Jos teitte äänestyslappuun numeroon 2 sen renkaan yläosaan kuten ennen opetettiin, ääni meni ohjeiden vastaisena hylkyyn
Kommentit (23)
Ja seiskassa ei väliviivaa. Edelleenkään.
No ei todellakaan mene tuolla perusteella hylkyyn
No eikä mennyt hylkyyn. Lopeta valehtelu.
Olen alle 60 vuotta, joten ei huolta, en tehnyt. Lisäksi osaan katsoa äänestysohjeet, jotka ovat kissankokoisena siellä kopissa nenän edessä. Jos ei wdes ohjeita osaa lukea, ei ansaitse äänestää.
Ei mennyt, kun numero on täysin tunnistettava, pikku perceli :D
t. vaalilautakunnan jäsen
7 saisi tulla poikkiviiva takaisin, erottaisi 1 paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Olen alle 60 vuotta, joten ei huolta, en tehnyt. Lisäksi osaan katsoa äänestysohjeet, jotka ovat kissankokoisena siellä kopissa nenän edessä. Jos ei wdes ohjeita osaa lukea, ei ansaitse äänestää.
Kyllä mulle ainakin opetettiin koulussa se lenkillinen kakkonen. Tosin minäkin osaan kirjoittaa sen äänestyslipukkeeseen ohjeiden mukaisesti.
-50v
Seiskaan kuuluu väliviiva ehdottomasti. Erottaa selvemmin ja helpommin ykkösestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mennyt, kun numero on täysin tunnistettava, pikku perceli :D
t. vaalilautakunnan jäsen
Ei ihmekään että tuli paljon hylkyääniä jos persuja kaikkialla näkeviä ihmisiä päästettiin laskemaan ääniä
Katsos mallia. Kyllä seiskassa on nykyisin väliviiva. Ja selkeää niin. Samoin vanhanaikainen kakkonen kelpaa jos se on selkeä.
On ihmeellistä miksi ihmiset eivät vain lopeta virheiden tekemistä. Asiat olisi paremmin jos ihmiset tekisivät kuten minä eli virheettömästi.
T: Riikka P, AS
Saisi tulla kaikkiin vaaleihin käyttöön jonkinlainen alkeellinen älykkyystesti. Karsiutuisi pois äänestäjistä apukoululaiset, jotka eivät osaa lukea, kirjoittaa tai ymmärrä kaksiosaista ohjetta.
Minä kirjoitan numerot niin kuin olen aina kirjoittanut eli vähän miten sattuu. Numerot hyväksytään, jos niistä voi päätellä yksiselitteisesti, mikä numero on kyseessä. Käsialalla ei ole väliä.
Jos jätit sen sen tekemättä, ääni meni hylkyyn koska se muistuttaa liikaa seiskaa, joskus myös ykköstä.
Minä ilmoitin eilen työvoimaviranomaisille että olen kirjoitustaidoton. En osaa nykyisin suomessa käytettäviä numeroita edes piirtää. Olen kuitenkin tehnyt ne kuten 1980-luvulla koulussa opetettiin. Saas nähdä mitä sieltä kuuluu...
Vierailija kirjoitti:
Ja seiskassa ei väliviivaa. Edelleenkään.
Ei nyt olla usa:ssa sergei.
Monta seniilien vanhusten ääntä on mennyt roskiin