Tunnetko sopuisia pareja eri "mielipiteillä" yhtään?
Monilla tämä aika saa "t u r h a t tunteet hiukan Kuplimaan'.. huomaa.
(Linkki ko.aiheeseen)
" https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/54b54508-8dc1-4a35-93bd-a7a41ae53035 "
-
Tunnetko ketään sopuisaa paria joilla olisi kuitenkin "mielipiteissä" ehkä v ä h ä n eriävyyksiä..?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies on helluntailainen uskova, minä agnostikko. Mies äänestää kokoomusta tai viimeksi persuja, minä olen vaihdellut vihreiden ja demarien äänestämisen välillä. Lisäksi mies on vannoutunut lihansyöjä, kun taas itse olen ollut vegetaristi 16-vuotiaasta asti. Ei riidellä koskaan, molemmat kunnioittaa toistensa mielipiteitä.
Aivan. Mutta onko tuolla eri "ruokavaliolla" sitten ehkä jopa..sitä. Isompaa merkitystä kuin, "jollain triviaaleilla" nykyajan asioilla, esim. vaikka:
1.uskontokunta?
2.poliittinenkanta?
Vierailija kirjoitti:
Tunnen, monta.
Kiva. Niin millaisia eroja oot huomannut:
- uskonto? politiikka tai vaikka ruoka?
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies on helluntailainen uskova, minä agnostikko. Mies äänestää kokoomusta tai viimeksi persuja, minä olen vaihdellut vihreiden ja demarien äänestämisen välillä. Lisäksi mies on vannoutunut lihansyöjä, kun taas itse olen ollut vegetaristi 16-vuotiaasta asti. Ei riidellä koskaan, molemmat kunnioittaa toistensa mielipiteitä.
Uskova kyykyttääMuita..??
Me ollaan suhtkoht sopuisa pari eri mielipiteillä. Tykätään kyllä väitellä esim. politiikasta, muttei riidellä. Molempien "särmät" ovat myös tässä vuosien varrella hioutuneet toistemme vaikutuksesta ja ymmärrämme paremmin toistemme näkemyksiä.
Mieheni on äänestänyt aina kokoomusta ja on oikeistohenkinen. Minä taas äänestän vihreitä kallistun enemmän vasemmalle. Mies tekee töitä yksityisellä rahoituksen parissa, minä sosiaalityöntekijänä lasten ja perheiden parissa.
Mieheni on ateisti ja minä uskon omalla tavallani Jumalaan. En kuitenkaan ihan niin, kuin esim. evlut kirkko opettaa.
Kuitenkin meillä on arvo- ja kokemusmaailmassa paljon yhdistäviä tekijöitä.
Suurin osa on sellaisia. Ovatkin tavanneet muualla kuin algoritmien maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan suhtkoht sopuisa pari eri mielipiteillä. Tykätään kyllä väitellä esim. politiikasta, muttei riidellä. Molempien "särmät" ovat myös tässä vuosien varrella hioutuneet toistemme vaikutuksesta ja ymmärrämme paremmin toistemme näkemyksiä.
Mieheni on äänestänyt aina kokoomusta ja on oikeistohenkinen. Minä taas äänestän vihreitä kallistun enemmän vasemmalle. Mies tekee töitä yksityisellä rahoituksen parissa, minä sosiaalityöntekijänä lasten ja perheiden parissa.
Mieheni on ateisti ja minä uskon omalla tavallani Jumalaan. En kuitenkaan ihan niin, kuin esim. evlut kirkko opettaa.
Kuitenkin meillä on arvo- ja kokemusmaailmassa paljon yhdistäviä tekijöitä.
Tämä on oikein mukavsa kuulla. Kiitos kun jaoit kokemuksesi täällä muillekin. -ap
Me miehen kanssa kinastellaan jostain leffoista ja musiikista, mutta isoista asioista ollaan kyllä samaa mieltä. Äänestetään samaa puoluetta ja ollaan molemmat agnostikkoja.
Nuoruudesta on kokemusta ulkomaalaisvastaisesta poikaystävästä, ja tuntui että se ääretön negatiivisuus ja pessimismi tuli vastaan joka asiassa, eli ei rajoittunut yhdelle elämän alueelle.
Minulla on ulkomaalainen vaimo, jonka kanssa emme todellakaan ole kuin kaksi marjaa.
Vaimo on uskovainen, minä en. Vaimo on taiteilija, minä insinööri. Vaimo on absolutisti ja minä kai suurkuluttaja jne. Vaan meillä on seinät leveällä ja katto korkealla. Ja onhan meillä paljon yhdistäviäkin tekijöitä, kuten samanlainen huumorintaju ja into keskustella rakentavasti erilaisista mielipiteistämme huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ulkomaalainen vaimo, jonka kanssa emme todellakaan ole kuin kaksi marjaa.
Vaimo on uskovainen, minä en. Vaimo on taiteilija, minä insinööri. Vaimo on absolutisti ja minä kai suurkuluttaja jne. Vaan meillä on seinät leveällä ja katto korkealla. Ja onhan meillä paljon yhdistäviäkin tekijöitä, kuten samanlainen huumorintaju ja into keskustella rakentavasti erilaisista mielipiteistämme huolimatta.
Hienoo kuulla tuollaista. Kiitos kun jaoit kokemuksianne tänne muiden pohdittavaksi. -ap
Vaikeaa. Vaikea ajatella, että löytyisi sellainen joka olisi niin lähellä niitä omia ambitioita.
Ehkä se sellainen IHME-ihminen voi jossain olla vaan on se niin vaikea ajatella, että:
oikeasti?