Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HEINÄHELISTIMET VIIKONLOPPUUN***

16.03.2007 |

Linkki ed.keskusteluun...

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9813524&p=&mpage=3&tmode=…

En kerkee nyt enempää kirjoitella, menen paistamaan sämpylöitä, mut TE SADAT HEINÄ MAMMAT!!!! KIRJOITTELU AKTIIVISUUTTA JA KESKUSTELUA KEHIIN....

ps. Millaste: Mistä epäilet et se on poika??? sydämmensykkeestä, vai näkyikö ultrassa jotain? Meidän veitikalla oli jalat niin tiukasti yhdessä että eipä voinut sanoa kumpi tulee.... :0)

t.sadetar, eppuli 22+1 ja tytteli 03 ja mies 80

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosiaan hiljaista nykyään täällä heinäkuisissa. Muilla päivä- ja viikkopinot ovat kovin suurissa lukemissa ja meillä vain muutamat kirjoittelevat =(

Toisaalta itsekin olen yleensä tässä puolivälissä aika passiivisesti ollut mukana, alussa ja lopussa on sitten enemmän kirjoiteltavaa. Nyt olen kuitenkin tsempannut ja koittanut osallistua aktiivisemmin.

Minkälaiset tuntemukset teillä on sukupuolesta?

Itseäni hiukan hämää kun en oikeastaan tiedä yhtään kumpaa tässä odotellaan. Entuudestaan kun on kaksi tyttöä niin sitä vaan tulee sitä kautta tyttöfiilis, muuten en osaisi kyllä yhtään sanoa kumpi tämä olisi. Kummallakin edellisella kerralla me olemme tienneet tässä vaiheessa odottavamme tyttöjä, mutta nyt ollaan saatu pidettyä siis salassa ja on kiva pohtia ja seurailla tuntemuksia. Kovin on erilaiset olleet kaikki kolme raskautta ettei sekään kerro mitään.

Onko moni tehnyt jo hankintoja, vaunuja, kalusteita jne. Meillä kaikki on omasta takaa, uudet vaunut aiotaan kuitenkin ostaa ja tietenkin jos poika syntyy menee paljon muutakin uusiksi, mutta pääpiirteittäin kaikki löytyy. Turvakaukalokin tekisi mieli uusia, mutta toisaalta tuntuu turhalta kun on hyvä ja toimiva jo olemassa....katsellaan. Ihme kyllä, yhtään mitään en ole vauvalle vielä ostanut! Vaikea ostaa kun ei tiedä sukupuolta, esikoisen alkuraskaudessa ostin kauheasti kaikkea jotka sopivat kummallekin sukupuolelle, mutta niinpä niitä ei sitten kauheasti tullut käytettyä kun ennemmin sitten puki kaikkia tyttöjen juttuja hänelle, joten nyt olen päättänyt malttaa ja ostaa sitten vasta syntymän jälkeen, sitä mukaan kun tarvitsee.

Tulipas taas tekstiä. Nyt taidan kömpiä vuoteeseen.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Duracel ja Liti rv 21+1

Vierailija
2/11 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti sinulle vielä laittaa kommenttia kun kerran kohtalotoveri löytyi tuon maidon suhteen =)

Itse en tiedä mistä se johtuu, mutta tuskin ainakaan mikään huono merkki, tai itsellenä ainakin esikoisen kohdalla maito nousi sektiosta huolimatta samnatien rintoihin ja 15 minuuttia sektiosta imetin jo pikkuneitiämme =) Ja vuoden mittainen imetys sujui hyvin, amitoa oli aina enemmän kuin tarpeeksi. Eli annetaan paitojemme kastua =)

Toisaalta kuopuksen kohdalla ei tullut maitotippaakaan raskausaikana, mutta imetys sujui samaa mallia kuin esikoisen kanssa, paitsi että maito nousi vasta lähes vuorokauden päästä sektiosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan on tämä heinäkuisten kirjoitteluaktiivisuus vähän hiljaisempaa kuin muilla. No en ole kyllä itsekään juuri koneelle ennättänyt muuttotouhujen ja muiden kiireiden takia ja nytkin pitäisi olla ihan muissa hommissa. Duraceliin näköjään törmää täälläkin =) Kirjoittelinkin sulle tuosta maitohommasta äsken sähköpostiin, tietämättä että olit tänne kirjoittanut! Multa on kanssa tullut pari viikkoa maitoa. En muista tarkalleen missä vaiheessa aiemmin alkanut tulla, mutta molemmilla kerroilla sitä on kuitenkin tihkunut jo raskausaikana ja hyvin on riittänyt maitoa mullakin vauvoille, vuoden ja puolitoista olen imettänyt.

Ei tässä oikeastaan kummempia, masu kasvaa ja melko seesteistä aikaa eletään, ei ole tällä hetkellä juurikaan vaivoja, noita supistuksia lukuunottamatta joita on ollut käytännössä alusta saakka. Niitäkin kun on ollut molemmissa aiemmissa raskauksissa ja silti raskaudet menneet yli lasketun ajan niin ei aiheuta mitään toimenpiteitä. Nytkin ollut tiheästi useita päivässä ja osa kipeitä, silti kohdunkaula oli huimat 7-8cm pitkä.

Vierailija
4/11 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä tuntuu liikkeet? Olen tuntenut n.17-18 viikosta asti liikkeitä, alussa ei mitenkään säänöllisesti, meni päiviä jolloin en tuntenut mitään! Viikoista 20 eteenpäin olen joka päivä tuntenut jotain. Minusta liikkeet ei ole vieläkään vahvistunut alusta, välillä tökkimistä enemmän ja taas välillä on päiviä jolloin en tunne kun muutamia tökkäyksiä! Aina kumminkin jotakin...Miten teillä?

Vierailija
5/11 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas minäkin yrittäisin aktivoitua ja kirjoitella palstalle..lueskelen kyllä aika usein, mutten ole jaksanut kirjoitella :(

Tämä raskaus on ollut todella väsynyttä aikaa, asiaa edesauttaa tuo meidän 2v neitonen joka ei nuku vielä koko yötä omassaan vaan tarvii kiikuttaa viereen jollain aikaa ja lisäksi vuorotyö verottaa todella paljon!

Nyt tuo kevät ja aurinko on vähän helpottanut väsyä!

Täällä rakenne ultra oli reilu viikko sitten, pienellä oli kaikki hyvin! Ja sukupuolikin saatiin selville, Poika! <3 (toivottavasti ei täällä tuttuja kirjoittele niin pysyy edelleen salassa =) ) Sukupuolta meidän lisäksemme ei tiedä siis kuin ultraaja ja minun sisko =) Pidetään salassa loppuun asti.. Videoo ultrasta emme voi näyttää, sillä fiksummat huomaavat siitä heti kaverit kulkuset ;) Painoa piparilla oli 360g ja viikkoja silloin 20+1.

Lapsosemme sai pipaji nimen siskolta 2v, kun kysyimme alkuun missä " elmeri" on osasi hyvin näyttää mun masua =) mutta siten kun erehtyi kysymään masukin nimeä niin hää on kuulema pipaji =) siitä jäi työnimi vaaville!

Isoveikka pian 10v kovasti toivoo masusta poikaa tulevaksi.

Meillä ultraaja K-Hks kysyi heti ultran alussa haluammeko tietää kumpi tulee vai pitääkö salaisuutena! Oli uutenkin aivan ihana kätilö! Kovasti toivottiin että sattuisipa kohdalle synnärillä, kun tosi toimiin päästään!

Mites te muut joilla lapsia ennestään, kuinka nopeita synnytykset oli?? Minulla poitsun kesti .10h16min ja typsy oli 6h45min, nyt kätilö sanoikin että tarvii ajoissa lähteä synnärille ettei isukki joudu kätilöksi =)

Tukivöistä taisi olla puhetta, minulla sellainen on käytössä töissä(joudun 8h seisomaan ja nostelemaan) , mutta kotona en pidä, tekee minulle jotenkin " ahistavan" olon!?!

Kaveri on kova liikkumaan, mutta kummasti vauhti hiipuu, kun isi tulee kokeilemaan, sama oli Simpunkin aikaan.. liikkeet alkoi tuntumaan jotain 17vkon kieppeillä harvakseltaan ja nyt jympsyttelee jo alvariinsa.

Onkos täällä ollut puhetta pakkauksesta?? Kuinka moni aikoo ottaa?? Me otetaan, on kaikille otettu, pojun pakkaus vm 96/97 ei ole kuin osittain tallella, lahjoitin silloin pois, kun ajattelin, etten enempää lapsia halua =) Mutta nykyisen mieheni, kun löysin niin kummasti vauvakuume nosti päätään =) Niissä on kuitenkin niin ihkuja vaatteita, vaikkei viimesimmän muodin mukaisia olekkaan! Toppapuku, kylläkään ei ole ollut ikuna mun mieleinen!

tirppis ja pipaji 21+3

Vierailija
6/11 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittamaan. Tuolla esittelypinossa olenkin ollut jo alusta asti, mutta alkuraskauden oksentelu ja väsymys vei kiinnostuksen koko konetta kohtaan ja nyt sitten taas silloin tällöin käyn lukemassa teidän kuulumisianne.

Meille odotellaan siis neljättä, perheen miesjoukko 10/99, 06/04 ja 03/06 sekä aviomies -84 (joka ei siis luonnollisesti ole vanhimman poikamme biologinen isä.. halusin kertoa siksi, ettei kukaan luule minua " kehdonryöstäjäksi" ! ;))

Hankinnoista jotakin.. meillä on kaikkien lasten vaatteet edelleen tallella, joten uusia en paljon ostele, tai ainakin yritän olla ostamatta. Pakkausta emme ottaneet edellisestä, emmekä ota sitä nytkään.. En itse henkilökohtaisesti tykkää käyttää vauvalla esim. potkareita (ainakaan terällisiä) ja mieluummin bodytkin saisivat olla kietaisumallisia, joten ostan sillä rahalla sitten itselle mieluisia vaatteita (joita tosiaa jo on lipastot pullollaan..).

Autoa olemme olleet vaihtamassa jo jonkin aikaa, mutta sopivaa mallia ei meinaa löytyä. Sitten kun asumme vielä pienellä paikkakunnalla ja tarjonta lähikaupungeissa on melko surkeaa, on vaikeaa saada asiaa eteenpäin. Olisiko teillä mitään ideoita, millainen 7 hengen tila-auto olisi hyvä? Ford Galaxy oli ensin suosikkimme, mutta huonon saatavuuden takia aloimme katsastaa muitakin merkkejä.. Tällä hetkellä lyö ihan tyhjää koko asia.. Joten vinkkejä tänne, kiitos!! :)

Oma vointi on erittäin hyvä. Mitään kolotuksia ei vielä ole, vähän joskus supistelee, mutta ihan harjoitusmielessä vain. Painoa tullut nyt kolmisen kiloa (kaikista edellisistä on kokonaisuudessaan tullut 16kg, joten kohta varmaan alkaa rytisemään..).

No kävinpä tuossa välissä laittamassa keskimmäisen unille ja ajatus katkesi pahemman kerran! mutta tuli nyt ainakin jotain löpistyä!

Hauskaa lauantaina kaikille! Muistakaa syödä hyvin!! :)

Vierailija
7/11 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti laittaa, että meillä mennyt näin: 3h40min, 3h15min ja 1h30min.. Enkä viitsi vielä ajatella seuraavaa!! :)

Vierailija
8/11 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Tulin juuri uimalasta uittamasta 3-v tyttöäni ja voimille ottaa. Kiloja ei ole tullut kuin yksi, mutta maha on iso ja pinkeä ja vesikään ei helpota tuskaista oloa. Varasin juuri 4D-ultran ihan varmuudeksi, koska masu tuntuu tosi isolta viikkoihin (22) nähden. Ja toisaalta hyödynnetään nykyteknologiaa, en jaksa elämässäni tällähetkellä enää yhtään isoa yllätystä vastaanottaa, joten jos jotain on niin saan siihen hieman aikaa valmistautua ennen synnytystä... No ei maalata piruja seinälle, rakenteessa kaikki oli ok, vauva normaalikokoinen eikä sokerirasituksessakaan mitään, joten kaipa tämä kakkosraskauteen kuuluu tämä huomattavasti isompi massu...8) Täytyisi vaan jaksaa hommissa ja opinnoissa vielä kevääseen.

Oli puhetta vauvan liikkeistä, mulla tuntui ekat jo vk:lla 15 ja potkut tuntuneet vatsan läpi vk:lta 19!!! Mutta syytä hieman valoitti se, että rakenteessa huomattiin kohdun olevan kallellaan etiäpäin, vatsanpeitteiden ohuet ja istukka takaseinällä...varmaan muutes tämä syynä myös siihen, että masu on iso!!

Itse en ajatellut äitiyspakkausta ottaa... vaikka olen todella tyytyväinen ensimmäisen kohdalla siihen ollut, on meillä nyt kaikkea vaatetta ym... yllin kyllin ja vanha pakkaus tietenkin tallella...ainakin osittain jos muuton jäljiltä löytyy...

Vierailija
9/11 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jo varmaan kuukausi tai reilu sitten sinne mesenhelistimiin kirjautumassa, niin on tällä puolella kirjoittelu jäänyt sit kokonaan pois. Ei vaan ole aikaa. Näitä tekstejäkin käyn lukemassa enään tosi harvoin.

Mut josko nyt laitan pikaisia kuulumisia jos joku vielä mut muistaa.

Vointi ollut ihan hyvä, alavatsan liitoskivut ovat tosin alkaneet vaivaamaan kävellessä. Vauva liikuskelee suht aktiiisesti, mutta hiljaisempia päiviäkin on milloin rupee helposti stressaa onko kaikki mahassa hyvin.

Hankinnoista oliko puhe? Meidän pitää vaunut kaukalo ja sitteri ostaa, mutta hankitaan ne vasta lähempänä kesää.

Synnytyksen kestoista oli myös puhe. Eka synnytys kesti vajaa 9 tuntia. Toinen 1 1/2 tuntia (hyvä että kerettiin sairaalaan). Kolmannesta lähettiin laitokselle heti tokan supistuksen jälkeen ja synnytys kesti 3h5min. Jos tää synnytys alkaa supistuksilla niin lähetään tässäkin heti kun tiedän et nyt on tosi kyseessä. Jos alkaa lapsivesien menolla niin kuin toi lyhin synnytys, niin voipi olla että tilaan suoraan ampulanssin itselleni ja mies tulee perässä autolla kun lastenvahti on saapunut. Sen verta se kakkossynnytyksen nopeus säikäytti ja se että tuntui automatkalla et lapsi pukkaa ittensä housuun ilman ponnistusta. Ja automatka meiltä sairaalaan on noin 20min ja toi toka mukelo syntyi samantien kun synnytyssaliin pääsin.

Paino noussu ja hurjasti mulla, en varmaan kesän jälkeen mahdu enään mihinkään vanhoihin vaatteisiin. Edellisissä raskauksissa painoa on kertyny sen 12-14 kiloa ja nyt jo 7kiloa. Edellisissä toi paino on noussu vasta loppupuolella enemmän et todellankin kauhistuttaa tää et mihin lukemiin päästään.

Mut eipä mulla muuta. Hyviä vointeja kaikille ja jaksamista!

annim ja pallero 23+2

Vierailija
10/11 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terve.. äänioikeus tuli täytettyä ja nyt odottamaan iltaa ja vaalivalvojaisia..(jee)..

sadetar: mulla on semmone poikaolo ollu kokoajan ja ultraaja vihjasi että " miehillä on yleensä pitkät jalat" ku se mittasi sen jalkoja.. mähän en nähny siis itte juuri mitään ultrassa ku se laite oli koekäytössä ja siitä puuttu se toinen näyttö.. eli olin sen varassa mitä kätilö mulle välillä vilautti.. ja sitte toi syke tosiaan oli vaan 145 et arvailujahan nää vaa on mutta.. sen näkee sitte ku se suvaitsee syntyä :)

kaveri just sano et ootti ihan varmasti et poika tulee.. mut tyttöhän sille sitte kuitenki synty.. kaikkien hämmästykseksi ;)

oma: tissit on taas alkanut painaa, ne paisuu ja paisuu.. ostin jo mamma/imetysliivit, ku prismassa oli -15% alusvaatteet..

lainasin anopille vauvan neuleita-kirjan kirjastosta.. nyt se suunnittelee tekevänsä nutun, takin, housut ja töppöset.. saapa jotain ajanvietettä ;) eriasia tuleeko se niitä koskaan vauvan päällä näkemään :)

millaste ja napsu 21+5

Vierailija
11/11 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktivoidunpa minäkin pitkästä aikaa.

Annim & muut " syöksysynnyttäjät" : Kylläpäs teillä on ollut nopeita synnytyksiä. Onnea matkaan tämän uuden tulokkaan kanssa.

Toivoisin että synnytys olisi pian ohitse - sitten kunhan sairaalaan asti päästään. Meillä on lähimpään sairaalaan noin puolen tunnin matka. Jos sattuu ruuhka-aikaan, niin saattaa mennä pidempään. Mahdollinen lastenvahti asuu myös noin puolen tunnin ajomatkan päässä. Lapsenvahdin lähtemiseenkin menee jonkin verran aikaa ja jos mies sattuu olemaan töissä, niin varmaan pitää varata se 1,5 tuntia siitä hetkestä kun tuntuu siltä että nyt voitais lähteä siihen hetkeen kun ollaan synnyttäjien vastaanotolla.

Maidontulosta & hankinnoista: Minulla esikoisen kanssa maito nousi vasta synnytyksen jälkeen ja niin käy varmaan nytkin. Uusia hankintoja en ole vielä tehnyt. Äitiyspakkauksen ajattelin ottaa. Kiva saada valmis paketti postissa kotiin, kun tuo ostoksilla käyminen vaatii aina erillisiä järjestelyjä.

Vauva liikkuu ja vatsa kasvaa kovasti. Hiukan hirvittää että minkähänlaisiin mittoihin vatsa ehtii ennen heinäkuuta.

Vielä pitäisi vajaat 3 kuukautta jaksaa töissä. Ajatukset on jo kesässä :)

vauva_77