Parketin hionta -tuleeko paljon pölyä?
Meillä olisi parketin hionta ajankohtainen ja kun olen selaillut tekijöitä, osassa puhutaan pölyttömästä hionnasta. Tuleeko nykymenetelmillä yleensä kuinka paljon pölyä? Meillä on kaksikerroksinen asunto, jonka yläkerran lattia hiottaisiin. Voiko alakerrassa asua hionnan ajan?
Kommentit (28)
Mulla sukulainen pelotteli että pölyä on parketin hionnan jälkeen kuukausia katossa ja seinillä, vaikka kuinka siivoaisi. Tää taitaa olla vanhentunutta tietoa? Ammattilaisen palkkaisin työhön, en siis itse ole tekemässä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sukulainen pelotteli että pölyä on parketin hionnan jälkeen kuukausia katossa ja seinillä, vaikka kuinka siivoaisi. Tää taitaa olla vanhentunutta tietoa? Ammattilaisen palkkaisin työhön, en siis itse ole tekemässä.
On varmaan sekoittanut 70-luvulla tehtyyn koko kämpän remppaan
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa niitä mureita käyttää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa niitä imureita käyttää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en osaa sanoa pölystä, mut ajankohtainen aihe itsellä kans. Mun ostamassa asunnossa on parketissa tummia kohtia keittiössä ja parissa makkarissa. On aikanaan jotain kaatunut pinnalle tms. Tummentuman pitäisi olla pinnallista. Osaako ammattilaiset arvioida, että pystyykö tummentumien kohdalta parkettia hioa, vai pitääkö vaihtaa siltä osin? Siis ennen työn aloitusta.
Mitä lottoat? Osaako hammaslääkäri kertoa näkemättä, riittääkö paikkaus vai tarvitaanko juurihoito tai poisto.
Mosaiikkiparketin paikkaus ei ole iso juttu, mutta toki koko lattia pitää hioa ja lakata.
Tai lottoat vaan paikallisesti jos muuten hyvä ja höivytät lakkauksen rajat
Meille sanoi tekijä, että jonkin verran pölyä tulee. Tietääkö joku, mitä ammattilainen tarkoittaa lattian pinnoitteella? Onko se itse parketti? Meillä on muutamia tummentumia mosaiikkiparketissa ja aiemmin asiantuntija totesi, että kosteus on todennäköisesti lattian pinnoitteessa ja haihtuu pois. Niissä oli siis jonkun mittarin perusteella havaittavissa lievää poikkeutta vertailuarvossa, varmaan kaatunut joskus jotain lattialle.
Ap tai joku muu - se joka haluaa asua yläkerrassa kun alakerrassa hiotaan. Pölyä tulee jonkun verran ja lopussa öljy tai lakkaus haisee pahalle pari päivää.
Mitä lottoat? Osaako hammaslääkäri kertoa näkemättä, riittääkö paikkaus vai tarvitaanko juurihoito tai poisto.
Mosaiikkiparketin paikkaus ei ole iso juttu, mutta toki koko lattia pitää hioa ja lakata.