Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko tehneet käsitöitä koulun jälkeen?

Vierailija
16.04.2025 |

Minä en. Ja olen koulussa tehnyt kahdet sukat ja lapaset, mutta en osaisi enää.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, valitettavasti. Yksi käsityö jäi aikanaan kesken ja oli tarkoituksena tehdä valmiiksi silloin kesälomalla. Ei tullut koskaan valmiiksi.

Vierailija
2/14 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan valtavasti. Olen opetellut satoja uusia tekniikoita sitten kouluaikojen. Koulussa sai vain pintaraapaisun käsitöihin. Teen ihan joka viikko jotain ja kymmeniä projekteja on odottamassa. En voisi elää ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan valtavasti. Olen opetellut satoja uusia tekniikoita sitten kouluaikojen. Koulussa sai vain pintaraapaisun käsitöihin. Teen ihan joka viikko jotain ja kymmeniä projekteja on odottamassa. En voisi elää ilman.

Eli se on elämäntapa. Ok. Ap

Vierailija
4/14 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, valitettavasti. Yksi käsityö jäi aikanaan kesken ja oli tarkoituksena tehdä valmiiksi silloin kesälomalla. Ei tullut koskaan valmiiksi.

Lisättäköön että haluaisin, sitten kun on aikaa ja tilaa tehdä. Esim. lankojen teko ja värjäys ja istuvien vaatteiden ompelemisen opettelu kiinnostaa.

Vierailija
5/14 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmmuutta tekniikkaa olisi kiva kokeilla . Tietysti kädenvaihto voisi tuoda vaihtelua. 

Vierailija
6/14 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä joskus sama juttu.vaikka kuinka yrittää käsitöitä ei vain tule. 

Vierailija
7/14 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Koulussa käsityö oli heikoin aineeni. En oppinut esimerkiksi koskaan virkkaamaan, koska olin vasenkätinen.

Sitten vanhempana innostuin neulomisesta ja opettelin netistä videoilta peilin kautta erilaiset erikoissilmukat.

Sama pätee kaikkiin taitoaineisiin, ei niitä koulussa opi, mutta parhaimmillaan niistä voi innostua koulun ansiosta. Tai koulusta huolimatta, kuten minun kohdallani.

Vierailija
8/14 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkin. Minulle se ei ole elämäntapa, mutta harrastus kuitenkin.

Aloitin harrastuksen kauan ennen koulukäsitöitä, joten koulussa en oppinut mitään. Ilmeisesti harva niistäkäön on koulussa oppinut, jotka eivät olleet opetelleet asioita aikaisemmin. Joskus mietityttääkin, että onko käsityönopetuksen pedagogiikassa jotain pielessä ja miten käsityönopettajat koulutetaan? (Tosin kokemuksistani on niin kauan, että nykyopettsjst vsrmasn kououtetaan ihan toisin).

Vierailija
9/14 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on miespuolinen niin ihan varmasti on käsitöitä tehnyt. Hand job on yllättävän yleistä vielä vanhempanakin. 

Y-lauta soitti ja haluaa poikansa takaisin. Tämä on Vauvan foorumi.

Vierailija
10/14 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran. Olen neulonut villapaitoja, sukkia, lapasia. Ommellut housuja, puseroita, hameita. Kaapissa on vielä joitakin vanhojakin ompeluksia, kuten mustat leveälahkeiset juhlahousut, jotka ompelin Larussa työväenopiston kurssilla ja pyörähtelin ne päällä Hesperiassa, oi niitä aikoja. Gary Moore soi mielessäni, kun mietin noita muistoja. 

Vierailija
11/14 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jonkun verran. Teen myös koruja.

Vierailija
12/14 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkin. Minulle se ei ole elämäntapa, mutta harrastus kuitenkin.

Aloitin harrastuksen kauan ennen koulukäsitöitä, joten koulussa en oppinut mitään. Ilmeisesti harva niistäkäön on koulussa oppinut, jotka eivät olleet opetelleet asioita aikaisemmin. Joskus mietityttääkin, että onko käsityönopetuksen pedagogiikassa jotain pielessä ja miten käsityönopettajat koulutetaan? (Tosin kokemuksistani on niin kauan, että nykyopettsjst vsrmasn kououtetaan ihan toisin).

Lapsilla on jo kouluun tullessaan hyvin erilaiset taitotasot, toiset virkkaavat, käyvät viulutunneilla ja pelaavat pesistä, toiset eivät osaa solmia kengännauhojaan. 

Vanhempana kannattaa yrittää saada lapsilleen ennen kouluikää suunnilleen sellainen taitotaso, että näille jäisi suunnilleen positiivinen minäkuva taitoaineista, ja sitten olisi halutessaan mahdollista jatkaa niitä.

Vierailija
13/14 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ja aika vähän koulussakin, en koskaan kokonaista sukkaa tai lapasta

Vierailija
14/14 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakutelkaahan nuo pervoviestit asiattomiksi. Minä jätin jo ilmoitukset, mutta vielä toinen tarvitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan