Olen hoikka, mutta mahaan kertyy rasvaa
Mitat 170/56, muualta kuin tikku, mutta navan kohdalta vähän paisuu. Hävettää kun näkyy valokuvissakin etenkin istuessa. En voi alkaa laihduttamaan, kun menee kohta alipainon puolelle, mitä voin tehdä.
Kommentit (34)
Minä myös. Olen vieläpä suht siro luustoltani, ei ole leveää lantiota eikä leveää lantiota, nilkat ovat kapeat jne.
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas rasva sijoittunut rintoihin.
Mulla sekä rintoihin että vatsaan.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen juopon vartalo, iso maha ja tikkumaiset jalat, etenkin oluesta.
Kakkostyypin diabetes oirekuva.
Pilates kiinteyttää hyvin keskivartaloa.
Onneksi olen tasapaksusti ylipainoinen. Vähän. Sopusuhtainen. En valas kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös. Olen vieläpä suht siro luustoltani, ei ole leveää lantiota eikä leveää lantiota, nilkat ovat kapeat jne.
Nuorena kroppani oli kaunis. Vieläkin kroppa näyttää ainakin vaatteet päällä hyvältä. Kun on siro yleisvaikutelma eikä ole lyhyt ja on hyvät rinnat.
Mulle selvisi vasta 50-vuotiaana, että minulla on paha vatsalihasten erkauma raskauksista.
Kuvittelin aina, että vatsa turpoaa, no turpoaahan se, kun lihakset ei ole siinä suojaamassa, vaan ovat vähän sivumpana.
Sitten vielä yritin tehdä vatsalihaksia, mutta ne ei välttämättä ole hyvä.
Selkäkivutkin johtuu tuosta erkaumasta.
Lääkäri suositteli hulavannetta, 100 hulapyöritystä molempiin suuntiin noin 4-5 kertaa viikossa. Edelleen erkauma on, mutta selkäkivut on jääneet tuon hulavanteen ansiosta.
Voisiko ap:llä olla vastaava.
Vielä se, että luulin tuota erkauman aiheuttamaa pehmeää palleroa rasvaksi, mutta ei ollutkaan mikään outo vain vatsaan kertyvä läski, vaan se erkauma.
No eiköhän se ole ihan normaalia, että jossakin kohti on vähän pehmeää. Aikuisella naisella ihan toivottavaa, että on rasvaa kehossa. Jestas sentään tätä ulkonäkökeskeisyyttä!
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän se ole ihan normaalia, että jossakin kohti on vähän pehmeää. Aikuisella naisella ihan toivottavaa, että on rasvaa kehossa. Jestas sentään tätä ulkonäkökeskeisyyttä!
Kyse on myös terveydestä. Keskivartalolihavuus ja alhainen lihasmassa ei ole tervettä.
Pitää harjoittaa nimenomaan syviä vatsalihaksia, eli esim. pyöritä hulavannetta tai tee tasapainoliikkeitä. Jos ei auta riittävästi, niin rasvaimua voi harkita. Olen käynyt sellaisessa. Otettiin rasvaa reisistä.
Ap:n pitäis mitata vyötärön ympärys ja lantion ympärys ja laskea sitten vyötärö/lantio , mikäli arvo on alle 0,8 niin terveysriski on vähäinen. 0,7 on ihannearvo naiselle. https://www.healthline.com/health/waist-to-hip-ratio
Onko korkea testosteroni? Miestyyppinen lihominen kerryttää käsivarsiin ja vatsaan.
Tyypillinen juopon vartalo, iso maha ja tikkumaiset jalat, etenkin oluesta.