Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eroaako naisten ja miesten t-paidat jotenkin, vai ovatko unisex?

Vierailija
20.04.2025 |

Mietin että jääkö rintojen kohdalla jotain löysää

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan kireä, ei istu.

Kokeile kaupassa, niin tiedät.

Vierailija
22/34 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vartaloltani suora, ja inhoan naisten muotoonommeltuja t-paitoja. Ne vain korostavat vyotarottomyytta huonolla tavalla. Tykkaan suorista over-sized t-paidoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaulaaukko miesten paidat ei ole leikattu niin että pääsee esittelemään tissivakoa

Henkilö ei tiedä asista, oisko yksinäinen vähävarainen mies kommentoimassa jälleen...

Vierailija
24/34 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellinen kunnollinen vastaus:

Riippuu mistä ostat, minkä koon ja minkä mallin.

Jos ostat "tyköistuvan", ei mahdu. Hihat on aivan paskaa (ne loppuu kesken naisillakin ja hiertävät), rinnoille on jätetty varaa ja lantiolle myös. Kun taas vyötärö tod näk tiukahko. Hartioista myös liian tiukka. Kaula-aukko joko liian pieni kaulallesi mukavaksi tai sitten on selkeästi naisten v-aukko.

Löysemmät yleensä voivat muuten toimia, mutta hihat ovat todennäköisesti lyhyemmät kuin haluaisit ja paita varmaan loppuu "kesken" (miesten torso on yleensä pidempi, ja naisia myös odotetaan yleisesti lyhyemmäksi. T: 180+ senttinen nainen)

Jos ostat unisex tyylisen tai oversized mallin, parempi säkä. Katso vain ettei paita ole liian lyhyt.

Ompelen joskus liian lyhyeen t-paitaan helmaan toisesta t-paidasta helmakaitaleen, jos värit natsaa. Näyttää kerrospukeutumiselta, vaikka ei oikeasti olekaan.

Vierailija
25/34 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten t-paidoissa on sellaiset pienet, "kuristavat" kaula-aukot. 

Naisten t-paidoissa kaula-aukko antaa tilaa hengittää. 

Ostan joskus miesten t-paitoja ja korjaan kaula-aukot suuremmiksi, jolloin niitä voi käyttää esim neuleenkin alla.

Olisi kiva, jos unisex t-paidoissa olisi parempi kaula-aukko.

Miten korjaat liian tiukan? Minun pitäisi. 

Youtubessa on hyviä tutoriaaleja ihan suomeksikin.

Kiitos

Vierailija
26/34 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan nousisis aikamoinen myrsky jos me miehet alkaisimme yleisemmin suosia yhtä avara-aukkoisia t-paitoj tai yhtään mitään paitoja yllämme ja kuvittelsimme olevamme yhtä vakavastiotettavia kuin naiset omissa avara-aukkosissa paidoissaan.

Oma rotunsa on sitten ne miehet, jotka vetävät täysin överiksi ja kulkevat julkisella paikalla kokonaan ilman minkäänlaista paitaa; vastaavaan -kenteis onneksi- naiset eivät sorru.

Ymmärtääkseni naisten t-paidat ovat jostain syystä lyhyempiä  ja tyköistuvampia kuin miesten, josita osa on aikamosia telttoja 

Sinkkumies

Ei tässä mistään isoista kaula-aukoista puhuta, mutta ihan normi t-paidoissa naisten paidan kaula-aukko on hieman väljempi. Ei sieltä silti mitään näy, koska ylös se kuitenkin tulee. Tissipaidat on sitten erikseen.

Älä kommentoi, jos et tiedä mistä puhut.

Vierailija
27/34 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan nousisis aikamoinen myrsky jos me miehet alkaisimme yleisemmin suosia yhtä avara-aukkoisia t-paitoj tai yhtään mitään paitoja yllämme ja kuvittelsimme olevamme yhtä vakavastiotettavia kuin naiset omissa avara-aukkosissa paidoissaan.

Oma rotunsa on sitten ne miehet, jotka vetävät täysin överiksi ja kulkevat julkisella paikalla kokonaan ilman minkäänlaista paitaa; vastaavaan -kenteis onneksi- naiset eivät sorru.

Ymmärtääkseni naisten t-paidat ovat jostain syystä lyhyempiä  ja tyköistuvampia kuin miesten, josita osa on aikamosia telttoja 

Sinkkumies

Joopa se joo..

Vierailija
28/34 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa hintaluokassa naisten t-paidat ovat yleensä huonompaa laatua kuin miesten t-paidat. Siksi ostan mielummin miesten t-paitoja. 

Vierailija
29/34 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Ei tässä mistään isoista kaula-aukoista puhuta, mutta ihan normi t-paidoissa naisten paidan kaula-aukko on hieman väljempi. Ei sieltä silti mitään näy, koska ylös se kuitenkin tulee. Tissipaidat on sitten erikseen.

Älä kommentoi, jos et tiedä mistä puhut."

Eikös Ap kysynyt eroja naisten ja miesten t-paitojen välillä ja kyllä nuo erot on aika usein tuota, mitä tuo sinkkumies kirjoitti. - Ei miehet käytä niin avonaisia kaula-aukko -t-paitoja kuin naiset ei vallankaan sellaisia, joissa on sekä hyvin avara kaulaaukko ja helmaltaan lyhyitä ja ihonmyötäsiä. - Paito jotkut salimaket saattavat käyttää "vaimonhakkaajapaiktaa- jossa on syväkaulaaukko ja ihonmyötäinen utta joissa ei ole hihoja lainkaan; eli eivät siis mene kategoriaan mene t-paidat. 

Vierailija
30/34 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin itse naisena unisex t-paidan, mutta nämä unisex vaatteet ovat oikeasti suunniteltu vain miesten vartaloille, ei naisten. On todella tyhmää edes tilata jostain luonto kaupasta edes t-paitaa, kun kaikki ovat yhtä ja samaa unisex- muotia. Ne t-paidat ovat liian pitkiä naisten vartalolle, ja rintojen kohdalle ei tilaa tai saati lantion kohdalla. Olen itse pieni nainen, mutta ei kiitos tälle unisex- muodille. Ne on oikeasti vain suunniteltu miesten keholle ei naisten. Tämä hömppä saisi jo loppua ja se tasa-arvo mukamas kaikkia kohtaan, että me kaikki ollaan mukamas samankokoisia ja näköisiä?! Naisten vartalo on erilainen kuin miesten vartalo, ja tällä unisex hömpällä ei voi muuttaa kenenkään vartaloa toiseksi? Unisex- muoti väheksyy naisia kohtaan suuresti, että mukamas sopii kaikille?! Kun laittaa nettiin, että naisten muoti, niin tulee niitä miehiä, joilla päällä vaatteet ja samaan aikaan nainen, jotka mukamas sopii kaikille? Maailma mennyt todella sairaaksi tämän suhteen. 

Vierailija
31/34 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaulaaukko miesten paidat ei ole leikattu niin että pääsee esittelemään tissivakoa

Itseasiassa miesten ja lasten T-paitojen kaula-aukot on ommeltu oikein. Niissä on reunuskaitaleessa vahvikeommel itse paidan puolella. Silloin se kaula-aukon kaitale ei käänny inhottavasti sisäänpäin. Minä en kärsi kaula-aukon pienuudesta  koska mulla on ohut kaula enkä voi sietää niitä aukkoja, joista rintsikan olkaimet näkyy. Ostan muuten 170 cm lasten paitoja.

Tai ompelen itse  niin saan oikein tehtyjä.

Vierailija
32/34 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa hintaluokassa naisten t-paidat ovat yleensä huonompaa laatua kuin miesten t-paidat. Siksi ostan mielummin miesten t-paitoja. 

Olen itse huomannut saman, että miehille tehdään parempi laatuisia t-paitoja ja naisille sitä ohutta hömppää. Ja naisille tarjonta on aina sitä vaaleanpunaista ja haaleaa väriä,  mutta miehille sitä vihreää. sinistä ym. Mistä itse tykkäisin naisena. Miehille tarjotaan enemmän paremmin aina niitä värejä kuin naisille ja luullaan, että kaikki naiset tykkäät ja ihastuu johonkin vaaleaan väriin? Ei naisena löydä kunnollista sinistä tai vihreää. Ja naisten t-paidat pilattu jollain kukka hömpällä? 

Vierailija
33/34 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin itse naisena unisex t-paidan, mutta nämä unisex vaatteet ovat oikeasti suunniteltu vain miesten vartaloille, ei naisten. On todella tyhmää edes tilata jostain luonto kaupasta edes t-paitaa, kun kaikki ovat yhtä ja samaa unisex- muotia. Ne t-paidat ovat liian pitkiä naisten vartalolle, ja rintojen kohdalle ei tilaa tai saati lantion kohdalla. Olen itse pieni nainen, mutta ei kiitos tälle unisex- muodille. Ne on oikeasti vain suunniteltu miesten keholle ei naisten. Tämä hömppä saisi jo loppua ja se tasa-arvo mukamas kaikkia kohtaan, että me kaikki ollaan mukamas samankokoisia ja näköisiä?! Naisten vartalo on erilainen kuin miesten vartalo, ja tällä unisex hömpällä ei voi muuttaa kenenkään vartaloa toiseksi? Unisex- muoti väheksyy naisia kohtaan suuresti, että mukamas sopii kaikille?! Kun laittaa nettiin, että naisten muoti, niin tulee niitä miehiä, joilla päällä vaatteet ja samaan aikaan nainen, jotka mukamas sopii kaikille? Maailma mennyt todella

Ohis. Enempi tuo naisten ongelma kuin miesten. - Ajatteleppa kuinka monen laisia vaikka pelkästään erilasiia housuja voivat naiset Suomessa käyttää julkisella paikalla. - Kuinka monen miehen olet nähnyt käyttävän ihonmyötäisiä trikoita? Entä nahkahousuja? - Muun värisiä kuin sinisiä tai mustia ta muta housuja? Kuinka monella on ollut kuviollsiet housut? 

Mutta joo. On totta, että naisetn ja miesten kropat eroavat toisistaan. Ja sekin on ärsyttävää, että ei tajuta sitä, että aiksuein ja lapsenkin vartalon muoto on monesti erilaisia - En pienikokoisena kaipaa yhtään kehoitusta mennä lasten osastolle ostamaan vaatteeni; kyllä minä haluan pukeutua kuin aikuinen, aikusien kropalle sopivaan vaatteeseen; synnytyksien jälkeen kroppa on vähän erinäköinen kuin alle 14 vuotiaana vaikka pituus onkin pysynyt samana.

Vierailija
34/34 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse huomannut saman, että miehille tehdään parempi laatuisia t-paitoja ja naisille sitä ohutta hömppää. Ja naisille tarjonta on aina sitä vaaleanpunaista ja haaleaa väriä,  mutta miehille sitä vihreää. sinistä ym. Mistä itse tykkäisin naisena. Miehille tarjotaan enemmän paremmin aina niitä värejä kuin naisille ja luullaan, että kaikki naiset tykkäät ja ihastuu johonkin vaaleaan väriin? Ei naisena löydä kunnollista sinistä tai vihreää. Ja naisten t-paidat pilattu jollain kukka hömpällä? 

Itse olen hamstrannut t-paitoja useissa väreissä silloin kun hyvä naisten, yksivärinen t-paita osuu kohdalle sopivalla kaula-aukolla vyötäröltä kapenevana ja lantiolta levenevänä.

Ne ovatkin sitten lempipaitoja vuodesta toiseen.

Toinen vaihtoehto on ostaa miesten yksivärinen halpa t-paita, korjata kaula aukko ja laittaa saumuri surraamaan paidan sivusaumoilla. Muokata vyötäröltä kapeammaksi ja jättäen lantion leveämmäksi. Jos helmassa ei ole lantiolle tilaa, sivusaumaa voi alhaalta avata ja tehdä halkiot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi