Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole kerta kaikkiaan töitä, joita hakea!

Vierailija
17.04.2025 |

Pitäisi olla varhaiskasvatuksen opettaja tai jonkin teollisuuden alan duunari, että voisi saada töitä. Ihan oikeasti! Tilanne on johtanut siihen, että minäkin joudun hakemaan täysin itselleni sopimattomia paikkoja, jotta voin todistaa työkkärille täyttäneen velvoitteen. 

Olin oman alan työhaastattelussa toisella paikkakunnalla taannoin. Junamatkan meni yhteensä tunti suuntaansa/matkat yhteensä 40€. Vielä perillä kävelin työpaikalle sellaiset 40 min asemalta. Kyseessä olisi kokoaikainen (38,5h/vk) kesätyö, josta maksetaan alle 1800 euroa. Tällaisessakaan ei oikein mitään järkeä olisi.

Masentaa. Ja ihmisten ilmeet kun kuulevat, että työtön olen. 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva opiskelee yliopistotutkinnon lainarahalla, että pääsee puoli-ilmaiseksi siivoamaan tai puhelinmyyjäksi. On sitä siivous- ja puhelinmyyntityötä tehty toki ennenkin opiskeluaikana, mutta se, että ihmisillä on kouluttautumisen jälkeen toive paremmasta elämästä, ei mielestäni ole mikään iso vaatimus.

Onko yhteiskunnassa jotain vikaa, että tarvitaan 20 vuoden koulutus siivoojalle ja puhelinmyyjälle? 

Vierailija
22/23 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi jotkut ihmiset eivät muka ole ymmärtävinään, kun juuri nyt itse ovat työllistettyjä ja asiat ovat hyvin, että oikeasti ei välttämättä ole vaihtoehto muuttaa toiselle paikkakunnalle työn takia ja jättää elämä ja perhe toiselle paikkakunnalle. Ihmiset ovat aika kaameita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me juhlittiin jo sitä, kun puoliso pääsi rekryprosessissa toiselle kierrokselle. Pieni ihme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan