Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis käykö jotkut alle 80-vuotiaat oikeasti kirkossa?

Vierailija
18.04.2025 |

Oon aina luullut että se on pelkästään eläkeläisten juttu osallistua jumalanpalveluksiin. Miksi käytte? Eikö siellä ole tylsää? 

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin eilen kiirastorstain iltamessussa. 

Olen 43 v. 

Käyn koska se on jotenkin juhlavaa, mutta tulee silti rauhallinen ja rauhoittunut olo, tykkään siitä tarkkaan mietitystä arvokkaasta kaavasta miten messu etenee. Ja toki menen sinne päästäkseni lähemmäs Jumalaa. 

Plus rakastan vanhoja kirkkoja ja niiden hienoa arkkitehtuuria.

Vierailija
22/60 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha enää yrittää selittää, että nuori polvi on hyvin  fiksua. Näitä vastaavanlaisia juttuja näkee yhtenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää käyn silloin tällöin, en ota siitä pakkopullaa. N58

Vierailija
24/60 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun menee hyvin, pärjätään ilman Jumalaa. Sitten kun koittaa vaikeammat ajat, Jumalakin muistuu mieleen. Näin on aina ollut, näin on aina oleva.

Mitä tekemistä kirkolla ja Jumalalla on keskenään?

En voi ymmärtää tätä ihmisten suunnatonta typeryyttä, jotka kuvittelevat Jumalan asuvan kirkossa ja pappien ummehtuneissa ,sieluttomissa ja tyhjissä puheissa.

Vierailija
25/60 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viiskymppinen ja käyn säännöllisesti mun teinityttäreni kanssa messussa, koska tyttäreni niin haluaa. Hän pitää siitä, että kirkossa saa rauhoittua ja tykkää samoina toistuvista rituaaleista. Erityisesti hän pitää ehtoollisesta. Tykkää myös kuunnella saarnaa ja musiikkia. Valitettavan harvoin soittavat nykyisin urkuja. On sellaisiakin messuja, joissa käy nuorempi väki, vaikka perusjumalanpalveluksissa kyllä pääosa porukasta on eläkeikäistä.

Toinen harrastuksemme on käydä yhdessä rock/metallikeikoilla. Siellä on sitten toisenlaiset rituaalit.

Vierailija
26/60 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:ssa on demoni kun rienaa juuri Pitkänäperjantaina palstalla. Ketju poistoon jumalanpilkasta.

Vierailija
27/60 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun menee hyvin, pärjätään ilman Jumalaa. Sitten kun koittaa vaikeammat ajat, Jumalakin muistuu mieleen. Näin on aina ollut, näin on aina oleva.

Mulla on ollut elämässä paljon vaikeita aikoja enkä ole kyllä koskaan kaivannut Jumalaa. En ole uskossa joten miksi ihmeessä kaipasin jotakin sellaista mihin en usko?

Vierailija
28/60 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 48 ja käyn messuissa säännöllisesti. Eilenkin olin ehtoollisella. 13 vuotta jo käynyt.

Vierailija
29/60 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin josku, kun oli Jumalanpalveluksia, mutta kun niistä tuli messuja, niin lopetin. Mulle  kirkossa käydään vain Jumalanpalveluksen vuoksi. Messu on katolisen kirkon juttu ja ei ole mun juttu.😀

Vierailija
30/60 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin josku, kun oli Jumalanpalveluksia, mutta kun niistä tuli messuja, niin lopetin. Mulle  kirkossa käydään vain Jumalanpalveluksen vuoksi. Messu on katolisen kirkon juttu ja ei ole mun juttu.😀

Mikäs vika messussa eli ehtoollisjumalanpalveluksessa?

Vierailija
31/60 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viiskymppinen ja käyn säännöllisesti mun teinityttäreni kanssa messussa, koska tyttäreni niin haluaa. Hän pitää siitä, että kirkossa saa rauhoittua ja tykkää samoina toistuvista rituaaleista. Erityisesti hän pitää ehtoollisesta.

Kirkon nykyinen ehtoolliskaava pappien jaloissa matelemisineen on ehtoollisen irvikuva, jolla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen antaman ehtoollisen esikuvan kanssa.

On pyhäinhäväistys, että papait vaativat muisa ihmisiä, Jumalan kuvia, konttaamaan kuin piestyt koirat tai orjat jaloissaan makupalan toivossa. Pappien ylivertaisuusvinoumaa, Dunning-Krugeria, tämä taatusti hivelee.

32/60 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Messussa käydään kuulemassa Jumalan sanaa. Siellä saa synninpäästön ja ehtoollisen. Elämän eväitä.

t. N46

Synninpäästön saa myös kun henk kohtaisesti ja suoraan pyytää anteeksi Jumalalta ja tekee parannuksen. Ei tarvitse mennä messuun että saisi synnit anteeksi. Tämä on katolilainen harhaoppi, joka osittain on myös siirtynyt luterilaisuuteen.

Kyllä katolilainenkin tunnustaa syntinsä suoraan Jumalalle, yksityisesti ja myös siellä ripillä. Parannuksen sakramentti ei ole mikään harhaoppi.

Vierailija
33/60 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:ssa on demoni kun rienaa juuri Pitkänäperjantaina palstalla. Ketju poistoon jumalanpilkasta.

Kirkon arvostelu ei ole jumalanpilkkaa, pikemminkin päinvastoin. Dogmaattiset uskonnot, kirkot ja pappis-sääty ovat sielunvihollisen työkalu ihmisten erottamiseksi Jumalasta.

Kavahtakaa dogmaattisia uskontoja, kavahtakaa kirkkoa ja erityisesti kavahtakaa pappis-säätyä. Nämä johtavat teidät tuhoon.

Vierailija
34/60 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viiskymppinen ja käyn säännöllisesti mun teinityttäreni kanssa messussa, koska tyttäreni niin haluaa. Hän pitää siitä, että kirkossa saa rauhoittua ja tykkää samoina toistuvista rituaaleista. Erityisesti hän pitää ehtoollisesta.

Kirkon nykyinen ehtoolliskaava pappien jaloissa matelemisineen on ehtoollisen irvikuva, jolla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen antaman ehtoollisen esikuvan kanssa.

On pyhäinhäväistys, että papait vaativat muisa ihmisiä, Jumalan kuvia, konttaamaan kuin piestyt koirat tai orjat jaloissaan makupalan toivossa. Pappien ylivertaisuusvinoumaa, Dunning-Krugeria, tämä taatusti hivelee.

En tiedä missä kirkossa oikein käyt, mutta ei tuo ihan ev.lut. meiningiltä ainakaan kuulosta.

Vierailija
35/60 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En  ole käynyt pitkään aikaan mutta joku päivä kyllä sinne menen,kirkko on rauhoittava paikka enkä ole koskaan tuntenut että se olisi jotenkin ahdistava ja etten kuuluisi sinne.

Vierailija
36/60 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käy.

t. Seurakunnan työntekijä

Vierailija
37/60 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko "syökö joku muka tosiaan vielä..." aloitukset tiensä päähän? Nytkö hengelliset aiheet alkoivat puhutella sianlihakastiketta enemmän?🤣🤣🤣

Vierailija
38/60 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkossakäynti ei ole se mikä pelastaa, vaikka kävisi kirkossa koko ajan. 

Uudestisyntyminen Pyhästä Hengestä, henk koht usko Jeesukseen, parannus, Jumalan tahdon mukaisesti eläminen.

Tässä on pelastus.

Voinko uudestisyntyä ilman kastetta?

Vierailija
39/60 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penny Lame kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Messussa käydään kuulemassa Jumalan sanaa. Siellä saa synninpäästön ja ehtoollisen. Elämän eväitä.

t. N46

Synninpäästön saa myös kun henk kohtaisesti ja suoraan pyytää anteeksi Jumalalta ja tekee parannuksen. Ei tarvitse mennä messuun että saisi synnit anteeksi. Tämä on katolilainen harhaoppi, joka osittain on myös siirtynyt luterilaisuuteen.

Kyllä katolilainenkin tunnustaa syntinsä suoraan Jumalalle, yksityisesti ja myös siellä ripillä. Parannuksen sakramentti ei ole mikään harhaoppi.

Sakramenttejä ei löydy lainkaan Raamatussa. 

Jeesus opettaa suoraa, henk koht yhteyttä Jumalaan. Ripitys ei tarvitse lainkaan välikäsiä, pappikin on vain syntinen ihminen, kuten kaikki muutkin.

Katolilaisuudessa on paljon ei Raamatullista, ja jopa Raamatussa kiellettyjä asioita;  esim juuri tuo papille ripittäytyminen, kuolleiden puolesta rukoileminen , Marian , Jeesuksen äidin kautta rukoileminen. Patsaille kumartuminen. Henk koht uskoa katolilaisuus ei juuri tunnista, vaan Raamattuakin pitäisi opiskella papin kautta. 

Vierailija
40/60 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kuuntelen HOSia youtubesta: Kristuksen hautauspalvelus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi