Arvostelkaa mun lapsen aamupala
Iso muki vihreää teetä hunajalla, tumma sämpylä, jonka päällä 2 rypsiöljyssä paistettua kananmunaa ja ruohosipulia. 1 dl mangokefiriä, 1 veriappelsiini, 2 vitanallea
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Ainoa hyvä osuus eli kananmunat pilattu rypsiöljyllä.
Mä vaihtaisin oliiviöljyä tilalle.
Vitanalleista saa 10 mg d3-vitamiinia, eikö se ole saantisuositus? Eli pitäisi riittää, muista ei niin väliä kun tosiaan syö monipuolisesti
Ei tartte mitään vitamiineja ellei ole joku kroonisesti sairas.
Vierailija kirjoitti:
Oliko eksoottinen vitsi? Vai onko tuo jonkun mielestä oikeasti eksoottista?
No itse syön ruisleipää ja juon maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo joka sanoo että paskaa, mikä siitä tekee huonon?
Ei mikään! Itse syö lenkkiä ja juo kaljaa.
Rypsiöljyssä paistettu kananmuna on ällöttävä. Oikeaa voita ja se paahtuu hieman pannulla ja munaseos siihen paistumaan. Se on oikea ja hyvä.
Kyllä tuo ihan hyvä aamupala on, jos vertaa keskivertoon "jugurttia ja muroja" aamiaiseen.
Lisäisin vielä pari siivua juustoa, että saa kalsiumia.
Rypsiöljykinasteluun en lähde mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa hyvä osuus eli kananmunat pilattu rypsiöljyllä.
Mä vaihtaisin oliiviöljyä tilalle.
Hyi helevetti, yhä pahemmaksi menee, maku muuttuu kauheaksi. Munat kannattaa paistaa vain voissa tai hätätilanteessa Oivariinissä. Jos niitä ei ole, parempi vaihtoehto on laittaa pannulle tilkka vettä öljyn tai margariinin sijaan.
Öljyssä paistettu muna on makuasia ja sitä paitsi terveellisempi kuin voissa paistettu.
Tuosta kefiiristä saa kalsiumia, tosin ei varmaan yhtä paljon kuin juustosta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tekee siitä raskaan?
Proteiini, kaksi munaa ja öljyt
Vierailija kirjoitti:
Öljyssä paistettu muna on makuasia ja sitä paitsi terveellisempi kuin voissa paistettu.
Tuosta kefiiristä saa kalsiumia, tosin ei varmaan yhtä paljon kuin juustosta.
Tuon terveellisyyden sinä kyllä vetäisit ihan omasta hatustasi.
Häh? Siis tyydyttämättömät rasvatko ei ole terveellisempiä kuin kovat?
Vierailija kirjoitti:
Raskasta syötävää
Hui hai. Eikä ole mitenkään erityisen "raskas", eikä se ainakaan ole huono asia - mikäli siis vain sisusvehkeet kestävät eikä tule mahakipuja eikä mitään "10 sekuntia aikaa ehtiä vessaan" -ongelmia.
Ihan hyvä kunhan siis pötsi kestää.
Jätkä 52 vuotta
Nuori tarvitsee niin paljon ruokaa että oikeasti en tiedä, mikä hänet täyttäisi.
Huono siinä mielessä että on aika kauheaa jos vanhemmat on niin ortorektikkoja että lapsen aaumupaloja pitää täällä vatvoa.
Riippuu siitä paljon kuluttaa energiaa.