Kuinka monelle opetettiin kotona että vatsaa pitää aina vetää sisään?
Kaverini kertoi että hänen äitinsä oli opettanut hänelle alle 10-vuotiaana. Ei pelkästään ryhtiä vaan vetämään vatsa sisään ja litteäksi. Kuulemma äiti huomautteli siitä jos ei ollut. Onko toi teistä ollut kuinka tavallista? Tiedän että monet tekevät tuota ja kaverinikin teki vielä aikuisena.
Kommentit (48)
Ei enää nykyään, mit yli 40-vuotiaille o aikoinaan opetettu, enää ei niitä sääntöjä noudateta ! Mitään. Kaikki opit kotoa katoaa jonnekin. Esim PÖYTATAVAT !!!! Eli, ei puhelinta pöydässä, missään !!! Siihen ei saa vastata syönnin aikana, vaikka mikä hätä olisi !!!!!! Pelit seis syönnin ajaksi ! Eikö nykykouluissa opeteta mitään ???? Ja miks pitää syödä parissa minuutissa oma ruoka ?? Mikä kiire on ???? Eikä siitä nyt mitään ihmeen noloa wilma- viestiä saa laittaa, ei oppilas o hias syömään.......ei ole kiirettä minnekään !!!! Ruoasta pittöö nauttia kunnolla !!!!
Kyllä mulle sanottiin. Edelleen tulee tehtyä huomaamatta.
Mitä sä ajattelit siitä silloin ja minkä ikäinen olit?
Itse opin isosiskoltani, joka on viisi vuotta vanhempi. Olin silloin yläasteella. Tämä oli 90-luvun loppua.
Koulussa luokkakaverit tekivät tätä, ja sieltä se tuli. Ei kotoota ainakaan minulla.
Harvoin kuulee mitään yhtä sairasta! Vankilaan tuollaiset vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Korkokenkä siinä saa oppia miten jalat on varvas asennossa, selkä suora ja ryhti hyvä. Korkokenkä on erittäin hyvä laihduttajalle sillä hirvittää jos painaa niin ettei pysty seisomaan. Korkokenkä on oikea liikunta väline. Lihakset kiinteytyy nopeasti pohkeissa. Nälkä menee ohi kun laittaa korkokengät.
Tuo olisi pitänyt tuputtaa ihmisille sauvakävelyn sijaan, Olisi paljon mukavamman näköistäkin kun ihmiset vetäisivät korkokengillä reipastahtiset kävelylenkit.
Nakki käteen ja menoksi, sanoi kai myös annie lennoxi?
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalle osalle tuon opetti ihan vaan yleinen laihuusihanne. Seurauksena monesti lantionpohjan kroonista jännitystä ja sitä kautta kaikenlaista toimintahäiriötä ylemmäs lihaksistoon ja vagushermoon. T. Fyssari
Onneksi mulla on ollu fiksu äiti vatsoineen! Hoikka N54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen aina niin, kun olen ihmisten ilmoilla. Haluaisin, että kaikki kokouksetkin voisi pitää seisten, koska istuessa näyttää niin rumalta. Vatsa on aina jännityksestä kipeä, kun tulen kotiin.
N32
Miksi alapeukkuja siitä, että yrittää olla herättämättä muissa inhoa?
Kyllä se inho asuu sinussa! Se, että ei siedä kilojaan, ei tarkoita, että muut sinua inhoaa. Sairasta ajattelua! Pitäisikö sinun tehdä pysyvästi jotain, jotta itseinhon tilalle tulee hyväksyntä.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu ryhti harjoitukseen. Vatsalihakset saa kiinteyttä. Selkä suoristuu. Myös pitää noukkia lattialta varpailla legoja kuin sukkia mikä poistaa lättäjälkaa. Hartiat ei saa olla kumarassa vaan olkapäät taakse. Polvet ei saa olla koukussa vaan jalat suorassa. Tämä on ollut liikunnassa tärkeää että lihakset tukee luustoa. Venyttely auttaa lihaksia. Nosta käsivarret ylös ja nouse varpaille. Venytä ylöspäin. Hulahula rengas auttaa lantion notkeutta. Tarkoitus on kiinteät lihakset. Verenkierto paranee. Tanssi on myös verenkierto lihastreeni. Käsilihaksiin hyvä kesä treeni on tikkataulu kuin sulkkis tai frisbee. Tekee hyvää käsivarsille. Varpailla kävelyä selkä suoristuu. Kyllä farkut oli niin tiukat että piti oikein laihduttaa sillä lantion lonkkaluut piti näkyä. Litteä vatsa onnistuu kun juo vettä syö omenaa ja juo mustikkakeittoa. Purkkaa jos tekee mieli suklaata. Meillä oli aina purkka suussa. Peilistä kun katsoi sivukuvaa piti olla li
Löysää hyvä ihiminen pipoa 😂
Vierailija kirjoitti:
Korkokenkä siinä saa oppia miten jalat on varvas asennossa, selkä suora ja ryhti hyvä. Korkokenkä on erittäin hyvä laihduttajalle sillä hirvittää jos painaa niin ettei pysty seisomaan. Korkokenkä on oikea liikunta väline. Lihakset kiinteytyy nopeasti pohkeissa. Nälkä menee ohi kun laittaa korkokengät.
Siinä toinen! Löysää nutturaa!
Ei koskaan, joskus huonosta ryhdistä huomautteli.
Ei opetettu kotona, opin itsekseni, en tiedä mistä sain idean mutta edelleen noudatan tätä hyvää tapaa.
Äiti muisti aina sanoa, että vatsa sisään ja rinta ulos. Niinpä mulla sitten onkin ryhti juuri sellainen. Eli lapojen väli aivan tukossa. Omilleni en ole sanonut samaa kertaakaan.
t. vm. -78
Liikunnan opettaja huusi rinkiä juoksuttaessa kasarilla, vatsa sisään rintakehä ulos. Kaikilla ei ollu hyvä ryhti. Olisi se ollutkin, kun olisi huutanut Liisalle, että korjaa ryhtiäsi.
Ei ole tervettä tuo. Hengitys pitää lähteä vatsasta. Vatsa rentona nousee ja laskee. Vain niin saa elimistö kunnolla happea. Opetelkaa joogahengitys.
Olin anorektikko ei ollu mahaa mitä vetää sisäänpäin.
Meillä kun oli työ missä käveltiin koko päivä ja yö sen päälle työmatkat ei osannut enää edes syödä istumalla vaan seisten. Niin siinä ei syö liikaa. Ruokalassa nopeasti salaattia ja lihajotain 3 minuuttia. Kyllä pelkkä kuppi teetä ja tupakka oli ravintona työssä. Juosten mentiin välillä. Mitä hoikempi sen paremmin jaksaa