Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus aikoo poistaa ay-jäsenmaksujen verovähennysoikeuden

Vierailija
18.04.2025 |

HS: Hallitus aikoo poistaa ay-jäsenmaksujen verovähennysoikeuden SAK: Jälleen hallitus lyö duunaria

https://yle.fi/a/74-20156971?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…

Loppuuko tämä ikinä? Leikkaukset osuu muihinkin kuin tukien käyttäjiin. Ay-liike halutaan rapauttaa kokonaan. Kohta ollaan kaikki työnantajien orjia tappelemassa vähistä työpaikoista, joista voidaan irtisanoa heppoisin perustein. Irtisanomissuojaa on myös huononnettu. 

Kommentit (547)

Vierailija
321/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisipa hallituksesta erota. No odottakaas eduskuntavaaleja.

Vierailija
322/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Marinin hallituskaudella köyhyys lisääntyi ennennäkemättömän paljon joo Googleta niin näet. "

https://tietotarjotin.fi/uutinen/1114964/parhaan-kuvan-koyhyydesta-saa-…;

Ei pidä paikkaansa.

Lisäksi tämä hallitus räjäytti lapsiperheköyhyyden.

Marinin aikana lapsiköyhyys yli 11 prosenttia ja köyhtymisvaarassa olevien yksinhuoltajien määrä 30 prosenttia.Näin vasemmistohallituksen aikana.

Linkki 

Googleta lapsiperheköyhyys Suomessa 2021.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on aina ollutkin omituista, että joutuu rahoittamaan jotain poliittista järjestöä, että saa pääsyn ansiosidonnaiseen tukeen. Ja vielä omituisempaa se on ollut, että sen pystyy tekemään muiden veronmaksajien rahoilla verovähennyksen turvin. Paras tämän hallituksen leikkaus, jos toteutuu.

🙈 

Kerronko minä vai joku muu miten ansiosidonnainen toimii 

Vierailija
324/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks Ay-liikkeen jäsenmaksu on ollu verovähennysoikeuden alanen mut kirkollisveroa ei saa vähentää verotukses?

Hyvä huomautus. Ja onneksi nytkin  suuri osa kuuluu siihen ns Loimaan kassaan joka on n 100e/ vuosi. Minun tutut kaikki ja itse olen työeläkkeellä. Kirkollisvero on likimain samaa tasoa kuin ay- jäsenyyden maksu. 

Vierailija
325/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttajansuojalakia pitäisi muuttaa koskemaan myös politiikkaa. Parin vuoden perumisoikeus äänille. Eipä sillä, että olisin nykyhallitusta äänestänytkään, mutta joku saattaa katua antamaansa ääntä.

Vierailija
326/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…

Ansiosidonnaista maksetaan 2 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot/

Vierailija
327/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Marinin hallituskaudella köyhyys lisääntyi ennennäkemättömän paljon joo Googleta niin näet. "

https://tietotarjotin.fi/uutinen/1114964/parhaan-kuvan-koyhyydesta-saa-…;

Ei pidä paikkaansa.

Lisäksi tämä hallitus räjäytti lapsiperheköyhyyden.

Suomeksi:

Tämä hallitus lopetti kommariämmien loisimisen kelan avulla töitä tekevien selkänahasta.

Kerran on kakaroita hankkinut, SE _ON_ vanhempien vastuu järjestää elatus kakaroilleen, EI YHTEISKUNNAN ELI VERONMAKSAJIEN!!!!!

Jos ja kun ulisijaiset on hankkiutuneet YH :ksi, se on henkilökohtainen VOI VOI siinä kohtaa. Sen perheen olisi voinut pitää myös kasassa ja kantaa vastuunsa ja hoitaa valintojensa seuraukset. Ihan turha naukua kun elätys muiden selkänahoista lakkaa VIHDOINKIN!

Yksinhuoltajat saa nuo rahat toimeentulotukena takaisin. Mutta jos on omistusasunto tai puoliso töissä niin ei saa. 

YH :ous pitäisi julistaa laittomaksi ja rikolliseksi jos kyseessä on akan ottama ero (kuten se on n. ~90% tapauksista), tai vaihtoehjtoisesti lopettaa KAIKKI apustukset millä tuota syöpäkulttuuria ylläpidetään. Ainoastaan leskeksi joutuneille tulisi antaa pyyteetöntä apua, koska sille tilanteelle ei ole itse voinut mitään. Se onkin ainoa hyväksyttävä syy olla YH. Kaikki muu on täysin tietoista toimintaa ja hankkimalla hankkiuduttu siihen tilanteeseen. Ydinperhe ja sen koossa pitäminen tulee olla prioriteetti.

Vierailija
328/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on aina ollutkin omituista, että joutuu rahoittamaan jotain poliittista järjestöä, että saa pääsyn ansiosidonnaiseen tukeen. Ja vielä omituisempaa se on ollut, että sen pystyy tekemään muiden veronmaksajien rahoilla verovähennyksen turvin. Paras tämän hallituksen leikkaus, jos toteutuu.

🙈 

Minä kerron miten Eläkkeiden maksu toimii 

"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.

Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista. 

Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla. "

https://yle.fi/a/74-20058453

Vierailija
329/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🙈 

Valtio rahoittaa sen joka tapauksessa. Sen takia pitäisi olla sama kaikille, eikä pakottaa rahoittamaan mitään järjestöä.

Vierailija
330/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistettakoon palkka kokonaan ja kaikki asumaan kommuuneihin, palkka tulkoon kommuuniasunnon muodossa ja ruokakorteilla. Tehkäämme Suomesta Pohjois-Korea!

Jep. Eikö ole aika orwellilaista, että täällä nimenomaan oikeisto ajaa yhteiskuntaa pahiten kohti kommunismia? (Ja tietysti samaan aikaan syyttää vasemmistoa kommunisteiksi.)

Vierailija
331/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkemaksu on 7,15 % palkasta ja 8,65 %, jos on 53-vuotta ja se menee nyt eläkkeellä oleville.

Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta https://www.tyoelake.fi/paljonko-saan-elaketta

Vierailija
332/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🙈 

Valtio rahoittaa sen joka tapauksessa. Sen takia pitäisi olla sama kaikille, eikä pakottaa rahoittamaan mitään järjestöä.

Mutta kaikki työttömät ei saa toimeentulotukea eikä asumistukea eli ne pois kaikilta työttömiltä sitten kanssa 

Vierailija
333/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mahdollisimman moni avaa tämän ketjun ja huomaa, että oikeisto on ihan oikeasti samaa sarjaa kuin Riikka. Törkeää käytöstä. 

Ei provosoimassa, vaan he ihan oikeasti ajavat oikeistolaista yhteiskuntaa.

Kannattaako antaa protestiääniä oikeistolle? 

Vierailija
334/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos, puoliso saa pientä palkkaa niin työtön ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea.

Eli toimeentulotuki ja asumistuki pois myös yksin asuvilta. 

Vierailija
335/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työikäisten kohtelu on sikamaista. 

Sotessa suunnitellaan, että omaiset hoitavat eläkeläisiä tulevaisuudessa. 

Mutta EMME Todellakaan hoida. 

Thl laski, että eläkeläisten hoidontarve lisääntyy ja se maksaa 10 miljardia jos omaiset ei osallistu. 

Vierailija
336/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja me korkeakoulutetut pitkän uran tehneet harkitsemme jo muuttoa parempien työolojen perässä ulkomaille.

Tänne jää lopulta vain tukien saajat.

Vierailija
337/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Eihän kirkon jäsenyyttäkään saa vähentää verotukses.

Onpa helvetin tyhmä kommentti. On todella eri asia olla kirkossa kuin ammattiliitossa. 

Vierailija
338/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me omaiset emme todellakaan hoida eläkkeellä olevia vanhempia ja Riikka ja Petteri saa maksaa 10 miljardia eläkeläisten hoidosta, kun pitää palkata lisää hoitajia. 

Vierailija
339/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks Ay-liikkeen jäsenmaksu on ollu verovähennysoikeuden alanen mut kirkollisveroa ei saa vähentää verotukses?

Hyvä huomautus. Ja onneksi nytkin  suuri osa kuuluu siihen ns Loimaan kassaan joka on n 100e/ vuosi. Minun tutut kaikki ja itse olen työeläkkeellä. Kirkollisvero on likimain samaa tasoa kuin ay- jäsenyyden maksu. 

Mä kuulun KoKoon ku oon insinööri ja maksaa huikeat 63€/v

Vierailija
340/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🙈 

Se on sama kaikille. Ei ansiosidonnaista saadakseen tarvitse rahoittaa mitään järjestöä.

Kyllä on joidenkin tietämättömyys surkeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme