Selittäkää mikä järki tässä on?
Henkilö a tarjoaa henkilö b:lle mahdollisuuden saada asuntoa (sukulainen).
Henkilö b päättää suostua.
Henkilö a sanoo että on valmis maksamaan summan esim 25k asunnosta.
Henkilö b ettii asunnon joka on vaikkapa 23k.
Henkilö a sanoo että asunto (23k) on liian huono henkilölle b ja ehdottaa asuntoa joka maksaa 29k ja käskee
henkilöä b tinkimään hinta 23:een k:hon. Henkilö b koittaa mutta myyjä suostuu vain 25k:hon.
Kauppa menee pilalle. Ja kuvio toistuu pari kertaa, eikö henkilö a suostu ostamaan yhtään asuntoa joka alittaisi tarjotun hinnan vaan joka kertaa pitää tinkiä hinta pienemmäksi joka alkuperäisesti on suurempi kuin annettu summa. Tämä ajaa henkilön b hermoromahduksen partaalle.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Et sitten yhtään yksinkertaisemmin osannut asiaa esittää. Oletko sinä se b, jonka isä tai äiti (a) sekaantuu asiaan? Neuvo on yksinkertainen: osta itse oma asuntosi äläkä kerro hänelle mitään.
Älä sotke isääni ja äitiäni tähän.
Henkilö b on harvinaisen tyhmä.
Ottaisi nyt vaan sen asunnon ja 25ke rahaa ja olisi tyytyväinen.
Nyt jää kokonaan ilman.
Joutuuko b siis muuttamaan johonkin soluun, kun puhutaan mahdollisuudesta saada asuntoa? Eli asuuko sukulainen a samassa asunnossa?
Henk.koht en lähtisi noin pienen summan ollessa kyseessä mukaan ollenkaan vaan maksaisin itse omani.
Sitten kun et enää tarvitse äiti tai isin rahoja, voit ostaa sellaisen asunnon kuin haluat. Niin kauan laulat sen lauluja, jonka leipää syöt.
Et sitten yhtään yksinkertaisemmin osannut asiaa esittää. Oletko sinä se b, jonka isä tai äiti (a) sekaantuu asiaan? Neuvo on yksinkertainen: osta itse oma asuntosi äläkä kerro hänelle mitään.