Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi siitä pissahädästä ei voi kertoa aiemmin. Pieni asia mutta joka kerta toistuessa alkaa ärsyttämään

Vierailija
20.04.2025 |

Ja kun kyse ei ole enää mistään juuri vaipoista päässeestä taaperosta, vaan kohta yläkoulusta pääsevästä teinistä. Argh.

Olen aina sanonut, että kertokaa heti kun tarvii päästä vessaan, niin etitään vessa. Usein myös kysyn huoltsikan lähestyessä, tarviiko käydä vessassa. Nuorempi osaa kertoa että voiaanko pysähtyä vessaan, mutta en ymmärrä miten esikoinen ei. Viimeksi suutuin kunnolla, kun oltiin vähän aiemmin pysähdytty ja käyty vessassa (paitsi esikoinen, sanoi että ei tarvitse). Noin 20 kilometriä ennen mummolaa tuli sitten se vessahätä ja valitus, että tarvii just nyt päästä kuselle. Ensin sanoin, että nyt pitää ison ihmisen jo pystyä pidättämään, mutta menetin hermoni ja pysäytin pysäkille että pääsi pissalle. 

Mä en kerta kaikkiaan ymmärrä mikä ongelma nyt on tullut. Nuorempana tätä ongelmaa ei ollut. Harmitti kun lomakin alkoi tän takia riidalla... En ole koskaan ollut vihainen pissatauoista joten en usko että sekään on taustalla. Huomenna pitäisi ajella takaisin. Toivon että tästä ei tule uutta riitaa. 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttölapsen pissalla käyttäminen saa papan voimaantumaan.

Vierailija
22/35 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi olla todella kova hätä, jos ei voinut odottaa alle 30 minuuttia tuon ikäisenä. Silloin kun on noin kova hätä, on pakko saada käydä pissalla, olisi kiusaamista olla pysähtymättä, eli hyvä kun pysähdyit. Mutta ensi kerralla ei puskapissoja vaan pakotat huoltsikan vessaan kun muutkin käy. 

No poika on, mutta en mä mihinkään abc pihalle usuta kuselle. Toivoisin, että jos hätä olisi, kävisi siellä vessassa. Nyt monesti on ollut hätä, mutta on luullut, että voi pidättää, mutta ei sitten olekaan voinut. Ei hän oikein osaa syytä kertoa. Hän puolustautuu lähinnä huutamalla noissa tilanteissa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat riidellä ihan tyhjänpäiväisestä asiasta? Kuinka kauan siihen kusemiseen meni? 

Vierailija
24/35 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana meidän ryhmässä oli 1, joka aina halusi mennä vessaan viimekseksi, kun lähdettiin baarista. Antoi muille vielä takin ja laukut. Ihmettelin sitä pari krt ja sitten kieltäydyin ottamasta takkia, sanoin heippa. Loukkaantui tästä, kun piti kuulemma yhtä aikaa mennä metrolle jne.

Oma tytär on pari krt tehnyt sanoi aamulla opettaja pyysi rahaa tai saa olla herkkuja jne.

Ennen mp oli hankala rahaksi muuttua.

Ekalla kerralla laitoin opelle viestiä voiko lainata 5 e ja laitoin 10 e tilille. Tokalla kerralla meni mikropopkornipussin kanssa ja oppi läksynsä.

Itse olen pari krt huomannut en huomaa vessahätää. Juttele lapsesi kanssa asiasta

Vierailija
25/35 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oliko iso homma päästää toinen pissalle ja jatkaa matkaa sitten? Miksi olet tuollainen tiukkapipo?

Ei mutta ärsyttävää alkaa etsimään kusipaikkaa just sillä hetkellä kun toinen alkaa jo valittamaan, että kohta tulee housuun. Kun kyse ei ole mistään taaperosta enää ja olisi ollut aiemmin tilaisuus käydä vessassa mutta ei käynyt. Ap

Vierailija
26/35 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten edes kehtaat alkaa moittia toisen kusihädästä? Silloin kustaan, kun pitää kusta. Miksi tämä on sulle niin iso ongelma? 

Vierailija
27/35 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat tosi kusipäältä.

Vierailija
28/35 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat riidellä ihan tyhjänpäiväisestä asiasta? Kuinka kauan siihen kusemiseen meni? 

En mä halua riidellä mutta ärsyttää kun tuosta on tullut näin ison lapsen kanssa ongelma. Ap

Vierailija
29/35 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei tule riitaa, jos et itse ryhdy riitelemään vaan tarvittaessa pysäytät mukisematta ja kommentoimatta auton tai ajat lähimmälle huoltoasemalle. Ihan itsestäsi kiinni.

Vierailija
30/35 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissatulehdus? 

Vierailija
31/35 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oliko iso homma päästää toinen pissalle ja jatkaa matkaa sitten? Miksi olet tuollainen tiukkapipo?

Ei mutta ärsyttävää alkaa etsimään kusipaikkaa just sillä hetkellä kun toinen alkaa jo valittamaan, että kohta tulee housuun. Kun kyse ei ole mistään taaperosta enää ja olisi ollut aiemmin tilaisuus käydä vessassa mutta ei käynyt. Ap

No ehkä ei kusettanut aiemmin. Mulla ainakin tulee kusihätä tosi nopeasti. 

Vierailija
32/35 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa joltain kieroumalta, osta sille vaipat

Vierailija
33/35 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin iskee välillä kusihätä sillä tavalla että sitä ei huomaa ennenkuin se on kova.

Vierailija
34/35 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä äkillisesti vessahätääntyvä lapsi tyttö vai poika? Tai siis tänä itsemääriteltyjen kokemussukupuolien aikana: onko hänellä pippeli vai pimppi? Tulee nimittäin mieleen, että voisiko olla jonkinlainen terveydellinen/lääketieteellinen syy tuohon. Ei riitä kyllä itsellä asiantuntemus arvioimaan, mikä se voisi olla, mutta jos vaikka joku muu tietäisi.

Tätä samaa oli siis tapahtunut useamman kerran, mutta oliko samassa vai eri paikassa? Eli onko se joku tietty huoltoasema jonka vessaa hän välttelee, kehtaamatta kertoa syytä?

Kai tuossa paras apu olisi rauhallinen keskustelu samaa sukupuolta olevan vanhemman kanssa (mikäli sellainen löytyy) tai muun läheisen ihmisen. Siis silloin kun ei ole tilanne päällä vaan joskus muulloin. Jospa nuoren vaikka siten saisi avautumaan siitä, liittyykö pissaamiseen tai vessoihin jotain erityistä, joka olisi muuttunut viime aikoina.

Vierailija
35/35 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilaiset rakot. Joku tunnistaa hädän paljon aiemmin ja pystyy vielä pidättelemään pitkään. Mulla on aina ollut se, että voin olla tosi pitkään pissaamatta mutta kun hätä tulee niin se voi tulla tosi voimalla. En siis mitenkään pystyisi kertomaan paljoa etukäteen koska täytyy käydä. Etukäteen käyminen ei auta koska ei sieltä tule mitään ennen kuin on hätä. 

Olen lähes traumatisoitunut exästäni joka automatkoilla ei suostunut pysähtymään vaan jurnutti kuinka puolen tunnin päästä ollaan perillä / huoltiksella tms. Se oli väkivaltaa. En halua enää ikinä mennä tuollaisen ihmisen kyytiin. Kaikkein eniten tykkään automatkailla sisarusteni kanssa koska meillä on kaikilla samanlaiset rakot ja kaikki ymmärtää että kun hätä tulee, niin ilman muuta pysäytetään seuraavaan mahdolliseen pusikkoon.