Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^*ELOISAT loppuviikkon*^*

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestörekisterikeskuksen sivulta löytyy nimilista www.vrk.fi -> tilastot -> nimet

Vierailija
42/56 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin myös tuolla vrk:n sivuilla, eikä pojan nimi ollut 50 suosituimman listalla. Toinen ja kolmas nimi kyllä listan loppupuolella keikkuu. Jostain kuitenkin oon lukenut että nimi on yleistymässä. Samanlailla kävi myös esikon nimen kanssa - nyt löytyy jo top 50:sta.

Meil oli mun veli tyttöystävineen yökyläilemässä. Käytiin eilen vähän shoppailemassa - uusi kevättakki löytyi :)

Vaatetusg:n sujuvasti elikkä farkut on minunkin vakiovarustus, jos vähän pitemmälle kodinulkopuolelle kuin puistoon lähden. Ja kotona heti lökärit jalkaan :) ja sen verran turhamainen olen, että ilman pientä ehostusta ei viitti edes tuonne puistoon mennä !

..mutta, mutta nyt kutsu käy. Mukavaa äänestyspäiväää kaikille!

Hallas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun aurinko taas paistaa. Eilen olikin niin kurja sää koko päivän. Eilen vietin useita tunteja ostoksilla kauppakeskuksessa ihan itsekseni (ja mies hoiti onnistuneesti yhden syöttökerran kotona sillä aikaa). Tarkoituksena oli ostaa itselle jotain uusia vaatteita pitkästä aikaa, mutta tuloksena oli itselle nolla vaatetta ja pojalle kasa housuja ja paitoja :) Välikausipukua myös katselin, mutta nyt en osaa kertakaikkiaan päättää mitä sen kanssa teen. Tällä hetkellä mietinnässä on kahden vähän halvemman puvun osto (jotka saa siis molemmat reiman hinnalla), toisen nyt kevääksi (kokoa 74) ja toisen syksyksi (kokoa 80). Käytiin nimittäin sovittamassa viime viikolla 80 reimatecin pukua ja kyllä se on liian iso vielä nyt keväällä pitää, vaikka poika oli 6 kk:n neuvolassa jo 70,5 cm pitkä. Vaikeeksi menee...

Tutkailin illalla myöhään Pumpulin innostamana noita nimitilastoja ja meidän poika löytyi sijalta 27. Eli siinä puolivälissä oltiin...

Nyt täytyy mennä perustamaan vähäksi aikaa sosetehdas keittiöön, kun kasvissoseet alkaa olla loppu pakastimesta. Ruoan jälkeen pitäisi pakata poika vaunuihin ja lähteä vaunuttelemalla äänestämään. Mutta kyllä tuolla auringonpaisteessa kelpaa kävellä :)

Eloeppu

Vierailija
44/56 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas heti pirteempi mieli kun aurinko paistaa. Ja äitillä on hetki omaa aikaa, kun mummi vei poikaa ulkoilemaan! =)

Galluppeja:

RUOKA: Yks lemppareista on jauhelihakastike ja spagetti ja karjalanpaisti ja mukava on tietysti valmiiseenkin pöytään päästä, varsinkin jos saa oman mummon herkkuja! =) Ja pihvit on kans namia! Ja inhokkina täältäkin löytyy se maksa! Ainoo on Saarioisten maksalaatikko rusinoilla, mikä on hyvää!

VAATTEET: Farkut ja ns. suorat housut jos ihmisten ilmoille menee, mut kävelyllä ja kotioloissa lökärit!

TATUOINTI: Joskus halusin jonkun pienen, mutta tuskinpa tuun ikinä ottaan.

