Tiedotettiinko teidän työpaikalla, että perjantai ja maanantai ovat vapaapäiviä
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, meillä ei ole retardeja töissä.
Muualta tulleet huippuosaajat eivät ole retardeja.
Moniosaajat eivät osaa lukea tai heitä ei kiinnosta yhteiskunta johon ovat asettuneet?
Ei. Meillä piti myös itse tietää, että TES:in mukainen työaika on 5h kiirastorstaina.
Meillä näkyy työajat työvuorolistassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ilmoitettu. Jokainen näkee vapaapäivät kalenterista.
Niinhän sitä luulisi.
Nyt on tullut väkeä ei kristillisistä maista joille pääsiäinen ei merkkaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei outlookin kalenteri näytä juhlapyhiä.
Näyttää, kun laittaa asetuksen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä menisit Intiaan töihin, niin tietäisitkö automaattisesti, mitkä siellä on vapaapäiviä?
Jos minä lähden ulkomaille niin todellakin otan selvää miten sopeudun kulttuuriin ja että tiedän miten maassa kuuluu olla ja käyttäytyä niin, että ei tule ongelmia. Missään muualla kuin pohjoismaissa ei ole sellaista lähtökohtaa, että kaikki tullaan rautalangasta vääntämään ja selventämään mouholle.
Kyllä tiedotettiin, että kiirastorstai on myös lyhyempi työpäivä finanssialalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, meillä ei ole retardeja töissä.
Muualta tulleet huippuosaajat eivät ole retardeja.
Moniosaajat eivät osaa lukea tai heitä ei kiinnosta yhteiskunta johon ovat asettuneet?
Huippuosaisuuden raja on 3000 €/kk, josta saa vähentää työnantaja vielä muutosta ja asumisesta aiheutuvia kustannuksia. Sillä osaamisella ei välttämättä vielä tunne lakeja tai osaa pitää oikeuksistaan.
Minä olen niin hajamielinen että kaikki tiedotukset ovat iso plussa
Meillä on työpaikan kalenteri, josta näkee yleiset vapaapäivät. Lisäksi näkee kaikkien poissaolot, tosin ei syytä onko sairaana vai lomalla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo kuulu yleissivistykseen?
Kun opiskelin Englannissa, mulle tuli muutama banking holiday puun takaa. Silloin ei tosin oullut vielä somea eikä älykännyköitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei outlookin kalenteri näytä juhlapyhiä.
Ne voi sinne itse lisätä. Valitse maa ja sitten tulee kaikki juhlapyhät näkyviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä paljonkin muualta tulleita työntekijöitä, jotka eivät tiedä kalenterin "punaisten päivien" merkitystä? Meille suomalaisillekin juhannusaatto on vähän epäselvä.
Ja sitten on niitä työpaikkoja, jossa tehdään töitä joka päivä, pyhät arjet.
Mitkä ihmeen punaiset päivät? Menkat?
Missä tynnyrissä sinä olet elänyt, jos et koskaan ole nähnyt yhtään tavallista kalenteria? Kuvitteletko menkkojen tulevan kaikille täsmällisesti joka 7. päivä? Olet erikoisen tietämätön jopa jonneksi.
En ole omistanut paperikalenteria vuosien. Ei sähköisessä kalenterissa näy juhlapyhiä, kaikki on samaa mustaa.
Ai eikö?
No voi perk
Joissain näkyy ja joissain ei.
Mistä voi tietää onko työpäivä 8 vai 16 tuntia.
Miten voi tietää milloin on ruokatauko.
Miten voi tietää voiko työpaikalla olla kännissä.
Mistä voi tietää onko tullut kakat housuun.
Maanantai on minun tuotteliain päivä. Voin sen toki vapaanakin pitää.
Pakko myöntää että joulu- ja juhannusaaton vapaat tuli itselle yllätyksenä aikoinaan. Olin ollut vain vuorotöissä kuten myös suurin osa kavereista, joten ei käynyt mielessäkään että nuo päivät olisi automaattisesti vapaat. Eka juhannusaatto vapaalla tuntui suorastaan lintsaamiselta :D
Kun olin espanjassa duunissa niin työsuhteen alussa saatiin ihan moniste missä oli paikalliset vapaapäivät, luulis suomessa onnistuvan sama jos tosiaan muualta tulleita. Tällä palstalla ei osata muuta kuin vittuilla.
Jos menee ulkomaille töihin, kannattaa perehtyä sikäläiseen kulttuuriin eikä olettaa saavansa kaikkea riittävää tietoa työpaikan sähköpostilistalta.