HSL:n lipuntarkastajat joutuivat kaasuttamaan riehuvan matkustajan
Kuka julkisia haluaa käyttää, kun matkustaminen on näin turvatonta? Koskaan ei voi tietää osuuko tuollainen sinun kohdallesi.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9d11ae86-f2ad-4934-81bc-1a7574caf7e1
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Iltalehden haastatteleman silmännäkijän mukaan henkilö ei kuitenkaan vaikuttanut aggressiiviselta.
Ei sen jälkeen kun oli suihketta silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HSL:n lipuntarkastajan ovat muutenkin iso mainehaitta Helsingille. Sivistyneempien kaupunkien jullkisessa liikenteessä ulkomailla ei tarvita tällaisia tarkatustiimejä.
Olen itse saanut olla sivullisena myös selvittämässä tilannetta, missä nämä HSL:n rotat olivat sakottamassa ulkomaalaista turistia, joka ei ollut saanut HSL.n lippua hankittua eikä HSL:n surkeaa aplikaatiota toimimaan puhelimessaan. Haukuin tämän tarkastajatiimin lyttyyn siinä, koska heiltä ei löytynyt tilannetajua lainkaan. Tässä yksi säästökohde Helsingille lakkauttaa tämä syynääminen. Investoikaa portteihin.
Kyllä lippuja muuallakin tarkastetaan. Eihan kukaan muuten maksaisi matkoistaan.
Ei tarvita tarkastustiimejä jos julkisiin ei pääse ilman lippua. Hyvä esimerkki Singapore.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltalehden haastatteleman silmännäkijän mukaan henkilö ei kuitenkaan vaikuttanut aggressiiviselta.
Ensin kaasuttaa ja sitten hakkaa pampulla siniseksi. Ihan rauhallinen kaveri sen jälkeen. Oikeus on voittanut taas.
Sähkölamautin olisi sopinut tilanteeseen ojentamaan riehuvaa n ekrua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HSL:n lipuntarkastajan ovat muutenkin iso mainehaitta Helsingille. Sivistyneempien kaupunkien jullkisessa liikenteessä ulkomailla ei tarvita tällaisia tarkatustiimejä.
Olen itse saanut olla sivullisena myös selvittämässä tilannetta, missä nämä HSL:n rotat olivat sakottamassa ulkomaalaista turistia, joka ei ollut saanut HSL.n lippua hankittua eikä HSL:n surkeaa aplikaatiota toimimaan puhelimessaan. Haukuin tämän tarkastajatiimin lyttyyn siinä, koska heiltä ei löytynyt tilannetajua lainkaan. Tässä yksi säästökohde Helsingille lakkauttaa tämä syynääminen. Investoikaa portteihin.
Kyllä lippuja muuallakin tarkastetaan. Eihan kukaan muuten maksaisi matkoistaan.
Ei tarvita tarkastustiimejä jos julkisiin ei pääse ilman lippua. Hyvä esimerkki Singapore.
Suomessa on ajateltu bussikuskien olevan niin autisteja, ettei ole mahdollista tarkastaa ajoneuvoon nousevien lippuja. Saati sitten myydä lippuja sitä tarvitsevalle! Kumma kun ennen onnistui?
Vierailija kirjoitti:
Sähkölamautin olisi sopinut tilanteeseen ojentamaan riehuvaa n ekrua.
Sillä kun ampuu ohi ja täräyttää 10000 volttia suoraan bussin metallirunkoon niin sätkii koko matkustamo.
Vierailija kirjoitti:
Jännä että muiden matkustajien mielestä mitään uhkaavuutta ei ole ollut, mutta tarkastaja on päättänyt rangaista liputtomuudesta sumuttimella.
Valitettavasti kun toimin vartijana 2000-luvun alussa, muutaman kerran törmäsi liian virkaintoisiin aloittelijoihin. Ura tosin jäi usein viikon mittaiseksi. Oli tärkeää päästä käyttämään niin teleskooppipatukkaa kuin sumutintakin mahd. pian.
Alaa on siivottu jonkin verran, harmi jos samaa esiintyisi lipuntarkastajissa. Tiettyjä ihmistyyppejä ei pidä päästää sinne.
Joo nuo kusipää tarkastajat pitää heti karsia pois liian "virkaintoutensa" vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tarkastajat yrittivät puhua hänelle suomea, vaikka hän ei selvästi sitä osannut, bussissa ollut matkustaja kertoo havainnoistaan."
Ei yllätä.
mua yllättää että tarkastajista yksikään ei siis osanut englantia..
Tuohon ammattiin otetaan varmaan apukoulun käyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Lipuntarkastajille mitalit ja kutsu Linnan juhliin.
Veronmaksaja kiittää ja kuittaa.
Vai oikein mitalit ja linnan juhlat. Missä sun oikeuden tajusi huitelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin kaasuttaa ja sitten hakkaa pampulla siniseksi. Ihan rauhallinen kaveri sen jälkeen. Oikeus on voittanut taas.
Tienaakin selkäsaunan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita tarkastustiimejä jos julkisiin ei pääse ilman lippua. Hyvä esimerkki Singapo
----- Miksikö.Kodska kujettajat ovat afrikkaaisia eivätkä uskalla pyytää brossoja maksamaan. Omanmaalaiset menevät ilmaisella kyydillä.
Vierailija kirjoitti:
"HSL:n lipuntarkastaja sumutti matkustajaa, jonka epäiltiin matkustavan väärennetyllä lipulla."
eIlmeisesti lippu ei toiminut lukulaittessa.
Ei afrikkaslainen maksa ....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita tarkastustiimejä jos julkisiin ei pääse ilman lippua. Hyvä esimerkki Singapo
Tuo on nyt typerää puppupuhetta. Helsingissä kuljettajat ovat ennen myyneet lippuja. Mutta mietipä miten hidasta hommaa se oli. Siksihän lipunmyynti busseissa lopetettiin. Nyt bussiin sujahtaa matkustajat nopealla vauhdilla ja kuljettaja keskittyy ajamiseen. Ovathan nämä matkustajavolyymit kasvaneet siitä mitä ennen muinoin olivat.
Sitä ennen joskus 1960-luvulla busseissa oli erikseen kuljettaja ja bussin takaosassa paikka rahastajalle. Silloin noustiin bussiin siitä takaovesta, maksettiin lippu ja mentiin istumaan. bussista poistuttiin sitten etuovesta (muistaakseni busseissa ei vielä ollut keskiovia silloin). Matkustajia oli vähemmän ja näppärät naispuoliset rahastajat myivät nopeasti liput asiakkaille. Siihen aikaan sellainen toimi.
Rahastajilla oli univormut, sellaiset suikatkin päässä ja sellainen rahastuslaukku, josta sai nopeasti otettua vaihtorahat. Siihen aikaan vaihtorahojen määrä laskettiin päässä, joten nopeaälyinenkin piti rahastajan olla.
Kun rahastajista luovuttiin, muistelen että busseja ei vaihdettu kovin nopeasti ja joskus busseissa oli edelleen se rahastajan paikka vielä olemassa. Oli lasten suosiossa, kaikki halusivat siihen istumaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkastajat astuu bussiin, niin pitää lähteä heti pois. Se siis on tätä päivää.
Olin viime kesänä illalla noin klo 22 jälkeen lentoasemalle menevässä junassa. Tikkurilan jälkeen tuli heti tarkastajat, kun porukka oivalsi että tarkastajat tulossa, niin pirusti oli Hiekkaharjuun jääviä matkustajia. Ei niiden kaikkien pysäkki varmasti "oikeasti" ollut Hiekkaharju.
"Tuo on nyt typerää puppupuhetta. Helsingissä kuljettajat ovat ennen myyneet lippuja. Mutta mietipä miten hidasta hommaa se oli."
Ei minun tarvitse kuvitella. Olen tämmöinen vanha pieru joka muistaa hyvin ne ajat kun junassa ja bussissa pystyi matkustamaan kunhan oli kolikoita taskunpohjalla. Ei siinä aikaa mennyt kun matkustajilla oli tasaraha valmiina. Se vain ojennettiin kuljettajalle ja päästiin matkaan. Junissa käveli lipunmyyjä jolta sai pyydettyä matkalipun. Nykyisin pitää asentaa kaikenmaailman äppejä ja taistella niiden kanssa. Tuntuu, että maailma menee vain huonompaan suuntaan joissain asioissa.
Jos on piilolinssit silmissä niin kuinka tuollainen sumute reagoi niiden kanssa? Onko sokeutumisvaara?
Vierailija kirjoitti:
Jos on piilolinssit silmissä niin kuinka tuollainen sumute reagoi niiden kanssa? Onko sokeutumisvaara?
Ei reagoi millään tavalla, eikä tuolla asialla muutenkaan ole mitään merkitystä.
Ota oma sumute mukaan niin voitte sumutella pummeja
Ei oikeastaan edes kiinnosta lähteä kokeilemaan yhteismatkustusta kaiken maailman juoppojen ja narkkareiden keskellä. En tarvitse sellaista jännitystä elämääni. Kiitos vaan, mutta ei kiitos.