Että pisti kiukuttaan se sukupuolikeskustelu!!! Ei voi ymmärtää mitenkä joku edes kehtaa verrata sitä lapsettomuuteen!!! Meitä on moneen junaan! Mä oon ainakin täysin sitä mieltä, että lapsi on suurin lahja mitä elämä voi tarjota!!! Meilläkin kuitenkin vaavia odotettiin lähes vuosi ennen kun tärppäs! Siinäkin ajassa kerkesin jo miettiin, että mitä jos ei voidakaan saada lasta ollenkaan! Vaikka toi vuosihan nyt on kuitenkin viä suht lyhyt aika, kun jokkut odottaa useemman vuoden ilman tulosta! Ja tästä aiheesta ei enempää, etten ihan romaania tähän runoile! =)

Nyt taidan häippästä kahvin keittoon ja palailen sitten taas myöhemmin(kun taas iski dementia ja unohdin mitä piti kirjottaa =D)

-Mömmeli/Lauri(huomenna jo 7kk, mihin tää aika katoo!!!)-

Vierailija
45/56 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, on kyllä nyt ihan pakko sotkeutua tohon sukupuolikeskusteluun, josta tässäkin palstalla paljon puhuttu. Eli mä kyllä varovaisesti voin sanoa ymmärtäväni ketjun aloittajaa. Ja het alkuun sanon vielä sen, ettei itselleni ole väliä kumpaa sukupuolta lapseni (ja mahdolliset tulevatkin lapseni) on (ovat). Mutta ensinnäkin tämä lapsettomuusvertaus, sehän oli kärjistetty esimerkki, ja vaikka minunkin mielestäni mauton, mutta varmaankin vain ajattelemattomuuttaan näin kirjoittanut. Mutta itse asiaan. Minua ihmetyttää kovin, että mikä siinä on niin väärin, jos nainen toivoo tyttöä, koska melkeimpä jokainen mies toivoo itselleen poikaa, ja se on ihan normaalia. Ja se kyllä uskalletaan sanoa ääneen. Ainakin meillä odotusaikana mies moneen kertaan sanoi että toivoo kovasti vauvan olevan poika. Hmph, olis vielä paljon ollut kirjoitettavaa, mutta meidänkin pitää lähtee äänestään...

Ikarus

Vierailija
46/56 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, jatkan vielä tohon edelliseen, että tarkoituksena on sanoa, että mun mielestä on outoa, että jos nainen toivoo kovasti jompaa kumpaa sukupuolta, niin siitä on helppo saada ns. huonon äidin leima. Tässäkin taas naisia syyllistetään. mutta en sano tästä aiheesta enempää, koska eihän tää tänne ketjuun edes kuulu koko aihe. Siitä tuli vain niin kärkkäitä kommentteja, että heräs tämmösiä ajatuksia päähän. No niin, mut saa nyt teilata sitten, jos oon ihan väärässä. En ehkä kovin selkeesti tuonut ajatuksiani ilmi... Mutta nyt nauttiin auringonpaisteesta.

Ikarus

Vierailija
47/56 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan suoraan en osaa heittää mitään rahasummaa, missä kipukynnys menisi. Mutta jos ajattelee, että käymme miehen kanssa useita kertoja vuodessa konserteissa ja voidaan tosta noin vaan hankkia esim. 65 euroa maksavat konserttiliput, niin kyllä puhutaan useammasta sadasta eurosta, joita voisin finaalilipuista pulittaa. Mun mies ei voi ymmärtää innostustani, joten pitäisi kyllä ensin ylipuhua mies tai sitten jättää kertomatta todellista summaa. Muuten saisin kuulla asiasta koko loppuelämäni... ;)

pumpuli77:

PEPPER: Kerroit, että maksaisit mitä vaan finaalilipusta. Eli kuinka paljon? Ihan vaan sillä, että kuinka paljon sun mielestä pitkäaikainen friikki maksaa lipusta, mikä on kipukynnys? Mä oon miettiny, että jos en olis lippua saanut niin kuinka paljon olisin ollut valmis maksamaan siitä.

Pumpuli

Vierailija
48/56 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ois vaikka miljoona muuta tehtävää, kun poika nukkuu, mutta tänne eksyin! =)

IKARUS: Mä taisin kans kirjottaa tosta sukupuoliasiasta vähän ärhäkkäästi ja ns. syyllistävästi. Oon kyllä sun kanssa samaa mieltä, että se on ihan ymmärretävää jos naisena toivoo tyttöö, mutta mua henkilökohtasesti pisti kiukuttaan ne sen vertailut siihen lapsettomuuteen(vaikka olikin kirjottanu, et taitaa olla vähän liian voimakas ilmasu, mutta silti). Mutta joo, ei tästä sen enempää.

Nyt ei kyllä taas pää toimi enempiä, joten taidanpa mennä kahvin keittoon, kun on noi omat porukat tulossa poikaa moikkaan!

-Mömmeli/Lauri-

Vierailija
49/56 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miäs lähti maailmalle laukussa leipää ja piimää vaan. Käytiin ennen sitä äänestämässä, muttei taaskaan osuttu Matin kanssa yhtaikaa vaaliuurnille.

Eeli alkoi eilen kamalasti köhiä, joten saa nähdä, mihin suuntaan on menossa. Unet ainakin katkeilee ja muutoinkin poika on pikkasen takakireä.

PEPPER: Tyyristä huviahan viisut on, mutta me ajateltiin, että " kerran elämässä" . Mies tosin ei ole mikään viisufriikki, joten välillä hän on jo lippuaan ollut myymässäkin puolileikillään. Kiva, kenenköhän nahkahousu-Veijon kanssa sitä sitten katsomossa jammailenkaan, jos hän myy lippunsa vaikka jollekin työkaverilleen. Minä en nimittäin omastani luovu. Mutta jos oikein innostut niin voin kysellä, mihin hintaan hän elämyksestä luopuisi. Tosin sitten joudut kuuntelemaan, kuinka laulan kovaa kaikki laulut läpi, jopa ne serbokroatiaksi lauletut =) Kraanitshchatuizzeenipalakotstkajaa, eli suuria rakkauden tunnustuksia.

SUKUPUOLIASIAA taas: Kävin sinne taas äsken avautumassa, joten ei sen enempää täällä. Eihän inhimillinen ja vieno toivominen kenestäkään huonoa tee, kyseenalaista vaan, mitä kaikkea ihmiset on valmiita tekemään toiveen eteen. Ja kuinka paljon voi ylipäänsä toivoa?

Vieterin ja Jamssan lapsenteot rakennuksella ja puukko suussa nauratti kyllä kunnolla =)

Jaaha, bändi virittelee äänijänteitään päikkäreiden jäkeen, joten pakko lähteä taas hommiin.

Pumpuli

Vierailija
50/56 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos olette suorittaneet kansalaisoikeutenne??? Me käväistiin pyhävaatteet päällä ja tukat kammattuna äänemme jo antamassa. Viime tipassa muutin ehdokasvalintaani. Tein eilen kaksi vaalikonetta vielä ja molemmissa tuli yks tosi sopiva ehdokas esille. Mä olen jo ihan täpinöissäni ja odottelen kello kahdeksaa, että saahaan ne ennakkoäänestyksen tulokset!!!

Kerutuksen pienelle tervehtymistä toivotan. Onneksi ehkä hepat ilostuttavat mieltä vähäsen?

vielä tähän SUKUPUOLIkeskusteluun. Vaikka eihän se ehkä tänne kuulu, mutta sanonpahan sanasen vielä. Mä olen siinä mielessä samoilla linjoilla kuin Ikarus, että munkin mielestä voi toki toivoa jompaa kumpaa sukupuolta. Noin 50% mahdollisuus on, että se on sitä toivottua :). Mutta sitten niihin juttuihin mitä en ymmärrä. Eli että verrataan lapsettomuuteen tai että sanotaan, että elämästä puuttuu jotain. Se kuulostaa kärjistetyltä. Hassulta kuulostaa myös se, että päätetään, että teemme x määrän lapsia jos ne ovat poikia, mutta jos saan puolet tyttöjä niin teemmekin 2x määrän.

Varmaan tuo lapsettomuusviittaus oli vähän ajattelemattomasti heitetty. Joka tapauksessa mä en voi ymmärtää, että lapsien sukupuoli olisi niin ratkaiseva tekijä, että se määräisi pitkälle koko elämän kulun (ja tarkoitan nyt siis tällaisessa " läntisessä kehittyneessä" valtiossa kuin Suomi on).

Jamssa *potkaisee itseään persuuksille, jotta löytyisi siivousintoa*

Vierailija
51/56 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on ihan typerää, että täällä on taas maa valkoisena ja ihan talvi! Olisi saanut jäädä jo se kevät vaihde päälle! Mä inhoon loskaa....

Sotkempa minäkin lusikkani tuohon sukupuolisoppaan... eli kyllähän sitä voi toiveita esittää lapsen sukupuolesta. Mutta kirjoittajan ajattelemattomuudesta kyllä todella kielii noi kommentit lapsettomuudesta, ei ole tainnut käydä sitä helvettiä kirjoittaja läpi (meillä meni se vuosi tuon esikoisen saamisessa...). Ja se toive on tosiaan eri asia kuin se, että pitäisi " väärän" sukupuolen lapsia arvottomina, oli mun mielestä todella ihmeellistä kirjoitusta just näistä hoitovapaista sun muista. Lapsellista tekstiä täytyy sanoa!

Juu, Jamssa, kyllä on yöt luksusta, jos ne saa menemään yhdellä syötöllä. Tulin sitten eilen siihen tulokseen, että tuo tyttö tarvitsee vielä maitopullonsa yöllä. Viime yönä alkoi taas tuttiralli neljältä ja viideltä neiti jo roikkui pinnasängyn kaidetta puremassa... nostin sitten neidin viereen ja huitaisi 15o milliä maitoa ja nukkui puoli yhdeksään. Joten selväksi tuli, tyttö tarvitsee maitohuikan 7-8 tunnin unien jälkeen. Toi on kyllä ihmekaveri, kun se ei tosiaan ole huutanut öisin, ei siis tosiaan huuda nälkänsä perään vaan kellosta täytyy katsoa, että jaaha, nyt ruokaa suuhun.. omituista!

Kävin noita nimiä kanssa katselemassa. Ensimmäisistä etunimistä Siiri on vuonna 2004 ja 2005 ollut sijalla 2, mutta viime vuonna vasta sijalla 14. Valinta siis meni kuten toivoimmekin, yleinen nimi, mutta ei ihan joka toisella vastaan tulijalla.

Vierailija
52/56 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut reissussa koko viikon ja palaa tänään alkuyöstä kotiin, onneksi... Pikkumiehelle pukkaa 5. ja 6. hammas samaan syssyyn aiempien kanssa ja parina viime yönä ollaan heräilty 5-6 kertaa suposta huolimatta. Ihanaa saada taas hoitoapua tähän arkeen.

Palaan pinon kimppuun ja kuulumisia sitten lisää huomenna.

Pantoufle ja pikku-ukko tasan 8 kk

Vierailija
53/56 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu alkaa olla lopuillaan.. Äänestys jäi väliin, ku en kertakaikkiaan keksiny ketä äänestän:(

Pe-iltana kävin tosiaan Apulannan konsertissa ja hyvä oli, ja mukava oli vähän käydä viihteellä!!! Mies oli pärjänny pojan kanssa hyvin, tissiä piti kuitenki yöllä kohta kotiintulon jälkeen antaa; joten vähiin jäi vielä tän äitylin juomingit:)

Muutamaan galluppiin vastauksia..

VaateG: Farkut, jos lähikauppaa kauemmas meen.. Muuten kyl aika löysät kuteet näin kotosalla ollessa.

RuokaG: Samoin täällä kaikkien muitten tekemät ruoat on hyviä! No ehkä ne maksaruoat jää syömättä.. Ja kaikki rasvaset sais jäädä syömättä, mut ku ne on niiiii hyviä!!!

No muuta en sitte taas muistakkaan.. Iltapala hommiin siis aletaan, hyviä öitä kaikille!!

Katita kera ähisevän pojun

Vierailija
54/56 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÖMMELI ja muut: no joo, mä ymmärrän kyllä että se kiukuttaa paljon että verrataan tuommoista asiaa lapsettomuuteen. Tämä kirjoittaja ei varmaan ole käynyt läpi sitä asiaa mielessään, että voisi olla niin, ettei saisi lapsia ollenkaan, eli on varmaankin ns. helposti raskautuvaa tyyppiä. Mutta tuskimpa kukaan sellainen, joka on huomannut olevansa raskaana vähän niinku puolivahingossa, voi tajuta sitä tunnetta mikä on heillä, joilla se positiivinen tulos viipyy. Eli helppo mun täältä huudella, kuulun niihin, jotka ei todellakaan tiedä niitä tunteita, mitä siinä käydään läpi. Mun ei olis alkujakaan pitänyt sotkeutua tähän. Ja PUMPULI esitti kyllä hyvän kysymyksen, että miten paljon sitä ylipäätänsä voi toivoa. Olen erittäin kovasti samaa mieltä, että kolme tervettä lasta ja aviomies on jo niin paljon, että siinä ei oikein enää pitäisi olla mitään valittamista. Mutta kun ihmisillä on niin erilaiset lähtökohdat riippuen siitä, mitä ne on elämässään kokenut.. (Tällä tarkoitan sitä, että toinen voi vielä vaatia lisää, toinen olisi ollut jo ikionnellinen jos olis puoletkaan tosta. ) ja lisäks milloinpa sitä kukaan muistaa olla tyytyväinen, ainahan sitä on jotain vailla. Kyllä mä olen sillä lailla kasvanut lapsen saamisen myötä, että muistan paljon useammin arvostaa sitä mitä minulla jo on, mutta valitettavan usein silti oon valittamassa etunenässä, kun muilla paremmin.. No joo, en jaksa enää pohtia näitä. Lyhyt yhteenveto: ollaan kaikki tyytyväisiä siihen mitä meillä on. Eihän se meiltä oo pois, jos joku tuhlaa elämän sen murehtimiseen, mitä siltä puuttuu.

Joo, no mä lähen kattoon vaalituloksii, saas nähä tuliko mun ehdokas valituksi!

Ikarus ja hampaita pukkaava Saku (hampaanalku näkyy jo =)

Vierailija
55/56 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eikös se VÄPÄ ehdi enää ollenkaan tänne puolelle kirjoitteleen.....??? Pitääkö sun kuulumisia käydä vakliin lokalutusten pinoista????

Vierailija
56/56 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan että lapsoset nukahtavat sänkyihinsä ja samalla kirjottelen muutaman rivin.

ensinnäkin oinasmammalle, olipa mukava kuulla sinustakin pitkästä aikaa!:) Ja mömmelille; täällä kanssa yksi joka OIKEESTI tykkää saarioisten maksalaatikosta rusinoilla, nam! Tykkään melkeinpä kaikista ruuista, ikävä kyllä kun katsoo tota vyötärön seutua:O Joten melko mahdoton nimetä lempparia, niitä on niiiiin monia.

vaatetus; mullakin sujahtaa farkut jalkaan kun lähden kotinurkkia pidemmälle tai suorat liituraitahousut on toinen vaihtoehto täl hetkellä, mut kotona oon mieluiten rennoissa lökäreissä tai verkkareissa.

musiikkimaku; melko laidasta laitaan tykkään, riippuu paljon vireystilasta ja mielialasta, mut kyllähän ne oman nuoruuden aikaset saa veren virtaamaan suonissa parhaiten esim. guns`n roses, modern talking, eput jne. mullekkaan ei jazz aukee eikä yleensä teknokaan.

Pumpulille ja muillekkin joiden miehet taas työreissuilleen lähdössä, voimia toivotan ja myötäelän kanssanne!

Jahas, nyt on sängyissä hiljasta ollu jo jonkun aikaa, taidan mennä miehen kainaloon imeen läheisyyttä varastoon taas viikon ajaksi eli Hyvät yöt!