Kun elämässä vastustaa pienetkin asiat. Päivittäin.
Mitä voi tehdä kun mikään ei onnistu. Tätä jatkunut ainakin kolme vuotta ja pahenee vain. Isommat asiat menee pieleen. Mm. parisuhteet kaatuu, miehet pettää. Auto hajoaa aina pahimmalla hetkellä. Naapurissa vesivahinko joka tulvii viemäreitä pitkin meille ja joudutaan muuttaman hetkeksi pois että saadaan asunto kuntoon. Matot ja osa huonekaluista pilalle. (viemäri mönjää ja mattojen pinta sellainen ettei saa pesemällä puhtaaksi ilman että matto pilaantuu)
No tuossa osa isommista vähälle aikaa sattuneita. Sitten pienempiä päivittäisiä asioita. Nämä kuulostaa tosi pieniltä asioilta mutta kun näitä sattuu jokapäivä ja USEITA päivässä niin ei vaan naurata enää. Olen miettinyt olenko jotenkin tunne herkkä ja tunnen asiat voimakkaammin koska kenelläkään muulla ei mene näin huonosti. Vai onko vain tuuri huono. Mutta tässä esimerkkejä:
Heräät aamuun, astut koiran pissaan. Siivoilet sen. Käytät koiran ulkona, auto ajaa ohi ja rapaa roiskuu päälle.(hiekkatie ja montut) Keität kahvia, suodatinpussi mennyt ryppyyn ja kahvi pilalle. Lähdet töihin, isket polvesi auton oven alalaitaan ja kipu valtaa koko kehon, linkkailet töissä kipeällä polvella, siihen tulee iso ja kipeä mustelma. Töissä menee suht hyvin. Pääset kotiin, koira karkaa ovesta. Etsit sitä tunnin ulkona, saat kinni. Ajattelet vihdoin pääseväsi syömään. Ruoka lämpenee mikrossa liian kuumaksi ja muuttuu kovaksi. Ajattelet piristää itseäsi ja lähdet lenkille, otat lenkkarit ja huomaat että pohja on revennyt irti vaikka viimeksi ne oli ehjät, et pääse siis lenkille vaan kauppaan. Ajattelet lähteä pyöräilemään, pääset pihasta pois ja kuuluu suhahdus ja kumi puhkeaa. jne.... nuo oli vaan esimerkkejä. Mutta tuon tyylistä sattuu ihan kokoajan pitkin päivää. Eikä samoja jokapäivä tietenkään mutta toivottavasti ymmärsitte pointin. Elämä on pelkkää kaaosta ja sattumuksia. Tuntuu että mikään ei onnistu tai mene hyvin. Suunnitelet vaikka päiväunia vihdoinkin ja juuri silloin naapuri alkaa poraamaan jotain. Ei ole asiaa mikä olisi onnistunut pitkään aikaan ilman ongelmia.
Kukaan ei ymmärrä minua tässä asiassa. "kaikilla on joskus huonoja päiviä" nojoo minulla on jokapäivä, minulle kävisi paremmin "kaikilla on ehkä joskus hyviä päiviä"
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vien koiran hoitoon koska? Se on kerran karannut ovesta? Koska olen kerran astunut pissaan lattialla? Koska auto roiskutti rapaa meidän päälle? Pitäisikö laittaa kahvinkeitinkin kaappiin kun suodatinpussi rypistyi? Tai mikro myyntiin kun lämmitti ruuan kerran liian kuumaksi? Varmaan lenkkeilykin kannattas lopettaa kun kengät hajosi yhden kerran.
Koira hoitoon koska terve ja huolehdittu koira ei ulosta sisälle. Koirat ei myöskään karkaile, jos niistä pitää huolta siten että se ei kertakaikkiaan ole mahdollista. Koira voi jäädä vaikka auton alle sinun takia kun pääsee karkailemaan. Minulla on ollut elämäni aikana 3 koiraa eikä yksikään niistä karannut ikinä. Ovet on kiinni, koira on kiinni tai niin koulutettu, että se ei vaan karkaa. Jos yrittää, niin tulee kutsumalla takaisin. Kaikki tuo on ennakointia ja huolenpitoa, eli koulutus ja oikeanlainen elinympäristö koiralle. Jos ei siihen pysty, niin koiran on tosiaan parempi muualla.
Minulla on välillä tuollaisia päiviä, kun olen nukkunut tosi huonosti/ kuukautiset juuri alkamassa. Pää on jotenkin sekaisin, tavarat tippuilee käsistä, yms
Ap, nuo kertomasi asiat ovat asioita, joita tapahtuu meille kaikille joka päivä, mutta jos mieliala on normaali, ei ne sen kummemmin jää kaivelemaan mieltä. Kuten useampi tässä ketjussa on todennut, kaikilla on toisinaan tuollaisia päiviä, esim. huonosti nukkuneena tai tietyssä vaiheessa kuukautiskiertoa. Sen sijaan, jos se on jatkuvaa, miettisin tosiaan uupumuksen, masennuksen ja ADHD:n mahdollisuuksia.
Muista tämä neuvo kun kohtaat elämässäsi ongelmia, jotka ovat liikaa omalle psyykkeellesi. Kohautat vaan niitä olkia!