~*~*~*~ Tonskat Syyskuun loppuun~*~*~*~
Tonskat ovat toista lastaan odottavia yhden lapsen äitejä. Suurin osa on tuttuja toisilleen jo kirjoiteltuaan esikoista odottaessaan Ensikoissa. Mukaan mahtuu myös uusia tuttavuuksia!
Liity mukaan kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:
NIMIMERKKI
OMA & MIEHEN IKÄ
ASUINPAIKKA
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA
TONSKAN LASKETTU AIKA
SYNNYTYSSAIRAALA
TONSKIEN LASKETUT AJAT:
18.8.08 sapa-82
6.10.08 Coltsfoot, flipperi
30.10.08 Viipero
5.11.08 Osborne
21.11.08 Sonteri
25.11.08 napero79
29.11.08 AinoAurora
10.12.08 Niamey_85
25.12.08 Karssuli
28.12.08 Iida-Linnea
01/09 Han-han
6.1.09 kandivaihe
8.1.09 Alessandra
16.1.09 Laventeli, Jepsis
20.1.09 MiaMik
26.1.09 Mammanalku77
1.2.09 maikiss
12.2.09 amanda
15.2.09 Leenaliinu
helmi-maaliskuu 09 Kesis
13.3.09 Pi-Ki
8.4.09 Pikku-milli
SYNNYTTÄNEET TONSKAT:
Henna, tyttö
Burde, tyttö
Queen, poika 21.6.08
Quiero, poika 30.7.08
Larsku, tyttö 3.8.08
Pesukarhu, tyttö 27.8.08
Kamomila, tyttö 31.8.08
Mörötin, tyttö 10.9.08
Poikia yhteensä: 2
Tyttöjä yhteensä: 6
ESITTELYT:
NIMIMERKKI: Ainoaurora
OMA & MIEHEN IKÄ: 32/38
ASUINPAIKKA: Sibbo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 16.12.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 29.11.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: Porvoo
NIMIMERKKI Alessandra
OMA & MIEHEN IKÄ 30/33
ASUINPAIKKA Pirkanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poika 4.2.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 8.1.2009
SYNNYTYSSAIRAALA Vammala
NIMIMERKKI: -amanda-
OMA & MIEHEN IKÄ: 25 & 36
ASUINPAIKKA: Hki
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 14.4.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 12.2.09
SYNNYTYSSAIRAALA: naistenklinikka
NIMIMERKKI Coltsfoot
OMA & MIEHEN IKÄ 25&28
ASUINPAIKKA Oulu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Hilla 04/2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 6.10.2008
SYNNYTYSSAIRAALA OYS
NIMIMERKKI: flipperi
IÄT: 24/24
ASUINPAIKKA: Espoo
ESIKOINEN: Kia 21.04.2007
TONSKAN LA: 06.10.2008
SYNNÄRI: JS
NIMIMERKKI Han-han
OMA & MIEHEN IKÄ 22&26
ASUINPAIKKA Oulu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA S 02/07
TONSKAN LASKETTU AIKA 01/09
SYNNYTYSSAIRAALA OYS
NIMIMERKKI iida-linnea
OMA & MIEHEN IKÄ 30 & 30
ASUINPAIKKA Etelä-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttönen 12.5.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 28.12.2008
SYNNYTYSSAIRAALA Hyvinkää
NIMIMERKKI: Jepsis
OMA&MIEHEN IKÄ: 33/31
ASUINPAIKKA: Pirkanmaa
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 29.10.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 16.1.09
SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS / Vammala
NIMIMERKKI: kamomilla06
OMA & MIEHEN IKÄ:32/42
ASUINPAIKKA:Etelä-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA:Tyttönen 16.10.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: HYS
NIMIMERKKI: Karssuli
OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28
ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 2.10.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 25.12.2008 (Jeesus-baby)
SYNNYTYSSAIRAALA: Kättäri
NIMIMERKKI: Kesis (Kesämorsian2006)
OMA & MIEHEN IKÄ: 26/29
ASUINPAIKKA: Espoo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Lenni 3.4.2008
TONSKAN LASKETTU AIKA: Helmi-maaliskuu 2009
SYNNYTYSSAIRAALA: KOS
Kommentit (46)
onpa ihanan rauhallista Siippa ja muksu kumpainenkin päikkäreillä. Itellä on nyt yllättävän pirteä olo, sain viime yönä pitkästä aikaa useamman tunnin uniputken, turhan monena yönä on tullut koisittua alle tunnin pätkissä ja olo on ollut sen mukainen. Pikkuvauva on edelleen niin korkealla, että tuntuu kun mun kylkiluut katkeisivat ja maatessa homma vaan pahenee...
Meillä tulikin perjantai kökittyä yksityisellä ja päivystyksessä. Ei toki mun, pikkuvauvan tai Hillan takia vaan ton siipanretkun. Diagnoosiksi se nyt sai todennäköisen vatsahaavan, mitä en yhtään ihmettelekään sen stressauksella ja sillä ettei se syö aamulla eikä käytännössä päivälläkään yhtään mitään. Satasella ahettiin sille kaikenmaailman pillereitä ja nyt se on viikonloppuna treenannut aamupuuron syöntiä. Kovasti vihjasin, että se isyysloma voisi olla ihan paikalllaan (sairaslomistahan ei sen kuullen voi puhuakaan...), mutta kuulemma ei. Tänään se sentään on ollut kotosalla, mutta kovasti epäilen malttako olla päivää kuitenkaan...
Omaan napaan nyt ei mitään sen kummampaa. Perjantaina oli neuvola ja painoa oli tällä kertaa tullut vajaa 500g/vko, sijaisterkan mukaan mun tämänhetkinen 13kg:n kokonissaldo on kuulemma niin vähän, että näin hoikka saa sen viimeistään imetyksessä pois (mun vakiterkka on kätissyt tuosta painonnoususta). Typerä vakiterkka ;) Mutta joo, saisi se vauva tulla jo uloskin :DNiinjoo ja mä bongasin tänään lehdestä mulle aivan unelmatyöpaikan (mähän rupesin tehtailemaan näitä vauvoja heti valmistumisen jälkeen, joten työpaikkaa ei todellakaan ole odottamassa. Muutenkin mun alan hommia olisi paremmin tuolla Etelä-Suomessa...). Jotenkin tämä kotonakökkiminen tympii siinä määrin, että osin ihan tosissaan ajattelin hakea sitä ja sitten jos jostain kumman syystä moisen saisin, niin palkkaisin kotiin mukeloille hoitajan. Tietenkin ajatustasolla varmaan toimiva ajatus, mutta jos kakkonen on tollanen 10-20 kertaa yössä heräilevä tapaus kuin tuo ykkönen, niin ei varman sitten enää käytännössä. Mutta kummasti sitä itseä aina piristää ajatus, että periaatteessa voisi tämän kotiäitihomman heittää romukasaan...
AinoAurorakin on nyt rikkonut kolmenkympin rajan, ei ole pitkä matka enää!
Kandilla on siellä terveelliset elämäntavat Mäkin olen kyllä huomannut, että kunnon lounas (mikä itellä aina tuppaa jäämään väliin) vähentää kummasti jääkaapillakäyntiä.
MiaMikilläkin on olo kohentunut. Tosi hieno juttu! Ja paranemisia tyttöselle!
Naperollakin siellä kamal kasa viikkoja! Kurja tilanne teidän miehen työpaikalla, varmasti ikävää tuo epävarmuus Pidetään kumminkin peukkuja!
Pikku-Millille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista
Viiperokin kärsii loppuajan krempoista Mä jaan sun tuskan suonikohjujen kanssa, yök! Toivottavasti katoaisivat sitten vauvan syntymän jälkeen! Mäkin olen kovasti mietinyt, että kyllähän se vauva varmaan jo ensi viikolla syntyy ja nyt jo yhtään isommasta vihlaisusta lkaa miettimään, että josko jotain tapahtuisi. Voin van kuvitella, että tämä jo ennen laskettua aikaa alkanut kärsimättömyys palkitaan sillä, että mennään reippaasti yli ajan. Pitäisi vaan osata olla kyttäämättä niitä viikkoja!
Ja Ossella viedään viimeisiä työpäiviä!
Iida-Linneallakin tyttö sairastaa Aika ilkeän kuuloinen kohtaus oli...
Mammiksella oli ollut kivan kuuloinen perjantai! Meilläkin Hilulla on ensi tiistaina 1,5-vuotisneuvola, ei ole mitään hajuakaan mitä noi neidin mitat mahtaisi olla.
Plääh! Pitäs alka jynssäämään paistinpnnuja. On muuten aika haasteellista toi tiskaaminen mahan kanssa :D Meillä Hilu on muuten jo vedellyt unia kaksi tuntia! Käytiin tosin tuolla parin kilsan päässä puistossa ja tyttö käveli matkasta yhteensä varman kilometrin, jote hyvä, että se jossain tuntuu!
Coltsfoot ja mukelo 38+6 ja megatirsailija Hilla 1v5kk
Jee, mä selvisin hengissä sokrurasituksesta! =) Mutta kyllä teki aamulla tiukkaa, kun tyttönen mutusteli ruisleipää mummin kanssa pöydässä ja tuoksui sananmukaisesti syötävänhyvältä. =) Neiti pärjäsi hienosti mummin hoivissa ja minäkin jaksoin tunnin keikkua labran epämiellyttävillä penkeillä. Toisen verikokeen jälkeen pyysin päästä pitkälleni ja jaksoin loppuun asti. Huomenna täytyy muistaa soittaa neuvolaan ja kysyä arvoja...
Mun äiti tuli tosiaan meille sunnuntaina ja lähti tänään takaisin kotiin. Hänestä oli kyllä tosi iso apu monessa tilanteessa, mm. eilen tyttösen lääkärissä. Mummi hupsutteli lääkärin selän takana, jotta saatiin keuhkot ja sydän kuunneltua itkuitta. Korvia tutkittaessa mummi tuli avuksi, koska mulla on jo mahaa sen verran että rimpuilevaa neitiä oli pikkuisen hankala pitää paikoillaan.
Päässä mulla on edelleen päivittäin outo olo. Välillä humisee ja välillä kiristelee ohimoilta. Ajattelin kysäistä huomenna terkalta, että pitäisikö seuraavaa käyntiä aikaistaa. Jos vaikka verenpaineissa on myös jotain häikkää.
Mies toi eilen postista äitiyspakkauksen ja oi miten ihanaa olikaan tutkia pieniä vaatteita. =) Jotenkin mukavamman oloisia ja värisiä vaatteita kuin tyttösen pakkauksessa. Tuleva isosisko auttoi innoissaan äitiä purkamaan laatikkoa. Neiti valkkasi parhaat päältä, eli kirkkaimman väriset vaatteet, ja kipitti viemään ne äkkiä omaan huoneeseensa, hih.
Mammis, minäkin oon bongannut sen Marakatti-liikkeen Flamingossa. Aika hauskoja tavaroita heillä myynnissä. Tosi kiva, että O:n sydänäänet kuului hyvin ja helposti. =)
Viiperolle ja Coltsfootille tsemppiä loppuajan vaivojen kanssa. Mahdollisiman mukavaa oloa kumpaisellekin.
Nyt ei muista mitä muuta piti kommentoida... Ensi kerralla enemmän. Tyttönen nukkuu vielä, joten minäkin käyn pitkälleni.
Hyvää vointia, nauttikaa kauniista syyspäivistä!
T: iida-linnea, "klasu" 27+2 ja nuhanenäinen tyttönen zzz
nyt on kuulkaa naiset viimeinenkin työkeikka heitetty ja olen virallisesti äitiyslomalla! On ihan epätodellinen olo, tuntuu et ei kai ny oikeesti vielä voi olla niin pitkällä, että äippälomalle?? Tyttö on tän päivän vielä hoidossa ja huomenna sitten ollaan kaksisteen kotosalla. Tuntuu taas ihan oudolta et ei tartte mennä mihinkään, mitenkähän sitä keksii tekemistä pitkiksi päiviksi, etenkin kun ei oikein enää taivu mihinkään puuhailuun...
Olin pitkästä aikaa kaupungilla itsekseni, kävin lounaalla miehen ja kaverin kanssa ja pyörähdin H&M:llä. En osaa ostaa vauvalle vaatteita ollenkaan, mikään ei kolahda täysillä, vaikka söpöjä vaatteita onkin tarjolla. Päädyin ostamaan typylle ihanan valkoisen paidan, jossa on "tummasävyinen" kuva tytöstä (eh, eihän tuosta kukaan ymmärrä...) ja kolmet neulesormikkaat syksyleikkeihin.
Nyt tekis vaan mieli nukkua, mutta taaskaan en osaa rauhoittua unille. Ehkä pitää yrittää vähän kovemmin, tosin ajattelin hakea typyn vähän aiemmin tänään, joten kohta voisi harkita hakemistakin. Viideltä olis taas muskari, ja kerrankin ehdittäis syödä kunnon päivällinen ennen sitä, kun ei tartte suoraan töistä kiiruhtaa.
Vähälle jää taas kommentoinnit, mutta ehkä tästä nyt vähän aktivoidun siihenkin hommaan, kun on päivät aikaa.
-Osse, typykkä 1v10kk hoidossa ja Raju rv 34+6
Kokeillaas jos vaikka jotain tulis läpi..
Olen tässä pian kuukauden yrittänyt kuulumisia kirjoitella mutta huonolla menestyksellä!
Odotus on sujunut näihin viikkoihin oikein mainiosti! Maha alkaa olla aika suuri jo.. hieman rajoittaa tekemisiä!
Sf mitta huitelee yli ylä käyrän ja seurataan onko se vain tilapäistä.. Ultraan ajattelin varailla aikaa väestöliittoon vielä viimeisille viikoille jos en neuvolan kautta pääse! Olis kuitenkin kiva saada varmuus onko sieltä kuitenkin iso vauva tulossa.. Ainohan oli sellainen kirppu 3230g vaikka yliaikaisena syntyikin!
Nyt vain näin lyhyesti.. täytyy mennä laittamaan ruoka valmiiksi kun mies tulee pian töistä!
Niamey, Aino ja masu rv 29+6
Kun ei uutta näkynyt. Mulla oli keskiraskauden neuvolalääkäri, ja kaikki oli oikein hyvin. Paikat kiinni, eikä mitään hälyyttävää missään. Painoa en ole saanut koko syyskuun aikaan yhtään, jippii! (Noelia odottaessa tuli syyskuussa 3,5kg...) On siis jotain toiveita, ettei seuraava kymppi poksahda rikki.
Hemppakin oli hyvä, mulla onneksi tepsii nuo kaupan halvat rautatabletit.
Sf-mitta 24 (rv25+6), eli aikalailla samoissa menen kuin Noelia odottaessa. Keski- ja yläkäyrän välissä.
Mulla on kyllä paljon parempi olo tässä raskaudessa, ainoastaan liitoskipuja on paljon enemmän kuin viimeksi. Ihanan helppo raskaus!
Kukas meillä on seuraavana synnytysjonossa? Mä uskon, että oma raskauteni menee tällä kertaa lähemmäs laskettua aikaa kuin viimeksi (38+6). Hyvin todennäköisesti tyttö syntyy vasta tammikuussa, eikä tämän vuoden puolella. Tuskin kuulun siihen äitien joukkoon, jotka saavat joulusiivouksella synnytyksen käynnistettyä ;)
Kandi & Sofia 25+6, ja huomenna sitten "the sydänultra", eli lopullinen tuomio sikiötutkijalta..! (Hyvää ovat lupailleet aiemmat ultrat, onneksi.)
Perjantai oli lomapäivä - käytiin neuvolassa molemmat Oonan kanssa. :) Oonan mitat olivat 83cm & 12,5kg ja piikki vähän itketti. Neiti sai iskän sylissä ihmetellä kun kuunneltiin O:n sydänääniä ja löytyi tällä kertaa tosi helposti ja oikein napakat äänet. SF tais olla 23. Mulla on vihdoin lähtenyt paino nousuun ja verrattuna Oonan odotukseen (lähtöpaino oli aikalailla sama) olen n. 2 vkoa "jäljessä" eli ei ole ihan vielä samanverran nousua.. Yläpaine oli vähän korkeampi kuin mitä Oonaa odottaessa samaan aikaan, mutta ei nyt vielä mitenkään hälyttävä.. Kaikki siis kunnossa.
Loppupäivän PE olinkin sitten Flamingossa ja Jumbossa shoppailemassa - Flamingossa on aivan ihana MaraKatti-liike (kaikenlaista lasten "krääsää", mm. ihania naamiaisasuja!) - iltapäivän otin vaan rennosti kotisohvalla. Iltapäivällä haettiin isukin kanssa kävellen neiti hoidosta ja ai että miten aurinkoinen neiti sieltä kotiin tulikaan! Eilen käytiin lastenvaatekirpparilla ja tultiin kotiin 3euron välikausi/talvikengät mukana, iltapäivä puuhasteltiinkin sitten ihan kotosalla ja kotipiirin pihassa liukumäessä. Me pidettiin myös "tyttöjen ilta" Oonan kanssa. Katsottiin Nalle Puh-elokuvaa ehkä 15min ja neiti sai ekaa kertaa maistaa muutaman popcornin & nokkamukista vähän mehua. Ai jai kun oli mukavaa! Tänään on vaan höpötelty kotona ja nyt neiti nukkuu. Mies kun kohta kotiutuu, lähdetään Tampereelle konserttiin ja Oonan kummitäti tulee iltapäiväksi + illaksi neidin seuraksi. Että semmoista..
Sitten kommentteihin..
Voih COLTSFOOT:in turvotusta.. Tiedän tunteen itsekin siitä kärsittyäni viimeksi. Saa nähdä käykö samoin nytkin.. Jokos kerkesit käydä neuvolassa?
AA - loistavaa että laatikko löytyi! :) No teillä on mies kotiutunut?
KANDI - niin se säännöllinen rytmi vaan on hyväksi, ei tule naposteltua vaan syötyä hyvin! :)
MIAMIK - kiva kuulla että ei sitä supistelua sitten enää pahemmin ollut! Onnittelut sopparista! Miten voi olla että meillä on melkein samat viikot ja kukaan töissä ei tiedä että oot raskaana? :) Ääk! Mun mahasta ei ole kyllä voinut kukaan enää viikkoihin erehtyä..
NAPERO - oliko hyvä konsertti? :)
PIKKU-MILLI:n Frank huiteli ja hyvät uutiset muutenkin ultrasta.
VIIPEROlle tsempityksiä hiivan & suonikohjujen jne kanssa!
Myös OSSElla oli supparit helpottaneet ja työreissukin onnistunut! Otahan nyt kuitenkin iisisti viimeiset työt..
IIDA-LINNEAn tyttöselle tällekin puolelle parantavia säteitä!
Oisko muuten kenelläkään tiedossa jotain villahaalarin ohjetta jos alkaisin muistuttelemaan miten puikkoja heilutellaan? ;)
Ok, nyt alan valmistautua lähtöön. Voikaa hyvin ja reipasta viikonalkua!
Mammis + O rv 22+6 (Oona zzz)