Miten kukaan terveydenhuollon työntekijä kehtaa äänestää hallituspuolueita jatkossa? Säästöt on hirvittävät ja
koko ajan haluavat lisää lisää lisää rahaa pois siitä että ihmiset voisivat paremmin. Mikä voi olla noiden agenda?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Agendaan on ihan yksinkertaisesti se, ettei ole rahaa. Jos sinulla olisi tulot 25 000€/ vuodessa mutta menot 35 000€, niin yrittäisitkö etsiä säästökohteita vai ottaisitko joka vuosi 10 000€ lainaa, kunnes jossain vaiheessa pankki ei sitä enää antaisi?
Kyllähän sitä rahaa on laitettavaksi milloin mihinkin tunnin juniin ym jonninjoutavaan mikä vie rahoituksen perusasioiden ääreltä. ap
Tunnin juna olisi edes sijoitus kotimaahan, toisin kuin nämä miljardien elpymispaketit tai kehitysapu. Niillä rahoilla olisi kyllä rakentanut tunnin rataa vaikka koko maan ympäri
Hyvällä omallatunnolla voin äänestää kun minulla ei ole kultakalan muisti. Muistan kuin muistankin että se oli edellinen hallitus Krista Kiurun ollessa vastuuministeri joka tämän sotesopan keitti. Ja tosiaankin olen julkisella sektorilla sairaalassa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Agendaan on ihan yksinkertaisesti se, ettei ole rahaa. Jos sinulla olisi tulot 25 000€/ vuodessa mutta menot 35 000€, niin yrittäisitkö etsiä säästökohteita vai ottaisitko joka vuosi 10 000€ lainaa, kunnes jossain vaiheessa pankki ei sitä enää antaisi?
Kyllähän sitä rahaa on laitettavaksi milloin mihinkin tunnin juniin ym jonninjoutavaan mikä vie rahoituksen perusasioiden ääreltä. ap
Tunnin juna olisi edes sijoitus kotimaahan, toisin kuin nämä miljardien elpymispaketit tai kehitysapu. Niillä rahoilla olisi kyllä rakentanut tunnin rataa vaikka koko maan ympäri
Niin, ja sehän on Sannan tunnin juna kuten jälleen kerran muistamme:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-marin-tunnin-junaradat-ta…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne voi. Niillä itsellään on melko varma ja turvattu toimeentulo, eikä siinä muiden tilanne kiinnostele, kunhan vaan omat edut säilyy. Terveydenhuollon sakki ei ole kovinkaan ajattelevaista, ja niinpä se äänestyspäätöskin on usein enemmän ulkonäköön tai populismiin perustuva.
Olen siis itse terveydenhuollossa töissä ja sahaisin sillä omaa oksaani jos äänestäisin hallituspuolueita. Jos ei ole potilaita mitä hoitaa, ei ole töitäkään. ap
Tämä kuvaa hyvin syytä miksi meidän julkishallintoa on niin vaikea pienentää. Se on niin suuri, että se työllistää monia ja heillä on äänioikeus. Ongelmia on meillä vaikea korjata.
No, voidaanhan me toki vaikka juuri sinun syöpäleikkaus jättää tekemättä kun minua ei olisi
Niin. Sinua ei paskaakaan kenenkään taudit ja vaivat kiinnosta. Ainoastaan oma perseesi ja se kyllä näkyy vanhustenkin kohteluna
Osa hyötyy esim. johtajat - ironista.
Julkisen puolen johtajat äänestää Kokoomusta - joku muka yritysten asialla. Kokoomuslaiset poliitikot, kuten Orpo on nostanut palkkansa veroeuroista koko elämänsä.
Terveysalajohtajat ovat lähes aina kokoomuslaisia, kuten Pirhan ja STM alivaltiosihteeriksi nostettu Marina Erhola.
Terveydenhoitohenkilökunnasta valtaosa ei ole penaalin terävimpiä kyniä ja varsin persumyönteistä.
Oikeastiko meinaat, että demarit pelastavat kaiken ottamalla lisää velkaa, jonka kanssa jo nyt ollaan EU:n paskastanioita? Yrittäkää nyt ymmärtää, Suomi ei ole rikas maa vaan köyhä ja velkainen ja silti lahjoittaa rahaa ulkomaille ja ulkomailta tulijoille.
Te suomalaiset olette pelkkä haitta tälle maalle.
Mitkä puolueet ne olikaan jotka keksi nykyisen sotemallin ja rahoitusratkaisun sille? Ja nykyinen hallitus on laittanut sen päälle lisärahaa, ei leikannut.
Vierailija kirjoitti:
Hoitsut täällä on huolissaan jos joutuu tekemään töitä työvuorollaan eikä jää aikaa enää selata tinderiä kahvihuoneessa montaa tuntia.
Siirryin yksityiseltä julkiselle eli hyvinvointialueelle ja olen kyllä järkyttynyt työkulttuurista. Yläpuolellani on ainakin neljä pomoporrasta, vastuu ei oikeasti kuulu kenellekään ja se ylin taho antaa säännöt alimmalle kuuntelematta hoitajia ollenkaan. Ja kyllä, kahvinjuontikulttuuri olikin täyttä totta. Olin tottunut siihen että työvuoro tehdään töitä.
No, nyt olemme tilanteessa jossa ruohonjuuritasosta on säästetty niin että ei ehdi edes vessaan enää, pomoportaaseen ei olla koskettu ja byrokratia on edelleen paljon suurempi kuin yksityisellä.
Aion jatkossakin äänestää hallituspuolueita, toivon että valtio-ohjauksessa yksityiseltä puolelta tullaan neuvomaan miten priorisoidaan ja sujuvoitetaan hoitokäytänteitä, tähän mennessä on vain lisätty eri vaiheita ja systeemi on kankea ja hankala. Lisäksi ammatillinen lisäkoulutus on jäissä, joka tarkoittaa sitä että hoitokäytänteet myös pysyy kankeina.
Terveisin hoitaja joka ei tarvitse neljää pomoa. Lähipomollani ei ole edes minkäänlaista päätösvaltaa, joutuu kaikena kysymään yläpuoleltaan.
Silloin kun Marinin hallitus rajoitti hoitajien lakkoja niin moni uskoi persujen valheita että he puolustaa hoitajia ja demareihin pettyneet vannoivat että ei enää ikinä SDP. Yritin täällä ja muualla varoittaa että persut pettää mutta eipä kukaan uskonut
Vierailija kirjoitti:
Hyvällä omallatunnolla voin äänestää kun minulla ei ole kultakalan muisti. Muistan kuin muistankin että se oli edellinen hallitus Krista Kiurun ollessa vastuuministeri joka tämän sotesopan keitti. Ja tosiaankin olen julkisella sektorilla sairaalassa töissä.
Sotelle loi pohjaa Sipilän hallitus jossa oli keskusta, kokoomus ja ps/siniset. Käytänmössä sama sote malli olisi käynyt persuille ja kokoomukselle höystettynä yksityisellä sektorilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotelle loi pohjaa Sipilän hallitus jossa oli keskusta, kokoomus ja ps/siniset. Käytänmössä sama sote malli olisi käynyt persuille ja kokoomukselle höystettynä yksityisellä sektorilla.
Tuolla logiikalla jo Kataisen ja Stubbin hallituksessa on syy, kun yrittivät jo silloin tehdä uudistusta. Kyllä se vain Marinin hallitus päätti mikä malli valittiin ja turha sitä vastuuta on yrittää siirtää.
Mihin apulaisosastonhoitajia tarvitaan? Miksi osastonhoitaja ei riitä?
Sote-uudistus mikä on koko tilanteen alkusyy on demareitten aivopieru. Piti saafa kunnon rahakkaita palkkiovirkoja kavereille ja kepu tietenkin komppaamassa koska isa vroista luvattiin maakuntiin. Kukaan ei vaan muistanut tai oikeammin ketään ei kiinnostanut sen varsinaisen työn tekijät.
Että äänestäköä vaan noi takas valtaan menee loputkun työpaikat ja teollisuus myös.
Kaikki ei osaa nähdä omaa nenäänsä pidemmälle. Jos sattuu itellä olemaan just siinä kohtaa asiat hyvin, niin tuskin sitä äänestyspäätöstä tekee sen perusteella ketkä oli edellisessä hallituksessa.