Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Punaiset kengät ja laukku häihin

Vierailija
17.04.2025 |

Perinteisestihän valkoinen jätetään morsiamelle ja punaista ei saisi olla. Itsellä on kallis, laadukas juuri itselle sopiva kotelomekko, jossa on vaalealla (ei valkoisella) pohjalla värikäs kuosi. Ajattelisin tämän siis olevan ok. Mekossa yksi väri on punainen, ja minulla on tähän sointuvat punaiset korkokengät ja laukku. Käytän yleensä asua syntymäpäivillä, ristiäisissä, ylioppilasjuhlissa jne. Sopiiko tuo punainen kuitenkin tuolla tavalla häävieraan asuun? Toinen vaihtoehto on musta laukku ja mustat korkokengät, mutta ne syövät asusta raikkautta. Lisäksi minulta löytyy vaaleanpunaiset korkokengät ja laukku, mutta ne nyt eivät sovi mekkoon. Muita juhlamekkoja ei ole (paitsi musta). En haluaisi ostaa uutta mekkoa tai asustetta,  koska olen satsannut laadukkaisiin juhlavaatteisiin enkä halua mitään kertakäyttövaatetta kaappiini.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä vain ne punaiset kengät ja laukku, kun mekko on kuitenkin värikäs ja kuosillinen.  Valkoinen on mielestäni varattu morsiamelle, mutta ei kai sen nyt muuten niin tarkkaa ole. Itse olen kyllä joskus mennyt häihin punaisessakin mekossa, kun se oli nätein, mitä minulla kaapissa silloin oli. Polvipituinen kotelomekko, eli ei mitenkään "ylinäyttävä", että olisin vienyt tilaa morsiamelta.

Vierailija
2/17 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin punaista ei saa laittaa häihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhoja uskomuksia ja höpö, höpö juttuja. Punainen on nätti rakkauden väri. 

Vierailija
4/17 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin kysyin morsiammelta itseltään. Sieltä tuli joko hyväksyntä tai hylky. Mut sit ehkä voi myös AP joskus ostaa uutta mekko,jos tota on jo käytetty kaikissa juhlissa. Toki ymmärrän et miehellä sama puku menee juhlaan kun juhlaan,kravattia vaikka voi vaihdella. Mut jaksaako aina samaa mekkoa joka juhlassa? Osta nyt vaikka joku mekko joka sopii niiden pinkkien kenkien kanssa.

Vierailija
5/17 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteisesti punainen mekko on signaloinut että siihen pukeutuva häävieras on pannut sulhasen kanssa.

Vierailija
6/17 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain pedofiilit käyttää punaisia kenkiä. 

Vierailija
7/17 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin kysyin morsiammelta itseltään. Sieltä tuli joko hyväksyntä tai hylky. Mut sit ehkä voi myös AP joskus ostaa uutta mekko,jos tota on jo käytetty kaikissa juhlissa. Toki ymmärrän et miehellä sama puku menee juhlaan kun juhlaan,kravattia vaikka voi vaihdella. Mut jaksaako aina samaa mekkoa joka juhlassa? Osta nyt vaikka joku mekko joka sopii niiden pinkkien kenkien kanssa.

Mitä ihme hirviömorsiamia nuo naiset ovat, jos juhlavieraiden koltutkin pitää hyväksyttää ensin morsiamella! Kokovalkoista mekkoa ei häihin suositella, mutta joku kuosillinen monivärimekko punaisilla asusteilla on ihan ok. Ei tarvita morsiamen lupia.

Vierailija
8/17 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain pedofiilit käyttää punaisia kenkiä. 

Onko siis punaisia korkkareita käyttävä nainen pedo?

Vierailija
9/17 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni käy. Korut kannattaa pitää neutraalimpana.

Olen kuullut että näissä ohjeissa olisi sellaista perää että juhlavieras ei saisi olla näyttävämpi tai koreampi kuin morsian jotta hän ei varastaisi huomiota eli käytännössä morsiamen pitää saada loistaa. Kohtelias arvostava käytös on tärkeää samaten.

Vierailija
10/17 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vahva väri ja rakkaudenki väri. Varastaa helposti huomion.

Vierailija
11/17 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteisesti punainen mekko on signaloinut että siihen pukeutuva häävieras on pannut sulhasen kanssa.

Jossain päin Amerikkaa, ehkä. 

Vierailija
12/17 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihme hirviömorsiamia nuo naiset ovat, jos juhlavieraiden koltutkin pitää hyväksyttää ensin morsiamella! Kokovalkoista mekkoa ei häihin suositella, mutta joku kuosillinen monivärimekko punaisilla asusteilla on ihan ok. Ei tarvita morsiamen lupia.

Ööö? Täällähän sitä näköjään hyväksyntää värille haetaan.

Vierailija
13/17 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaiset kengät ja/tai käsilaukku = on maannut sulhasen kanssa

Vierailija
14/17 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne ole ihan pakolliset, jos on vehdannut sulhasen kanssa?

Vierailija
15/17 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen aina ihmetellyt, että miksi entinen pano olisi kutsuttu häihin, tai jos kyse olisi muuta kautta pariskunnalle läheisestä salapanosta, niin miksi tämä juuri häissä haluaisi tuoda asian ilmi?

Vierailija
16/17 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne ole ihan pakolliset, jos on vehdannut sulhasen kanssa?

Ihan saman jutun olen kuullut että exät pitäisi pukeutua punaiseen jos on kutsuttu häihin.

Vierailija
17/17 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punaiset kengät ja/tai käsilaukku = on maannut sulhasen kanssa

Nykyään ei tiedä jos mies vieraalla punainen kravatti. Kenen kanssa ja mitä.. ihme uskomuksia. Vähän kummitus huuhaata tuollainen.