Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pestäänkö teillä kädet, kun tullaan kotiin?

Vierailija
16.04.2025 |

Onko muilla sellaista tapaa, että pestään kädet heti ensimmäiseksi kun tullaan kotiin? 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette varmaan kaikki sairaina vähän väliä kun ei ole mitään vastustuskykyä kun hinkkaatte käsiänne jatkuvasti!🤭 

Olin viimeksi sairaana koronassa aika liki neljä vuotta sitten. Sitä ennen flunssasaikulla talvella 2004. Mahatauteja meillä ei ole ollut yli kahdeksaan vuoteen. Lapset 15v-24v eivät ole juurikaan sairastelleet, poissaoloja koulusta joinain lukuvuosina oli nolla tuntia. 

Vierailija
22/31 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aina kun tulen kotiin tai menen kylään jollekin ja myös aamulla töihin mennessä. Ennen ruokailua laitan käsidesiä, jos en pääse pesemään käsiä. Olen yrittänyt tätä myös miehelle opettaa, mutta ei taida aina muistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette varmaan kaikki sairaina vähän väliä kun ei ole mitään vastustuskykyä kun hinkkaatte käsiänne jatkuvasti!🤭 

En minä tule ulkoa sisälle jatkuvasti😄. Enkä kokkailekaan jatkuvasti😂. En ole laitoskeittiössä töissä ja ramppaa sieltä joka välissä ulos tupakille.

Vierailija
24/31 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma, kun olette niin tarkkoja ja silti lapsiperheissä kihomadot vaan jyllää!🤭

Olen ollut äiti 24 vuotta, meillä ei ole ikinä ollut kihomatoja, täitä tai syyhyä. Muutenkin hyvin vähän sairasteltu. Ja pestään käsiä ja muitakin kehonosia säännöllisesti. Eikä jyrsitä kynsiä eikä muutenkaan uiteta sormia suussa.

Vierailija
25/31 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma, kun olette niin tarkkoja ja silti lapsiperheissä kihomadot vaan jyllää!🤭

Missä jyllää kihomadot? Meillä ei koskaan ollut lapsilla kihomatoja eikä täitä. Perinteiset flunssat käytiin läpi joka talvi, mutta ei sen kummempaa. Lapsilla ei ollut kertaakaan edes korvatulehdusta, eikä allergioita, eikä koliikkia. No joo, ehkä pääsin pikkulapsi ajan helpolla.

Vierailija
26/31 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenmuinoin oli paljon kulkutauteja ihmisten puuttellisesta hygieniasta johtuen. 

Vierailija
27/31 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kädet aina kun tulen kotiin. Auton ovenkahvat ovat maantiepölyssä, kävin kirjastossa, ruokakaupassa ja kädet tuntuivat todella saastaisista. 

Vierailija
28/31 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. 

Vierailija
29/31 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut äiti 24 vuotta, meillä ei ole ikinä ollut kihomatoja, täitä tai syyhyä. Muutenkin hyvin vähän sairasteltu. Ja pestään käsiä ja muitakin kehonosia säännöllisesti. Eikä jyrsitä kynsiä eikä muutenkaan uiteta sormia suussa.

Kihomatoja ei meille ole päiväkodista tai koulusta tullut, mutta täitä ja syyhyä tuli. Kumpikaan loinen ei mitenkään liity henkilökohtaiseen hygieniaan, vaan maahanmuuttoon ja matkusteluun.

Vierailija
30/31 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on ennen ruokailua, mutta myös tullessa ulkoa pesen käteni. Käsienpesu ei poista kaikkia pöpöjä, esim. pitää pestä yli 20s perusteellisesti ja silloinkin n. 10% pöpöistä jää.

Miten niin käsienpesu ei poista pöpöjä? Miksi et pese 20 sekunnin ajan?

Vierailija
31/31 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä pese, eikä kyllä mieskään. Ei tullut tavaksi edes koronan aikaan. Mutta pesen kyllä ennen ruoanlaittoa ja sen aikana monestikin, sekä tietysti vessakäyntien jälkeen tai jos muuten likaantuu.

Ei olla juuri koskaan kipeänä, noroa en ole sairastanut ikinä ja koronakin saattoi jäädä väliin tai sitten se oli todella lievä. Yhden kerran tänä talvena olen ollut tulossa kipeäksi, mutta se meni ohi muutamassa päivässä. Olen aina ollut tällainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän