Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi säälit minua siksi että olen asunut samassa pikkukaupungissa koko ikäni?

Vierailija
21.04.2025 |

Elämäni on hyvää,en kaipaa sääliä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuka säälii, mutten ainakaan minä.

Vierailija
2/26 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tunne sinua, miksi säälisin?

Oletko nyt sekoittanut palstan tekstiviestiin/whatsap viestiin tms?

Kysyppä tätä siltä henkilöltä joka sinua säälii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska maailma on kirja ja sinä olet nähnyt siitä kirjasta vain yhden sanan.

Vierailija
4/26 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sääli, ei edes kiinnosta missä asut.

Vierailija
5/26 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä siellä parhaat bileet. Elä,nauti kaikesta. Voisin kertoa pari kokemusta mutta ei nyt ehdi. Hyvät jatkot päivään.

Vierailija
6/26 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tarkoitan entisiä ystäviä,tuttavia ym mutta myös tuntemattomia ihmisiä keskustelupalstoilta. 

"En voisi IKINÄ jämähtää johonkin tuppukylään mutta jos ei rohkeus riitä lähteä "

"Oikeasti et ole ikinä asunut muualla? Voi raukka"

Jne jne.

Ap

Vierailija
7/26 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen pieni lapsenomaisuus ja vanhoihin aikoihin takertuminen näkyy heissä jotka eivät ole yhtään edes käyneet maailmalla asumassa.

Vierailija
8/26 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen reissannut työmatkojen takia aika paljon ja aina samat lainalaisuudet elämässä tuntuu toistuvan kaikkialla minne menee. Elämänlaatu ei varsinaisesti parane. Muualla ei ole mitään maagisia erilaisia ihmisiä. Ruoka ja tavat on erilaisia.

Vierailija
9/26 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen tulee löytää se oma sisäinen rauha. Sinä olet löytänyt sen sun omasta kotikaupungistasi.

Jos sitä sielunrauhaa ei löydä niin ihan sama asuuko pilvenpiirtäjässä Manhattinalla vaiko vaatimattomimmin muualla.

Jotkut löytävät tämän luonnon rauhasta, jotku kaupungin hälinästä.

Jotkut uskonnosta, jotkut ateismista.

Minun lapsuudenperheeni muutti ruotsiin. Nyt jälkikäteen mietittynä niin onnellisemmilta vaikuttaa ne jotka jäivät kotipaikkakunnilleen.

Vierailija
10/26 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen pieni lapsenomaisuus ja vanhoihin aikoihin takertuminen näkyy heissä jotka eivät ole yhtään edes käyneet maailmalla asumassa.

Miksi tunget ihmisiä muottiin?

Vierailija
11/26 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli on siistiä,a

Vierailija
12/26 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammanpojat ja -tytöt eivät päästä irti äidin tissistä ja elävät kotikulmillaan koko elämänsä. Kyllä se kannattaisi vähintään pari vuotta asua muuallakin niin maailmankatsomus laajenee.

Vierailija
13/26 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammanpojat ja -tytöt eivät päästä irti äidin tissistä ja elävät kotikulmillaan koko elämänsä. Kyllä se kannattaisi vähintään pari vuotta asua muuallakin niin maailmankatsomus laajenee.

Aika surullinen näkemys. Maailma on täynnä maita, joista juuri kukaan ei käy koskaan ulkomailla eikä se haittaa ketään. Huomaa että rikkaassa länsimaassa odotukset ihmisten saavutuksista ovat erilaiset.

Vierailija
14/26 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maaseudulta kotoisin. Lapsuudenmaisemiin jäivät vain he, jotka eivät pärjänneet koulussa tai olivat muutoin hieman yksinkertaisia.

Vierailija
15/26 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika surullinen näkemys. Maailma on täynnä maita, joista juuri kukaan ei käy koskaan ulkomailla eikä se haittaa ketään. Huomaa että rikkaassa länsimaassa odotukset ihmisten saavutuksista ovat erilaiset.

Luetunymmärtämisessä on isoja haasteita? Kukaan ei puhunut ulkomailla käymisestä.

Vierailija
16/26 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi asua kotikaupungissaan koko ikänsä mutta matkailee esimerkiksi työn takia viikoittain. 

Itsekin asun pienessä kotikaupungissa, välillä olen opiskellut muualla, mutta olen työmatkalla kuukausittain, kuljen maailman suurimmilla lentokentillä ja sieltä jatkan yleensä vuokra-autolla työkohteille.

Vierailija
17/26 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sääli. Sama se on, missä sitä asuu. 

Vierailija
18/26 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin Mikkelistä. Moni vanha kaveri muutti suuren uhon kanssa Helsinkiin ja palasi häntä koipien välissä kotikaupunkiin.

Itse muutin Lahteen ja olen viihtynyt.

Vierailija
19/26 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on puhunut ulkomaista mitään? Ihan jo se riittää, että hesalainen muuttaa opiskelemaan Tampereelle ja sen jälkeen takaisin niin jo on maailma avartuneempi.

Vierailija
20/26 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin pääsiäisenä kotopuolessa kaupungissa missä kasvoin. Ruokakaupoilla tuli bongattua vanhoja tuttuja naamoja ja kyllä monista tuntuu paistavan se turhautuminen. Joka paikassa aina samat naamat, samat jutut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi