Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Club 30 -Viikonloppu 16.-18.3

16.03.2007 |

Taalla ollaan onnesta taysin sekaisin...]

sanattomana...

shokissa....

ja maailman kaunein sormus sakenoi sormessa...

Mies polvistui eteeni eilen illalla ja pyysi vaimokseen. Pienen shokin ja useiden kyyneleiden jalkeen onnistuin kakomaan suustani " I do" .

Yo meni valvoessa, en usko tata todelliseksi. Kaiken vaikean jalkeen uskallan vihdoin nauttia elamasta ja olla onnellinen.

Haat on nyt tulossa.

T. Wintteri

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin katsomaan, mitä tänne kuuluu, ja heti pääsen onnittelemaan=)

Jään odottamaan muiden klubilaisten kuulumisia ja omasta navasta sen verran, että oma ihana pakkasukkomme täyttää pian jo 8kk.

Pahinta on se, että vauvakuume alkaa nostaa päätään, eikä meillä kuume paljoa auta, kun olen ilman niitä pahamaineisia munatorvia, eli lähteäkkö vielä ivf tahkoamaan, en tiedä.

Olen kuitenkin niin onnellinen tästä pojasta, jota se 4 vuotta odotettiin. Voi kumpa te kaikki pian pääsisitte täältä ja eiköhän se tapahdukin.

En tiedä kuinka pahaa tykkäätte jos tällainen vanha körmy hyppää takaisin pinoon vaikka minulla on lapsi jo, mutta ei vielä, aika näyttää.

Vierailija
2/16 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan onnellisia uutisia! Mukavaa, että pääset tähän vaimo-kastiin! Nyt sitten unelmahäitä suunnittelemaan!

Lillille tervetuloa vain takaisin. Tännehän mahtuu pohdiskelemaan vaikka nyt sitten uuden IVFn aloitusta. Meitä ' aktiivisia' clubilaisia ei ihan kamalasti nykyisin enää ole.

Ihanaa perjantai käsillä, tosin työntäyteinen viikonloppu tulossa. Täytyy lähteä äiskää vähän auttelemaan kotihommissa, hän kun on toipilaana. Mutta pääseepähän näistä " virkahommista" pariksi päivää. Omassa navassa kuuluu sen verran, että tositoimet on aloitettu. Eli Leian 1. IVF on käynnissä ja toista kertaa tänä aamuna piikittelin 200 IUI puregonia masunahkaan. Maanantaina sitten kuuluu onko kehitys oikeaan suuntaan.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Leia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, onpa heti ensiksi upeita uutisia. =)

[color=red]Onnea wintteri!!![/color]

Niin se vaan on kyllä se aurinko aina joskus paistaa risukasaankin, vaikka harmaina päivinä sitä ei oikein jaksaisikaan uskoa. Nyt teillä sitten tiedossa jo toiset brittihäät ja vielä omat. Tosi upeaa!

Lilli tervetuloa vaan takaisin, meitä tosiaan on täällä nykyään tosi vähän, mutta kun olen itse roikkunut täällä jo NIIN kauan en oikeen saa itsestäni irti että jaksaisin alkaa värväämään uutta porukkaa remmiin. Etkä ole edes ensimmäinen clubilainen joka tässä mun kijoittelun/clubin " historian" aikana tulee jo toiselle kierrokselle.

Pitäisiköhän siis tosiaan tajuta että tämän vanhan haahkanan olisi aika poistua takavasemmalle, vaikka pääsyä valitettavasti tonne toiselle puolelle ei olekkaan.

No ehkä tähänkin risukasaan vielä niitä säteitä joskus osuu...

Vierailija
4/16 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tän takia varovasti ajattelin asiaa, koska muistan että jo mun aikana joku oli toisella kierroksella. Se ei ole kiva tunne, mutta toisaalta vois ajatella että kannustajia tarvitaan ja onnistumiset tuo lisätoivoa. En kutenkaan ole tulossa hehkuttamaan onnea, jos tänne puolelle tulisin, tulisin hoitojen takia, en siksi että olen saanut lapsen aiemmin.

Hyvää Onnea sinulle edelleen, toivon todella ja uskon että vielä onnistut=)

Ja Leialle onnea koitokseen!

Lilli, minä se olen joka poistun takavasemmalle...

Vierailija
5/16 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä toki ainakaan minun takiani poistu.

Kyllä tänne mahtuu niin ensikertalaiset kuin jo uudelleen yrittäjätkin. Eikä se sinällään edes minua haittaa vaikka kertoisit onnestasikin, kyllähän meistä jokainen sitä toivoo kohdalleen ja kun se viimein koittaa niin siitä saa olla onnellinen. Eikä sitä tarvitse peitellä!

Jokainen onnistuminenhan on meille lapsettomille suuri voitto ja tosiaan valaa uskoa tulevaan... ehkä se onni tosiaan vielä osuu myös minun kohdalleni.

Mutta tuossa viestissäni lähinnä tarkoitin sitä että olen ollut clubissa mukana sen perustamisesta lähtien ja jos verrataan siihen että ensimmäinen clubi-vauva syntyi syksyllä 2003 (joten on aika oletettavaakin että pikkukakkosia toivotaan ja saadaan). Eikä itsellä lasta ole edelleenkään ja tämä lapsettomuustaivalkin jo viiden vuoden mittainen, niin välillä vähän ahdistaa... onnistummeko koskaan?!

Ja nyt vielä laikiuudistuksen mukanaan tuoma muutos voi lopettaa meidän hoidot syyskuussa voimaantullessaan, niin näin juuri menkkojen alla sitä vaan saattaa melankoolisessa mielialassa kirjoittaa jotain sellaista että kuulostaa aivan erilaiselta kuin mitä olin tarkoittanut.

Nytkin tämä sepustus on tälläistä sekavaa sepustusta, mutta toivottavasti ymmärsitte mitä yritän ajaa takaa.

Ja takavasemmalla pysyttelen ihan vaan siksi (tai ainakin yritän pysytellä...) että hoitoja ei tehdä kovinkaan aktiivisesti kun asutaan ulkomailla ja hoidoissa ollaan oltu Suomessa. Toivottavasti tässä keväällä päästään yrittämään.

Vierailija
6/16 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnen toivotuksista, ma olen aivan sekaisin vielakin. Tanaan on kaveri pariskunta tulossa lapsineen (lapset tosin on jo teini-ikaisia) meilla yokylaan. Syodaan ja juhlistetaan kihlausta. Ja lapset saa touhuta omiaan ylakerrassa.

Leia: no niin nyt se on sitten virallisesti alkanut, toivottavasti suunta oikea ja tulos onnellinen. Piikittely iloa. Niin ja toivottavasti toipilas jakselee jo paremmin.

Lilli: Tervetuloa vain joukkoon. Taalla meita vanhoja on edelleen roikkumassa ja kylla miun mielesta kaikki jo toisella kierroksella olevat ovat tervetulleita. Saammehan sitten kannustuspotkua enemman ja kuulemaan kokemuksia. Joten rohkeasti vain mukaan.

Missas muut on? Pohjois-osastolla tais olla tapaaminen tanaan, toivottavasti teilla oli kivaa. Ma taalla harmittelen etten paassyt viime vuonna Tampereen tapaamiseen..olis mukava suunnitella uutta. Vinkki!!!

Mie alan nyt siivoamaan ja kayn leikkaamassa tuoreita kukkia (narsisseja) puutarhasta maljakkoon etta kaikki on sit nattia illalla kun vieraat tulee.

Iso halaus kaikille kissanaisille.

T. Wintteri

ps. ai niin meinas unohtua, kavimme eilen laakarissa kyselemassa meidan hoitojen aloitusta, laakarimme oli lomalla (se on aina lomalla kun sita kysyy....hmmm) Hoitaja sano etta lahete on lahtenyt silloin meidan kaynnin jalkeen valittomasti ja ihmetteli itsekin kun sairaalasta ei ole kuulunut mitaan, sano etta kun laakarimme tulee ensi viikolla takas se ottaa yhteytta missa lahete jumittaa. Joten josko mekin saatais uutisia pian.

Vierailija
7/16 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

WINTTERI todella ihania uutisia sulla oli nyt!!! Onnea, onnea, onnea! Kyllä noi miehet joskus osaa olla ihaniakin, oih. Pohjoisjaostolla tosiaan oli tänään tapaaminen josta minun valitettavasti täytyi jättäytyä pois. Flunssa iski :o( Koko ajan pelkää, että aivastan pikkuisen ulos ja veto on totaalisesti pois. Waimo, Helmi ja Minerva kuitenkin ovat kokoontuneet ja toivottavasti saan sähköpostiin kuvia tapaamisesta. Siis tää on niin mun tuuria.

Mä oon vähän kade sulle kun sä saat jo tuoreita kukkia ihan omasta puutarhasta. Tosi hyvä jos lääkäri pistää töpinäksi sun hoitoasioiden suhteen. Mitä kardiologilta on kuulunu? Millon sulla olikaan siellä käynti? Ihanaa iltaa ja keväistä viikonloppua narsissien loistossa.

Muille huiskutukset ja plussantäyteistä kevättä

tirppa ja nökkönen

Vierailija
8/16 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirppa: Ikava kuulla etta olet flunssassa ja tuo " aivastan nokosen ulos" kommenttisi sai mut nauramaan, kamalaa oikeesti mutta en kylla usko etta kukaan on koskaan aivastanut vauvaa ulos. Joten ole nyt ihan turvallisin mielin siella ja villasukat jalkaan etta pysyt lampimana. Ma lahetan lampimia ajatuksia ja toivon etta tervehdyt pian.

Tanaan vietetaan taalla briteissa aitienpaivaa. Laitoin omallekin aidille ekan britti-aitienpaiva viestin. Kortin lahetan kylla vasta toukokuussa. Mutta taytyy totuttaa aiti etta se saa viettaa kaksia aitienpaivia vuodessa. Hih.

Kutsuttiin eilen ystava pariskunta syomaan ja iltaa viettaman. Ilta oli ihana ja kaikilla oli hauskaa. Nyt tietenkin pieni paansarky shampanjasta ja silmia sarkee aivan kuin olisin nukkunut silmat auki.

Mulla on se kardiologi aika loppu kuusta, muistaakseni 2 viikon paasta. Mulla oli taas tassa yhtena paivana kamala " sydan kohtaus" , sydan mulju niin etta aloin voimaan pahoin. Joten ei ole kovin hyva merkki, mut saa nahda mita se laakari sanoo. Ja omasta laakaristakin odotetaan soittoa alkuviikosta. Toivottavasti hyvat uutiset saavat jatkoa.

Tanne luvattiin lunta alkuviikoksi, hieman kylla epailen vaikka tuo tuuli nurkissa uliseekin ja kaato meidan aidan (aika yleista), joten onneksi leikkasin kukat pois ennenkuin ne kuolee tuonne. Ainakin koti nayttaa kivalta. Huomenna lahetaan katsastamaan taas asuntoja jos vaikka loydettain talo josta tykataan.

Mukavaa britti-aitienpaivaa kaikille.

Vierailija
9/16 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hieno uutinen. Muistan itse kun mentiin kihloihin, oli se sellaista onnentäyteistä ja toiveikasta ja jännää aikaa. Ja sitten vielä häiden järjestelyt ja lapsen toivominen, voih ja hui kun tässä oikein herkistyy kun muistelee vajaan kolmen vuoden takaisia asioita.

Leia, millainen fiilis pistelyjen kanssa? Onko mennyt helposti? Entä mitä sanoi ultra (tänään?) Jänskää. Toivottavasti siellä on oikea pääsiäistilanne päällä, heh heh, eli munia roppakaupalla tulossa.

Tirppa, tylsää että flunssaa puskee. En mä usko että sitä nökköstä sieltä saa aivastettua, ei ne yleensä yläkautta synny :-)

[.] väliin. Kp on jo 32 eikä mulla yleensä ikinä ole näin pitkä kierto. Ärsyttää, tästäkin sitten tulee hehtokierto ettei vaan vahingossakaan vielä päästä vikaan PAS:n. Älkääkä vahingossa alkako jännäilemään ja kehottelemaan testeihin, luomuihme ei meillä ole mahdollinen (kuten varmaan tietääkin ne, joille nikki on muista keskusteluista tuttu).

Lilli, minunkin puolesta tervetuloa mukaan vaan. The more, the merrier. Tuollaisessa tilanteessa sitä kyllä on ihan paikallaan täällä, vaikka olisikin lapsia, kun kerran tuubit puuttuu ja avusteisesti lisäännytään. Huooh, tulipa taas epäselvästi mutta siis tervetuloa takaisin.

Onko teillä kellään ollut tuttavapiirissä muita lapsettomia? Mulla on ollut siitä poikkeuksellinen tilanne ehkä, että niitä on ollut kolme, siis sellaisia joiden kanssa on yhdessä jännäilty ja piinailtu. Alkaa olla vähän masentunut olo, kun kaikki piiniskaverini tän palstan ulkopuolelta on joko tanakasti raskaana tai jo synnyttäneitä. Välillä tulee sellainen olo, että vain ja ainoastaan minä kärsin enää lapsettomuudesta tässä maailmaassa... Siksi tekee hyvää välillä palata tänne ja muistaa ettei sitä kuitenkaan ole yksin. Kiitos siis teille sisaret, että olette täällä ja sori huono huumorintaju tänään :-)

Tiuhtis

Vierailija
10/16 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan taasen!

Omaa napaa tosiaankin täytyy ihan ensteksi tilittää, juuri kun tuolta lääkäriltä ja apteekista palauduin. Kasvuun on innostunut 5 isoa munista, joita aloitettiin jarruttamaan sitten heti nyt. Eli lääkärillä jo pistin ekan Orgalutranin. Lisäksi lääkäritäti löysi 3 pienempää munista, joita nyt sitten kannustetaan loppuviikko kasvamaan. Elikkä vain 8-10 kpl munarakkuloita näillä näkymin kasvamassa.

Heti ulosastuttuani rupesin analysoimaan, että jos noista nyt sitten vaikka saisi 5 munasolua, joista hedelmöittyisi 2-3 ja joista hyvälaatuisia alkioita on kuitenkin vain yksi, niin heikkoa on. Mutta täytyy nyt toivoa kuitenkin, että tämä minun skenaarioni olisi hyvinkin alakanttiin arvioitu ja vaikka onnistumisprosentit olisi kerrankin meikäläisen puolella. Perjantaina siis uusi ultra ja silloin päätetään punktio aikataulu.

Kiitos kysymästä Tiuhtiainen. Pistäminen sinänsä on mennyt ihan hyvin - rutiinia jo kolmen lääkkeellisen inseminaation jäljiltä. Vähän on alamasulla tukala olo, mutta toivotaan että siitä se olo vain pahenee ;) Toivottavasti se kierto pian pyörähtää, että saat sen PASin liikkeelle, ja plussan tietenkin ruutuun.

Suvis - nyt häntä pystyyn! Kyllä meidän vain täytyy luottaa, että meidänkin risukasoihin se auringonsäde pilkahtaa. Jo heti seuraava hoitokierroshan saattaa tarkoittaa sitä kauan kaivattua plussaa! Toivottavasti siellä teillä päin paistaa aurinko ihan oikeastikin ja saat siitä positiivista energiaa uusien hoitojen suunnitteluun!

Wintteri, muistathan päivittää heti kun kuulet lääkäristänne... Peukut pystyssä odotellaan lopputulosta.

Tirpalle ja nökkösellekin huiskutus, ja mukavaa yhteiseloa tietenkin!

Mukavaa alkuviikkoa clubiin!

Leia

Vierailija
11/16 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaahan sitä loppuviikkoon vielä lisää innostua kasvamaan, mullakaan ei kaikki näkynyt ekassa ultrassa vaan lukumäärä siitä nousi vielä paljon jos oikein muistan. Sitäpaitsi ihan niin kuin sanoit, olet kyllä nyt todennäköisyydet laskenut ihan sen huonoimman mukaan eli toivotaan että siinä suhteessa että olit väärässä :-)

Eikä sen sitäpaitsi tarvitse kuin sen yhden alkion, eikä senkään tarvitse edes olla mikään huippuhyvä! Tässä hyvä esimerkki; meillähän oli niitä rakkuloita muistaakseni 23, joista lopulta normaaleja alkioita muistaakseni 13. Kaikki ihan hyvälaatuisia, yks ainoa on hajonnut sulatuksessa. Niistä on mulla alkanut jo kolme raskautta mutta yhtään ei ole edennyt viikolle 7+ asti eli ei se välttämättä auta, nyt on sitten meilläkin enää 2 alkiota pakkasessa ja edelleen tehdään esikoista.

(.) Näyttäis siltä että tästä alkaa punaiset päivät. Pientä tuhrua tullut yöllä, se yleensä ennakoi että saman päivänä tulee verenpaisumus. Jee... Ei sitä yleensä ole kauhean iloinen kuukautisista, mutta näitä kyllä on odotettu ja vessapaperia tiirattu ihan yhtä tiiviisti kuin raskaana ollessa. Sillä erolla että nyt on toivonut että näkyisi edes se häivähdys punaista.

Iloa ja valoa kaikille tähän päivään, ainakin täällä pääkaupunkiseudun laitamilla näyttäisi olevan oikein kaunis ja aurinkoinen päivä. Kohta pistän nenäni ulos, tarkistan lämpötilan (auringon puolella oleva lämpömittari väittää +14,5 mitä en ihan usko) ja lähden töihin.

Vierailija
12/16 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Tiuhtiainen, että täti löysi tiensä teille. Nyt sitten PASiin valmistautumaan! Niin ja kiitos tsempeistä - täytyy tässä yrittää pitää optimismia yllä.

Työt ei nappaa, ei sitten ollenkaan! Ajatukset vain pyörii lähinnä hoidoissa, makuuhuoneen verhosuunnitelmissa, ensi viikonlopussa - you name it! Piikitelty on ihan joka aamu, lähinnä olo on kuin neulatyynyllä. Jarrupiikeistä en sitten tykkää yhtään, mutta minkäs teet. On vain toivottava, että saalis kasvaisi vielä tässä perjantaihin mennessä, jolloin on siis seuraava ultra.

Mitäs muille kuuluu?

Terkkuja ja huiskutuksia

Leia

Vierailija
13/16 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, soitin tänään klinikalle varatakseni ultra-aikaa ja siellä alettiinkin empiä että pitäiskö sittenkin ensin tulla vastaanotolle kun viime kerrasta on jo aikaa. ÄRGH!!!! Miksei tästä ollut puhe kolme viikkoa sitten kun soitin lääkärissäkäynnin tuloksia - oisin ehtiny käydä jo moneen kertaan juttelemassa. Turhauttavaa kun on jo muutenkin joutunut odottelemaan kuukausi tolkulla viime keskenmenon jälkeen että pääsis nyt vihdoin maaliskuussa aloittamaan niin ei, käsijarru tais jäädä tässä startissa päälle. No, iltapäivällä soitan uduestaan josko lääkäri olis heltynyt siihen mennessä.

Oot kuitenkin suunnittelemassa ihan aikuisten verhoja, ette mitään pinkkiä pupuhommelia? ;-) Joskus sitä mopo karkaa käsistä. Orgalutraniako pistät? Se on vinhumainen tökittävä, kirppaa aika rapsakasti. Mulla vielä alkoi lopussa tulla allergisia reaktioita, ei voinu enää pistää mahaan niin reiteen nousi sitten sellainen golfpallon kokoinen möhky joka sattui niin maan pirusti ja kutisi ja punoitti. Hyh hyh, toivottavasti nyt tärppää ja pysyy ettei tartte enää uudelleen mennä tohon...

Tsemppiä edelleen neulatyynylle, toivottavasti se työvirekin sieltä löytyy! Nimim. Paraskin puhuja.

Vierailija
14/16 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tihuhtis: Mitäs se lääkäri tuumi? Ei kait se pakottanut vastaanotolle? Tuollaiset ' takaiskut' sitä tekee tämän homman megaturhauttavaksi. Ihan kuin näissä rumbissa ei olisi odottamista ja epävarmuutta ja toivomista ihan tarpeeksi ilman klinikan käsijarrujakin. Toivottavasti sait nyt sen ultra ajan vaan.

Omassa navassa ei uutisia. Ei erikoisen suuria tuntemuksia ja tukalia oloja. Vain ajoittain tuntuu nippailuja ja pakotusta. Toivottavasti nyt kuitenkin punktioon pääsisi!

Meidän sisustusprojektit on ihan aikuisten projekteja. Vasta reilu puolivuotta ollaan asuttu uudessa talossamme, ja nyt saan ne makkarin verhot vasta päätettyä. On ollut monessa kohtaa aika vetämätöntä tämä suunnittelu, ei vähiten sen vuoksi, että nämä hoidot pukkaavat viemään vähän enemmänkin voimavaroja.

Mutta huomiseen taas - silloin ultrakuulumisia

Leia

Vierailija
15/16 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silläkin uhalla, että tämä menee ihan yksinpuheluksi päivittelen tänne nämä ultra kuulumiset.

Ihan kuulemma mukava tilanne - oikealla neljä rakkulaa 18-19 mm, vasemmalla kuusi 19-21mm. Jotkut voivat tosin olla jo vähän " ylikypsiä" , mutta kuulemma punktion jälkeen sitten tietää taas sen tilanteen. Lääkäri, joka oli muuten on " lainalääkäri" kun klinikan oma on kouluttautumassa, oli oikein positiivinen tämän tuloksen suhteen. Huomenna aamulla pistelen vielä jarrun (viimeinen tältä erää - jes!!) ja illalla sitten pregnylin. Maanantaina ap punktio. Hui hai kun jännittää!

Mitenhän tässä pysyy nahoissaan koko viikonlopun??

Hauskaa viikonloppua kaikille

Leia

Vierailija
16/16 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen on jo oikein kelpo määrä, kyllä siitä pitäisi saada monta hyvää alkiota aikaiseksi. Meillä kanssa muutto oli syksyllä kaksi vuotta sitten samaan aikaan kun aloiteltiin IVF-hoitoja, vielä on purkamattomia laatikoita :-)

Meillä homma meni ihan niinkuin pitikin lopulta. Eilisestä asti olen piikitellyt Klexanea eli pienimolekyylistä hepariinia, 2.4. on ultra ja mahdollisesti pääsiäisviikolla siirto, jos pikkuiset sulaa niin kuin pitää. Jännät viikot täälläkin siis käynnissä. Nyt kun oon muutaman päivän syönyt zumenoneja niin on taas alkanut kaikki ällöt ylimääräiset oireet, niinkuin turvotus ja näppylät ja hirvittävän hajuinen hiki. Ja reilun viikon päästä sit luget kruunaamaan fiilikset. Mutta pientä tämä kaikki vaiva silti on, jos lopulta sit kuitenkin tulee sen käärön tai kahden kanssa kotiin (mun puoliso kun on meille alusta asti povannut kaksosia jostain syystä). Onneks toi hepariini on helppo pistää, ei satu paljoa.

Hurjan hyvää viikonloppua ja kestämistä pregnylin kanssa ja pidä nyt kunnolla kiinni pikkuisista ettei kypsy liikaa! Ja muista juoda PALJON vettä - maanantaista eteenpäin siis litratolkulla ettet saa sitä hyperiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi