikkia kuuntelen kuulokkeilla, koska hyvin suurella todennäköisyydellä naapuri vihaa minun musiikki makua niin ajattelen vähän heitä ja siten voin kuunnella just niin lujaa kun itse tahdon. 

Vierailija
52/66 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä 

Miksi ei voi juhlia päivällä?? Mitä jännää siinä on meluta yöllä . Siis ihan oikeasti jos päivällä saa soittaa ja örveltää niin miksei kukaan tee sitä? . Jos ei kerran ole töitä eikä mitään. 

Itse en juo alkoholia koskaan ja musiikkia kuuntelen kuulokkeilla, koska hyvin suurella todennäköisyydellä naapuri vihaa minun musiikki makua niin ajattelen vähän heitä ja siten voin kuunnella just niin lujaa kun itse tahdon. 

En myöskään käy suihkussa yöllä tai vedä vessaa Elli ole maha tauti. Jos pissaan yöllä niin en vedä . 

En pese astioita enkä siivoa yöllä. 

Ei se ole niin vaikeaa ajatella muita ja tehdä ne asiat päivällä. Yöt on nukkumista varten .

53/66 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata uskaltaa. Mieluummin hoitaa tilanteen niin että se uskaltaminen jää siitä hommasta palkkaa saavan ja tehtävään sopivan koulutuksen omaavan hommaksi. Samalla välttää itse perheineen joutumasta silmätikuksi ja kiusanteon kohteeksi. 

M59+

Vierailija
54/66 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä 

En myöskään käy suihkussa yöllä tai vedä vessaa Elli ole maha tauti. Jos pissaan yöllä niin en vedä . 

En pese astioita enkä siivoa yöllä. 

Ei se ole niin vaikeaa ajatella muita ja tehdä ne asiat päivällä. Yöt on nukkumista varten .

Jos kaikki eläisi kuin minä niin kaikilla oisi mukava olla eikä kukaan saisi valituksia eikä häätöjä .

Vierailija
55/66 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata uskaltaa. Mieluummin hoitaa tilanteen niin että se uskaltaminen jää siitä hommasta palkkaa saavan ja tehtävään sopivan koulutuksen omaavan hommaksi. Samalla välttää itse perheineen joutumasta silmätikuksi ja kiusanteon kohteeksi. 

Höpö höpö......millaisissa vuokraluukuissa asutte jos ei uskalla mennä ihan asiallisesti sanomaan että musiikki seis ja puhe hiljemmalle.

Vierailija
56/66 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle jää luu kurkkuun ja pahamieli.

Nuku nyt. Sun viesteillä ei ole mitään merkitystä, kun pitää olla vähintään kahden eri naapurin viestit.

Jos kerran yleensä hiljainen naapuri ja nyt kerran biletti. Voivoi, anna ihmisten juhlia ja lopeta tuommoinen kiukkunen katkeruus.

Metelöinti on kiellettyä, kun se häiritsee naapurien koti- ja yörauhaa. Poliusi paikalle ja tiedot isännöitsijälle. 

Ei kellään ole avointa häiriköintivaltakirjaa.

Normaalia joskus, kuuluu elämään. Yhden valitus ei auta yhtään mitään. Olisiko vieraita pyhänä ollut. Tekee hyvää mielelle joskus ottaa rennosti. 

Jos on ollut kovat bileet niin mistä päättelet että ap on ainoa joka tekee valituksen. Yleensä meteli on niin kova että kuuluu moneen asuntoon. Tuskin muutkaan ovat olleet innoissaan mölystä.

Vierailija
57/66 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pieni poraushomma kotona naapurin krapula-aamuna on myös hyvä terveinen möykkänaapurille.

Kunpa toimisi. Testattu on. Ei herää,  koska kaikissa mömmöissään on niin koomassa ja tiedoton. Vetäis nyt överit. Joskus toivoo

Vierailija
58/66 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt ap:n mainitsemalla tavalla eli valittanut isännöitsijälle kovaäänisten juhlien jälkeen. Mielestäni poliisia ei pitäisi työllistää näin vähäpätöisillä asioilla, kun on paljon tärkeämpiäkin tilanteita, joissa heitä tarvitaan. Toki jos juhlat on niin villit, että kuuluu tappelun nujakointia tms. niin tällöin poliisin kutsuminen on perusteltua.

Aina kun olen itse valittanut, on vähintään joku toinenkin naapuri valittanut. Viime vuonna sai talostamme lähtöpassit vähän päälle parikymppinen nuorimies, joka jatkuvasti järjesti baarijatkoja asunnossaan. Ja nämä oli todella kovaäänistä juhlintaa, mm. lauloivat kovaan ääneen aamuyöllä, joku oli oksentanut porraskäytävään, jne. 

Itse olen kokenut, että kun valittaa aiheesta, se toimii. Pitää kuitenkin muistaa, että myös kerrostalossa saa juhlia sääntöjen mukaan, eikä ihan jokaisesta hiljaisuuden alkamisen jälkeisestä risahduksesta kannata, eikä pidä valittaa.

Vierailija
59/66 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle jää luu kurkkuun ja pahamieli.

Nuku nyt. Sun viesteillä ei ole mitään merkitystä, kun pitää olla vähintään kahden eri naapurin viestit.

Jos kerran yleensä hiljainen naapuri ja nyt kerran biletti. Voivoi, anna ihmisten juhlia ja lopeta tuommoinen kiukkunen katkeruus.

Metelöinti on kiellettyä, kun se häiritsee naapurien koti- ja yörauhaa. Poliusi paikalle ja tiedot isännöitsijälle. 

Ei kellään ole avointa häiriköintivaltakirjaa.

Normaalia joskus, kuuluu elämään. Yhden valitus ei auta yhtään mitään. Olisiko vieraita pyhänä ollut. Tekee hyvää mielelle joskus ottaa rennosti. 

Ihan bs ettei muka yhden valitus auta. 

Taloyhtiön hallitus ja isännöitsijä eivät voi ryhtyä mihinkään lainmukaisiin toimiin, jos ei häiriövalitus tule vähintään kahdelta naapurilta (aika, häiriön laatu, allekirjoitus). Toki isännöitsijä voi ottaa yhteyttä häiriötä aiheuttaneeseen ja kysyä, mikä homma. Mutta jos hän kieltää häirinneensä, mitään muuta ei voi tehdä.

60/66 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö......millaisissa vuokraluukuissa asutte jos ei uskalla mennä ihan asiallisesti sanomaan että musiikki seis ja puhe hiljemmalle.

Omistusasunto kovan rahan talossa ja itse mukana taloyhtiön hallituksessa jo pitkään. Kaupungit, seurakunta, Forenom ja Y-säätiö ovat ostaneet taloista asuntoja tukiasunnoiksi, joihin sitten aina silloin tällöin päätyy yhteisistä säännöistä vähät välittävää väkeä.

Seinänaapurina yksiössä yöllä möykkäävään yli 20 hengen porukkaan mahtuu helposti joku vierailija, jonka mielestä ovelle kolkuttavaa naapuria voisi vähän näpäyttää esimerkiksi laittamalla avaimenreikään tulitikku,  purukumia tai liimaa. Auton kylkeen voi myös tulla naarmuja tai peili hajota.

Parempi hoitaa asiat virallista tietä niin jäysteiden viha kohdistuu poliisiin.

M59+

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän