Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Röyhkein vieras/lapsen kaveri jne. ?

Vierailija
19.04.2025 |

Lapsella kaveri joka syö kaiken jos ei piiloon laita. Nyt oli eilen vetänyt kaikki lapsen virpomiskarkit jotka jääneet viime sunnuntailta syömättä. Ilmeisesti pitkin viikkoa niitä jo syönyt ja eilen veti loput. Kaikki saa laittaa piiloon kun tämä kaveri tulee kylään. Hän kulkee "pää pitkänä" ympäri keittiötä katsellen mitä pöydillä on. Kaupasta kun tulen niin kassien perässä kulkee ja pää kassissa että mitä on ostettu. Ikinä ei mitään meiltä pyydä mutta lapselleni kuiskii jatkuvasti että herkkuja saatava tai sitten seisoo mun vieressä ja silmät vuoroin minussa ja vuoroin siinä mitä haluaa. En ole huomaavinanikaan. Viikko sitten kun kävivät virpomassa lapseni kanssa ja jäivät sen jälkeen meille, syötiin ruoka ja sit keitin kahvit ja oli jotakin kahvin kanssa. Vieras lapsikin söi. Sen jälkeen menivät lapsen huoneeseen syömään virpomiskarkkeja joita oli paljon. Sanoin sitten muulle perheelle että otatteko suklaata jos haen pussin niin saman tien tämä lapsen kaveri lipui olohuoneeseen pyörimään ja seisoskelemaan! En tajua että miten edes kuuli koko asian kun huone eri kerroksessa, pelasivat pleikkaa ja siellä huoneessa oli jo mättämässä suklaata naamaan 😲 

Sitten oli itsellä joskus sellainen "äitiystävä" eli perhekerhossa tutustuttu kun lapset leikkivät yhdessä. Kyläiltiin toistemme luona. Se oli uskomatonta miten aikuinen ihminen kehtasi pummata ja syödä! Kävi jääkaapillakin. Kerran istui syömässä pummaamaansa ruokaa yksin keittiön pöydän ääressä. Mieheni tuli kaupasta ja purki kauppakasseja. Tämä mun kaveri näki sitten mieheni kädessä maustekastikepullon ja sanaakaan sanomatta ojensi kätensä ja heilutteli kättään siinä niin kauan että mies pisti sen kastikepullon hämmentyneenä siihen hänen käteen 😅 Aina oli jotakin pullaa tarjolla mutta siihen päälle vielä pyyteli lisää. Törkeintä oli kun kutsui itse itsensä minun kuopuksen ristiäisiin ja ihan syömisten perässä ainoastaan! Monta kertaa sanoin että ristiäiset on vaan lähipiirille että en kutsu kuin perheen eli sisaret, isovanhemmat ja kummit. Monta päivää väännettiin tuosta kun en antanut periksi. Yritti kaikkia keinoja eli olisi voinut tulla valokuvaamaan juhlat,  tarjoilemaan ruuat jne. Lopulta uskoi. Sanoi sitten että no selvä, hän tulee sitten aamulla syömään mitä jäi 🤣 Meillä on kyllä hyvät tarjoilut aina vaikka itse sanonkin mutta ei nyt sentään niin hyvät että väen vängällä tarvii itsensä kutsua ja vängätä emännän kanssa asiasta! Ei onneksi olla enää tekemisissä kun lapset kasvaneet. Ja ihan tavallinen ihminen oli ja mun käsityksen mukaan varakkaampiakin mitä me.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikana, kun oli ne vilkut ja karanteenit ja kaikki, oli lapsen kaveri tullut meille kylään. Kertoi että on ollut tosi tylsää, kun hän on karanteenissa eikä saa mennä kouluun. Lapsi itse ei toki tehnyt tahallaan väärin, mutta siinä maailmanajassa pidin röyhkeänä ja vastuuttomana hänen vanhemmiltaan päästää lapsi meille. 

Vierailija
2/7 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ei halua olla häiriöksi tai vaivaksi, ja hänen vuokseen ei ehdottomasti kukaan saa tehdä mitään. Joten hän

-hiipii koputtamatta sisään avoimesta takaovesta, kun ei viitsi vaivata ja häiritä soittamalla kelloa etuovella

-tulee väkisin keittiöön laittamaan tarjoiluja, joita yleensä tuo myös tullessaan

-haluaa siivota pöytää ja tiskata kaikkien muiden astiat, mutta hänen omiaan ei saa tiskata kun hän voi käyttää samoja myöhemmin eikä hänen takiaan tarvitse puhtaita olla (pilaa sitten vaikka joulupöydän kattauksen näillä likaisilla astioillaan ja ruttuisella servetillä, joita ei anna emännän vaihtaa jälkkäriä varten)

Ei varmasti tarkoita olla röyhkeä vaan päinvastoin jonkinlainen näkymätön maan matonen. Koen sen kuitenkin röyhkeäksi, että tekee tuolla tavalla valtavan numeron itsestään koko ajan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin teini, yksi kaveri halusi aina syödä meillä eikä asia yleensä ollut äidilleni ongelma,mutta tämä kaveri söi PALJON. Kerran teki kuusi leipää (päälle juustot,kinkut) ym jolloin äitini ärähti että nyt riittää!  Tai jos keitettiin kahvia  ja äiti huuteli että otatteko tytöt kahvia? Niin  saattoi vetää kolmekin kupillista ja hirveästi sokeria.

Niin ja kun tällä kaverilla oli kuukautiset,niin ei ikinä ottanut siteitä mukaan vaan lainasi meiltä lupaa kysymättä ja jätti veriset siteet pesukoneen päälle.

Vierailija
4/7 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen koulukaverin äiti soitti ja kysyi, että voiko heidän lapsensa tulla suoraan koulusta meille leikkimään. Asumme maalla ja lapsilla on koulukyyditys, tämä luokkakaveri asuu noin 10km päässä meiltä. Tämä on ihan tavallista täällä, mutta noin klo 22 aikaan aloin kyselemään, että milloin tulevat hakemaan lastaan kun meillä on huomenna aikainen lähtö.

Tämä äiti oli kovin hämmästynyt, koska olivat miehensä kanssa menossa elokuviin! Oli kuvitellut, että "leikkiminen" kestäisi perjantaista lauantai-iltaan. Aina aiemmin yökyläilystä sovittiin erikseen, mutta nyt siitä ei mainittu sanaakaan, joten sanoin, että nyt ei voi yökylään jäädä. Lapsen äiti sai hepulin ja sanoi, että laittakaa lapsi sitten kävelemään kotiin! Siis silloin yöllä ja 10km!

Mies vei sitten lapsen kotiinsa ja lapset olivat tuolloin jo 6. luokalla eli hyvin pärjäsi kotona yksinkin jonkun aikaa.

Jostain syystä tämän kaverin kohdalla aloin erikseen sanomaan vanhemmilleen, että koska pitää meiltä hakea.

Vierailija
5/7 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta on todella röyhkeää ja törkeää tavata ihmisiä tarkoituksella esimerkiksi kyläilyn merkeissä, jos on juuri ollut tai on edelleen joku inhottava ja hankala tarttuva tauti kuten noro, influenssa, kihomadot, syyhy... Pilaa perusluottamuksen, oikeasti. Reilu kertoo miten on ja kysyy onko silti ok vai jääkö toiseen kertaan.

Olen pitänyt huomaavaista toimintatapaa itsestään selvänä, mutta aina oppii uutta. Osa ei välitä yhtään tartuttaako tautejaan, tai tekeekö niin jopa tahallaan.

Vierailija
6/7 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minusta on todella röyhkeää ja törkeää tavata ihmisiä tarkoituksella esimerkiksi kyläilyn merkeissä, jos on juuri ollut tai on edelleen joku inhottava ja hankala tarttuva tauti kuten noro, influenssa, kihomadot, syyhy... Pilaa perusluottamuksen, oikeasti. Reilu kertoo miten on ja kysyy onko silti ok vai jääkö toiseen kertaan.

Olen pitänyt huomaavaista toimintatapaa itsestään selvänä, mutta aina oppii uutta. Osa ei välitä yhtään tartuttaako tautejaan, tai tekeekö niin jopa tahallaan.

Tiedän ainakin yhden perheen, joka ihan tahallaan änkee kylään silloin, kun ovat sairaita esim. enterorokossa, koronapandemian alussa, kun olivat altistuneet jne. Nykyään tiedän jo, etten vastaa enkä avaa ovea heille ikinä. 

Pitää olla päänuppi aika pipi, kun sellaista tekee toisille.

Vierailija
7/7 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä