Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko olla rikollisen kaveri

Vierailija
15.04.2025 |

Tiedän henkilön, joka on tuomittu seks*aali rikollinen. Uhrit olleet aina alaikäisiä. On nyt vapaalla ja asuu toisessa maassa. Moni yhteinen tuttu on edelleen kaveri. Perustelevat sitä sillä, että ei ole heille tai heidän lapsille tehnyt näin. Nytkin yksi pariskunta lomailee tuon ukon luona. Heilläkin on lapsi. 

Itse en tuollaisen kanssa halua olla missään tekemisissä ja tuomitsen nuo teot täysin. Ei voi ymmärtää tai antaa anteeksi, eikä linnatuomiot sitä hyvitä. Jatkaa ilmeisesti edelleen tätä touhua toisissa maissa. Suomessa oli töissä lasten ja nuorten kanssa niin pääsi lähemmäs heitä. Oksettavaa ja sairasta. 

Olisitko kaveri vai tuomitsetko tuollaiset teot? 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä enkä olisi tekemisissä.

Vierailija
2/16 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekäs. Ajattelen juuri nyt tänään, tällä hetkellä, että jos paras ystäväni, jonka olen tuntenut lapsesta saakka, syyllistyisi tuollaiseen, en todennäköisesti haluaisi lopettaa ystävyyttä. Tuosta ystävyydestä saan itse niin paljon. Särö, ehkä jopa yhden seinän sortuminen siihen tulisi. Toki haastattelisin jo nyt aikuiset lapseni, että heille ei ole mitään tehty.

Ylipäätänsä olen sitä mieltä, että rikollisten lähipiirin ei kuulu kärsiä. Toki he kärsivät, mutta heidän ei kuuluisi kärsiä. Minä en olisi syyllinen ystäväni tekoon. Miksi siis minun pitäisi kärsiä menetyksestä?

Vierailija
4/16 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekäs. Ajattelen juuri nyt tänään, tällä hetkellä, että jos paras ystäväni, jonka olen tuntenut lapsesta saakka, syyllistyisi tuollaiseen, en todennäköisesti haluaisi lopettaa ystävyyttä. Tuosta ystävyydestä saan itse niin paljon. Särö, ehkä jopa yhden seinän sortuminen siihen tulisi. Toki haastattelisin jo nyt aikuiset lapseni, että heille ei ole mitään tehty.

Ylipäätänsä olen sitä mieltä, että rikollisten lähipiirin ei kuulu kärsiä. Toki he kärsivät, mutta heidän ei kuuluisi kärsiä. Minä en olisi syyllinen ystäväni tekoon. Miksi siis minun pitäisi kärsiä menetyksestä?

Niin, teot toki tuomitsisin. Asiaan myös vaikuttaa kokemani yksinäisyys. Moni ystävä on kuollut, sisarukseni on kuollut. Tämä ystävä on jäljellä lapsuudesta. Hän on ainoa, jonka kanssa voin muistella lspsuuttani ja nuoruuttani. Ja kuten kerroin, omat lapseni ovat jo aikuisia.

Onneksi on teoreettinen kysymys minulle.

Vierailija
5/16 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tuollaisia lapsiin kohdistuvia tekoja ei tee ihminen vaan sairas sydämetön peto. Lähipiiri kärsii? Kyllä siinä kuule ne uhrit ja heidän läheiset kärsii enemmän. Olemalla tekemisissä tavallaan hyväksyy tuon. Ollaan vaan kavereita ei väliä vaikka välillä käyt .... lapsia ja nuoria. Hyi hitto. Annetaan tyypille kuva, että tuo on ok ja voit jatkaa elämääsi kuten ennenkin. Vaikka tuhosit toisten elämän. Ihan alinta kastia enkä katsoisi enää edes samaan suuntaan.

Vierailija
6/16 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joitain ex-pikkurikollisia ystäviä. He ovat yleensä mukavia ihmisiä. Isomman mittakaavan gangsterit on usein psykopaatteja joilla ei ole mitään rajoja ja seksirikolliset on vähän niinkun oma ryhmänsä. Kukapa heihin haluaisi samaistua.

Vierailija
7/16 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin rikoksesta.

Aloituksen esimerkin kaltaisen rikollisen kanssa en olisi missään tekemisissä, kuten en muidenkaan seksuaali- ja väkivaltarifkollisten. Sen sijaan joku pudin kotikasvattelija, joka myy satoa lähipiirilleen, ei olisi mikään ongelma.

Mielestäni seksuaalirikolliset ovat sellaisia joiden kohdalla ei voi erotella tekoa tekijästä. Vaatii niin kertakaikkisen sairaan ja julman mielen, että tuollaiseen pystyy, joten en lähipiiriini tuollaisia halua.

Vierailija
8/16 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi mutta etkö uskonut, että ihmiset on kanssasi samaa mieltä ilman tämän spekulatiivisen lauseen lisäämistä?

"Jatkaa ilmeisesti edelleen tätä touhua toisissa maissa"

Vierailija
9/16 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tietenkään, vaikka olisi kuinka mukava, mutta sen kaverit ei niin kivoja saattaisi olla. Ja se tietenkin kertoisi missä ja miten asun ja mitä mulla on....joten...ei kiitos

Vierailija
10/16 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun itsekin niin harmaalla alueella, kuin vain se on vain on mahdollista. 

Vierailija
11/16 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen esimerkin kaltaisen rikollisen kanssa en olisi missään tekemisissä, kuten en muidenkaan seksuaali- ja väkivaltarifkollisten. Sen sijaan joku pudin kotikasvattelija, joka myy satoa lähipiirilleen, ei olisi mikään ongelma.

Mielestäni seksuaalirikolliset ovat sellaisia joiden kohdalla ei voi erotella tekoa tekijästä. Vaatii niin kertakaikkisen sairaan ja julman mielen, että tuollaiseen pystyy, joten en lähipiiriini tuollaisia halua.

Kaikille tulee mieleen lapsesta joku viis vee jota kymmeniä vuosia vanhempi setämies painaa, mutta isoksi osaksi nämä ovat jotain lapset ovat teinejä joita painaa joku muutaman vuoden vanhempi. 

Vaikka valveutuneet toimittajat voivat tuomita trollauksen, median ansaintamalli halaa sitä: pöyristystä aiheuttavat twiitit muuttuvat repäiseviksi otsikoiksi, jotka houkuttelevat mainostajien toivomia silmäpareja ja klikkauksia.

Vierailija
12/16 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille tulee mieleen lapsesta joku viis vee jota kymmeniä vuosia vanhempi setämies painaa, mutta isoksi osaksi nämä ovat jotain lapset ovat teinejä joita painaa joku muutaman vuoden vanhempi. 

Vaikka valveutuneet toimittajat voivat tuomita trollauksen, median ansaintamalli halaa sitä: pöyristystä aiheuttavat twiitit muuttuvat repäiseviksi otsikoiksi, jotka houkuttelevat mainostajien toivom

15-vuotias = lapsi

19-vuotias = mies

Vierailija
13/16 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan hyväksyisi kaverikseni.

Pedofiilit ovat alinta paskaa. Ihan eri asia, kun joku koronkiskuri tai pilven kasvattaja (Ei voi edes verrata).

Kukaan täysjärkinen perheellinen ei kaveeraa sellaisten kanssa.

T: Tuntematon

Vierailija
14/16 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka valveutuneet toimittajat voivat tuomita trollauksen, median ansaintamalli halaa sitä: pöyristystä aiheuttavat twiitit muuttuvat repäiseviksi

Mitä sä täällä puolustelet laki on laki. On todella paljon näitä missä aikuinen kohdistaa tekonsa lapseen. Ei niin, että molemmat on teinejä.

Vierailija
15/16 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu rikoksesta. En ole itsekään puhdas pulmunen. 

Vierailija
16/16 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ihmisiä ei ole. Tästä lähtökohdasta käsin kun ajattelee niin miettii ehkä asioita eri lailla. 

Meillä on kuntouttava vankeinhoitolaitos. Kaikkia vankeja ei kuitenkaan voi kuntouttaa. 

Mutta monia voi. Tiedän miehen, joka on tappanut, mutta kärsinyt rangaistuksensa ja nyt viimein vapaana, tuoreena isänä ja aviomiehenä yrittää löytää töitä elättääkseen perheensä. 

Töitä ei haluta antaa. Se on kovaa. Rikos on sovitettu, mutta järjestelmä ei toimikaan.

Ei se päde myöskään ikäihmisten kohdalla. Eläkkeellä ei elä ja töitä on tehtävä. Nuoret mielenterveyspotilaat, narsistien uhrit. 

Koko ajan tulee lisää ryhmiä, keiltä viedään elinmahdollisuudet. 

Me tuomitsemme toinen toisemme, vaikkei useimmalla ole virkaa siihen.

Ansaitseeko ihminen toisen mahdollisuuden vai ei? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi