Lapsi kysyi isältään oletko ylpeä äidistä. Mies ei vastannut mitään vaikka itsekin seisoin siinä vieressä. Tarkoittaako tämä nyt sitten että
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies jäi putkiaivoillaan pohtimaan, että mitä lapsi yrittää kysyä. Ylpeä äidin saavutuksista? Ylpeä että hänellä on vaimo? Ylpeä äidin tavasta olla äiti? Ylpeä jostain mitä äiti juuri konkreettisesti teki? Ja siinä se seisoo hölmönä tuppisuuna eikä ymmärrä että vaimo loukkaantui vieressä.
Veikkaampa ettei tästä ole ollut kyse, koska miehethän rakastaa lyhyitä ja nopeita vastauksia jolla pääsee tilanteesta nopeasti eroon, joten kyllä vastauksella mies olisi pelastanut nahkansa nopeasti.
Kuka tahansa edes puoliksi terve ihminen vastaisi tuollaiseen että "totta kai, aivan mielettömän ylpeä."
Entäpä jos se äippä on kännissä röhnöttävä emakko, joka makaa puolittain sammuneena sohvalla ja sätkä suupielessä. Valitsee just numeroa, että soittaa diilerin tuomaan seuraavan satsin ja lupaa maksaa sen ns. vanhalla valuutalla.
Olisiko isi ylpeä vaimostaan? Opettaisi lapselle, että siinä on juuri se, mihin kannattaa tähdätä.
Joskus on vain parempi olla hiljaa.
Oletko ap ylpeä itsestäsi?
- Pitkä hiljaisuus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö olekin hienoa kun mies opettaa lapselle näin naisvihaa jo lapsesta asti. Äiti rakastaa lasta ja opettaa miten kommunikoidaan ja rakastetaan, isä opettaa miten vihataan naisia.
Jaa mikseivät suomalaiset naiset synnytä enää? Hmm.
Pitäisikö isän valehdella lapselle jos äidin toiminta on semmoista että siittä ei voi olla ylpeä?
Miksi olla yhdessä ihmisen kanssa, josta ei voi olla ylpeä?
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap ylpeä itsestäsi?
- Pitkä hiljaisuus
Juuri näin 😌
Kun naiset ovat tylsistyneitä ja liikaa vapaa aikaa,tulee näitä aivopieruja.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko kysyä siltä mieheltäsi, eikä tulkita itse. Eikä varsinkaan kysyä täältä tulkintoja - täysin ventovierailta ihmisiltä.
Ei se kannata siinähän saisi rehellisen vastauksen josta ei voi tehdä omia tulkintoja kun se tarkoittaisi että naisen pitäisi kerrankin kuunnella miestä
Meillä oli äiti, joka ei kyennyt olemaan ylpeä lapsistaan. Välillä tuntuu, että hän jopa kadehti omia lapsiaan.
Pelastus oli isä, joka kykeni kertomaan olevansa lapsistaan ylpeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapselle jää perheen tunneilmapiirin kannattelu ja vanhempien parisuhdeterapeuttina olo... niin on se ihan väärä rooli lapselle ja ihan liian raskas.
Valitettavasti kaikki aikuiset eivät sitä ymmärrä.
Jaa tuollaisenko painolastin olet nyt lapsen viattomasta kysymyksestä juuri oppimastaan asiasta tämän harteille heittämässä.
Oletko kenties sossu, ja harjoittelet huostasepustuasi? "Lapsi kannattelee perheen tunneilmapiiriä. Lapsi toimii vanhempien parisuhdeterapeuttina", vaikka lapsi tyyliin toisti juuri oppimansa sanan ja fraasin :D
Ap ei itse tunnu tietävän onko puoliso ylpeä hänestä.
Aika ikävää vaimon kannalta.
Itse olin vähän samassa tilanteessa 10 v sitten. Parisuhdeterapeutti kysyi minulta mitä arvostan miehessäni, 3 asiaa. Kerroin heti. Sitten oli miehen vuoro kertoa minusta. Ei hän keksinyt mitään. Lopulta turhautui ja sanoi että olen kiukutteleva ja hankala akka.
Ollaan yhdessä vielä, mutta turha syyllistää miksi mulla on nykyään myös toinen mies kierroksessa...
Ja mies sai sitten kotiläksyksi silloin keksiä 3 hyvää asiaa musta. Sitten sieltä tuli 2 samaa tarkoittavaa asiaa ja että olen hyvä kokki.
Vaimo kolaroi auton mökin portinpieleen, lapsi kysyy isältä, oletko ylpeä äidistä ja mies miettii, että mikä tässä olisi oikea vastaus, kun ei tai kyllä on ehdottoman väärä. Parasta olla hiljaa.
Surulliselta kuulostaa.
Lapsikin kaipaisi sitä, että isä antaisi enemmän tunnepuolella äidille positiivista palautetta. Lapsi kasvaa vanhempien rakkaudessa ja jos ei sitä ole riittävästi, jää lapsikin vajaaksi tai yrittää itse ensin korjata tilannetta niin kuin tässä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin vähän samassa tilanteessa 10 v sitten. Parisuhdeterapeutti kysyi minulta mitä arvostan miehessäni, 3 asiaa. Kerroin heti. Sitten oli miehen vuoro kertoa minusta. Ei hän keksinyt mitään. Lopulta turhautui ja sanoi että olen kiukutteleva ja hankala akka.
Ollaan yhdessä vielä, mutta turha syyllistää miksi mulla on nykyään myös toinen mies kierroksessa...
Ja mies sai sitten kotiläksyksi silloin keksiä 3 hyvää asiaa musta. Sitten sieltä tuli 2 samaa tarkoittavaa asiaa ja että olen hyvä kokki.
Olisit ollut ylpeä hänestä, että hän yritti. Selkeästi oli vaikea tehtävä. Ehkä sinussa ei ole mitään, mistä olla ylpeä. Juokset vieraissa jne.
Vierailija kirjoitti:
Surulliselta kuulostaa.
Lapsikin kaipaisi sitä, että isä antaisi enemmän tunnepuolella äidille positiivista palautetta. Lapsi kasvaa vanhempien rakkaudessa ja jos ei sitä ole riittävästi, jää lapsikin vajaaksi tai yrittää itse ensin korjata tilannetta niin kuin tässä.
Tuolla logiikalla me kaikki ollaan vajaita. Pahasti vajaita.
Mistä sitten johtuu, että suurin osa on kuitenkin ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni hiljaisuus tarkoittaa ettei ole ylpeä. Tarkoittaa myös sitä ettei arvosta ollenkaan. Jokainen normaali mies olisi lapselle vastannut arvostavansa. Nythän isä opettaa lapselle ettei äiti ole minkään arvoinen. Pelkkä kotitalouskone ja hoitaja.
Olisikin kotitalouskone ja hoitaja, pelkkä spermarännihän tuo on. Ei osaa kokata eikä siivota.
M43
Osaaminen siis samalla tasolla kuin sulla.
Miksi pitäisi valehdella olevansa ylpeä toisesta, jos ei ole?
Vierailija kirjoitti:
10 v sitten ja vielä roikut tässä tyypissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö olekin hienoa kun mies opettaa lapselle näin naisvihaa jo lapsesta asti. Äiti rakastaa lasta ja opettaa miten kommunikoidaan ja rakastetaan, isä opettaa miten vihataan naisia.
Tämä juuri ja varsinkin jos lapsi on poika ja jos olisi tyttö, niin isä tarkoittaisi ettet sinäkään ole minkään arvoinen kuten ei äitisikään.
Häh? Eihän tuossa ollut havaittavissa geneeristä naisvihaa. Kunhan vain ei pidä vaimoaan ja lapsensa äitiä yhtään minään.
Toinen vaihtoehto on, että hän räpläsi kännykkäänsä eikä kuunnellut lastaan. Eli ei pidä lastaan juuri minään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni hiljaisuus tarkoittaa ettei ole ylpeä. Tarkoittaa myös sitä ettei arvosta ollenkaan. Jokainen normaali mies olisi lapselle vastannut arvostavansa. Nythän isä opettaa lapselle ettei äiti ole minkään arvoinen. Pelkkä kotitalouskone ja hoitaja.
Olisikin kotitalouskone ja hoitaja, pelkkä spermarännihän tuo on. Ei osaa kokata eikä siivota.
M43
Niinpä. En minäkään pidä naista muuna kuin ämpärinä, jos olen hänelle pelkkä pankkiautomaatti ja autokuski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö isän valehdella lapselle jos äidin toiminta on semmoista että siittä ei voi olla ylpeä?
No miksi mies sitten ottaa palveluksia vastaan vaimoltaan jos ei häntä arvosta.
+ kirjoittaa vauvapalstalle negatiivisia aloituksia miehestään.