Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni ottaa vastakkaista sukupuolta olevan työkaverin myös vapaa-ajan kaveriksi?

Vierailija
20.04.2025 |

Jos siis itse olet naimisissa, niin viestitteletkö silti vastakkaista sukupuolta olevan työkaverin kanssa myös vapaa-ajalla vapaa-ajan jutuista?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se olisi oikein! Ap, mitä miehesi on tuohon sanonut kun näytät viestit?

Minä kysyn myös, että ovatko viestit sellaisia, että voisit näyttää ne miehellesi? Silloin kun ollaan varattuja, niin kyllä se viestittelyn ja muun kaveraamiaen raja menee siinä, että siitä pystyy kertomaan puoliskolleen. 

Eri. Teoriassa voisin näyttää viestit myös puolisolleni mutten näytä, koska viestit on tarkoitettu minulle. Tarkoitan sitä etten kerro muiden asioita puolisolleni joten miksi näyttäisin myöskään viestit hänelle? Puolisoni tietää ja hyväksyy sen että pidän yhteyttä eri sukupuolta oleviin työkavereihin vapaa-ajallakin.

Vierailija
22/41 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi yhtäkään. Pomo päättää kenen kanssa olet tekemisissä töissä. Minulla on aika erilainen ihmismaku, kuin pomolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reissannutkin miespuolisen työkaverin kanssa. Olen nainen itse. Oma mieheni toki tiennyt kaikista reissusta ja on tavannut tämän miehen muutamia kertoja.

Pettäminen ei ole käynyt mielessäkään. Miksi jotkut ovat niin ahdasmielisiä, ettei voisi olla kavereita/ ystäviä toisen sukupuolen kanssa ilman mitään pettämisaikeita? Ovatko nämä ihmiset itse tulleet petetyksi ja siksi ajattelevat kaikkien tekevän sitä?

Vierailija
24/41 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut pitkään työyhteisössä, jossa ihmiset viestittelevät ja viettävät vapaa-aikaansa yhdessä. Kaverina on miehiä ja naisia, sinkkuja ja varattuja, heteroita ja yksi homokin. Minä olen kasvanut tähän jo nuoresta, mutta tiedän kyllä, että kaikilla työpaikoilla ei samanlaista kulttuuria.

Vierailija
25/41 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska oma mies ei tykkää. Muuten kyllä viestittelisin. Esimerkiksi nyt kysyisin kuulumisia yhdeltä entiseltä työkaverilta, jolla oli raskas elämäntilanne kun vaihdoin työpaikkaa. Haluaisin kuulla miten heillä on asiat järjestyneet. Mutta en laita viestiä, koska ei ole meidän suhteessa ok.

Vierailija
26/41 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, koska oma mies ei tykkää. Muuten kyllä viestittelisin. Esimerkiksi nyt kysyisin kuulumisia yhdeltä entiseltä työkaverilta, jolla oli raskas elämäntilanne kun vaihdoin työpaikkaa. Haluaisin kuulla miten heillä on asiat järjestyneet. Mutta en laita viestiä, koska ei ole meidän suhteessa ok.

Tarkennan vielä että tunnen tämän työkaverin vaimonkin, ja he tuntevat minun mieheni. Eli sinällään ei olisi kuulumisten kysymisessä pahaa.

Vierailija
27/41 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kaikki työkaverit erillään vapaa-ajan kavereista. Ihan sama mitä jalkovälissä on.

Vierailija
28/41 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimollani on hyvä itsetunto. Hän tietää olevansa ykkönen minulle. Mitä hän onkin. En jaksaisi naista joka saa aikaan mustasukkaisuusdraamoja.

Vierailija
29/41 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, kun en ole saanut kaveria naispuoleisestakaan.

Vierailija
30/41 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en hirveästi viestittele työkavereiden kanssa vapaa-ajalla. Olen tosin käynyt kahdestaan miespuolisen työkaverin kanssa kolmannen työkaverimme keikalla. En näe siinä mitään ihmeellistä. Toisaalta olen bi, joten sikäli varmaan minulta olisi sitten kaikki kaveri- ja ystävyyssuhteet kielletty.

Mieheni sen sijaan tutustuu aina erityisen hyvin naispuolisiin työ- ja harrastuskavereihinsa. En näe siinä mitään uhkaa. Jos joku minua paremmalta vaikuttaa, niin parashan se on sitten vaihtaa.

Vierailija
31/41 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyn myös, että ovatko viestit sellaisia, että voisit näyttää ne miehellesi? Silloin kun ollaan varattuja, niin kyllä se viestittelyn ja muun kaveraamiaen raja menee siinä, että siitä pystyy kertomaan puoliskolleen. 

Eri. Teoriassa voisin näyttää viestit myös puolisolleni mutten näytä, koska viestit on tarkoitettu minulle. Tarkoitan sitä etten kerro muiden asioita puolisolleni joten miksi näyttäisin myöskään viestit hänelle? Puolisoni tietää ja hyväksyy sen että pidän yhteyttä eri sukupuolta oleviin työkavereihin vapaa-ajallakin.

Et ihan tarkalleen ottaen vastannut kysymykseeni. En kysynyt haluatko näyttää, tai näytätkö viestit puolisollesi. Kysyin, tai tarkoitin kysyä ovatko sisällöltään sellaisia, että voisit ne näyttää ilman että teillä puhkeas riita? Ja miksi muuten edes teit tämän aloituksen, jos puolisosi hyväksyy, silloinhan kaikki on ok, ei sinun tarvitse täältä kysellä.

Vierailija
32/41 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen reissannutkin miespuolisen työkaverin kanssa. Olen nainen itse. Oma mieheni toki tiennyt kaikista reissusta ja on tavannut tämän miehen muutamia kertoja.

Pettäminen ei ole käynyt mielessäkään. Miksi jotkut ovat niin ahdasmielisiä, ettei voisi olla kavereita/ ystäviä toisen sukupuolen kanssa ilman mitään pettämisaikeita? Ovatko nämä ihmiset itse tulleet petetyksi ja siksi ajattelevat kaikkien tekevän sitä?

Siksi koska itsellä on sellaisia kokemuksia, joita ei halua. Miehet, joita pitää ystävänä alkaakin vonkaamaan ja käyttäytyy ahdistavasti, koskettelee ym. Tuo kun toistuu vielä niin ei tee mieli olla tekemisissä yhdenkään kanssa. Hyvä, jos jollekin on sattunut mukavia ystävämiehiä. Itse en riskiä ota. 

Vierailija
33/41 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun kuuluu pitää varamiehiä että saan aina huomiota kun sitä haluan vaikka oma mies ei sitä haluaisi antaa. Ja eihän sitä muuten pääse kiristämään miestä että jonoa on kyllä oven takana jos sinulle ei palvelijan ja kaiken maksajan rooli kelpaa. Eihän naisilta saa vaatia samanlaista uskollisuutta mitä miehiltä pitää vaatia

Vierailija
34/41 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ihan tarkalleen ottaen vastannut kysymykseeni. En kysynyt haluatko näyttää, tai näytätkö viestit puolisollesi. Kysyin, tai tarkoitin kysyä ovatko sisällöltään sellaisia, että voisit ne näyttää ilman että teillä puhkeas riita? Ja miksi muuten edes teit tämän aloituksen, jos puolisosi hyväksyy, silloinhan kaikki on ok, ei sinun tarvitse täältä kysellä.

Kuten ilmaisin, en ole AP. Vastasin kysymykseesi vaikkei sitä tarkoitettu juuri minulle, koska kysymyksesi on monitulkintainen. En näytä viestejä koska ne eivät kuulu vaimolleni. Vastaan uuteen kysymykseesi että voisin näyttää sen puolesta ettei välillämme ole sopimatonta suhdetta.

Vierailija
35/41 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ihan tarkalleen ottaen vastannut kysymykseeni. En k

Siinä tapauksessa pahoittelut, minun alkuperäinen vastaukseni oli suunnattu suoraan ap:lle ja sinä vastasit siihen.

Niin tai näin, ei minunkaan mielestäni henkilökohtaisia tekstiviestejä tarvitse puolisolle näyttää. Pointtini on edelleen se, että varatulla ihmisellä ei pidä olla sellaisia kavereita, joista ei omalle puolisolle voi kertoa. Jos puoliso tietää ja hyväksyy, niin ei mitään ongelmaa.

Vierailija
36/41 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"varatulla ihmisellä ei pidä olla sellaisia kavereita, joista ei omalle puolisolle voi kertoa. Jos puoliso tietää ja hyväksyy, niin ei mitään ongelmaa."

Entäs jos puoliso ei hyväksy mitään yhteydenpitoa vastakkaisen sukupuolen kanssa? Esimerkiksi jos tarvitsisit tietoa paikkakunnan X palveluista tms ja haluaisit kysyä siitä työkaveriltasi joka on siltä paikkakunnalta kotoisin, niin et saa kysyä koska puoliso on mustis?

Vierailija
37/41 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"varatulla ihmisellä ei pidä olla sellaisia kavereita, joista ei omalle puolisolle voi kertoa. Jos puoliso tietää ja hyväksyy, niin ei mitään ongelmaa."

Entäs jos puoliso ei hyväksy mitään yhteydenpitoa vastakkaisen sukupuolen kanssa? Esimerkiksi jos tarvitsisit tietoa paikkakunnan X palveluista tms ja haluaisit kysyä siitä työkaveriltasi joka on siltä paikkakunnalta kotoisin, niin et saa kysyä koska puoliso on mustis?

Tämä. Kaikkea normaalia elämistä ei tarvi mustasukkaiselle tilittää.

Vierailija
38/41 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kaikkea normaalia elämistä ei tarvi mustasukkaiselle tilittää.

No tiedät varmaan itse, milloin rikot sen rajan, että puolisolla on oikeasti aihetta mustasukkaisuuteen. Normaali ihminenhän ei ole mustasukkainen sellaisesta, jos kysyt tarvitsemaasi neuvoa vastakkaisen sukupuolen edustajalta..

Vierailija
39/41 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehistä lähes kaikki mielellään ottaisivat naisen töistä kaveriksi.

Vierailija
40/41 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehistä lähes kaikki mielellään ottaisivat naisen töistä kaveriksi.

Tietenkin. Vaihtelu virkistää. Ei ole aina samat jutut ja näkökannat kun sukupuoli vaihtuu.