Yksi kysymys valtiolla töissä olosta --> mikä järki?
Miten kukaan järkevä ihminen on töissä valtiolla jossa voi joutua henkilökohtaiseen vastuuseen tekemisistään? Esimerkkinä: joutuu tekemään töissä työtehtäviä tavalla, joka ei mene omaan järkeen (yksityisyydensuoja huomioiden) ja sitten jos mokaisi niin olisi itse vastuussa tekemisistään. Siis vaikka olisi itse halunnut tehdä asiat tarkemmin ja huolellisemmin mutta se ei ole käytäntö :D
Kommentit (7)
Yksityiselläkin olet vastuussa tekemisistäsi. Mistä keksit, että voit tehdä mitä vain ilman vastuuta?
Jos teet kirjallisen ohjeen mukaan, oli työnantaja kuka vain, niin olet vastuussa vain niistä osioista, joita ohjeessa ei määritellä. Jostain syystä osa porukasta kuvittelee aina, että oma järki ohittaa ministeriön ohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Yksityiselläkin olet vastuussa tekemisistäsi. Mistä keksit, että voit tehdä mitä vain ilman vastuuta?
Jos teet kirjallisen ohjeen mukaan, oli työnantaja kuka vain, niin olet vastuussa vain niistä osioista, joita ohjeessa ei määritellä. Jostain syystä osa porukasta kuvittelee aina, että oma järki ohittaa ministeriön ohjeet.
Mutta kun ei ole kirjallisia ohjeita :D Sanotaan vaan että tee näin.
-ap
Ja kun palkkakin on ihan sama minkä saa kotona sohvalla istumalla, joten ihan turha ottaa mitään vastuuta mistään.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun palkkakin on ihan sama minkä saa kotona sohvalla istumalla, joten ihan turha ottaa mitään vastuuta mistään.
Pidän kyllä vastuusta, mutta on ikävää vastata työtavoista jotka itse haluaisi tehdä paljon huolellisemmin, jos joku joskus valittaisi.
-ap
Paskat siellä missään vastuussa ollaan mistään.
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa mulle melkein 3000 euroa käteen, jos makaan sohvalla?
Ja aapeen kysymykseen on todella vaikea ottaa kantaa, kun ei kovin selvä ole tuo viesti. Jos päätöksen perustui lakiin niin nimenomaan järkeilemällä niitä päätöksiä ei tehdä. Ei sen kummempaa.
Avaa vähän. Sitten voit saada järkeviäkin vastauksia.