Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen akateeminen, hyvätuloinen, fiksu ENKÄ ÄÄNESTÄ KOKOOMUSTA!

Vierailija
15.03.2007 |

Olen sen verran omilla aivoillani ajatteleva että ymmärrän mikä oikeasti on hyväksi ja mikä ei.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen nuori kaupunkilainen, vielä köyhä opiskelija, mutta kohta hyvätuloisiin ja vakavaraisiin luettava. Ellei Kokoomus sitten lyö läpi, jolloin minäkin päädyn stressaavaan pätkätyökierteeseen ulkoistamisen ja yksityistämisen nimissä...

Perintöä minulle on tulossa puolikkaan pikkukylässä sijaitsevan 60-luvulla rakennetun kaksion verran, puolestani äiti voisi sen vanhemmiten myydä jos vain millään menee kaupaksi ja käyttää rahat vaikka matkusteluun ennen kuin on aivan vuodepotilas. Tai pistäisi säästöön, jotta on sitten varaa lääkkeisiin ja hoivapalveluihin. Minä en noita rahoja ole ansainnut enkä niitä tarvitse, vaan tienaan oman elantoni mielelläni ihan rehellisellä palkkatyöllä.

Vierailija
22/41 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään puolue ehdota leskeksi jääneelle pienituloiselle yhteiskunnan varoilla elämään heittäytymistä, vaan mahdollisuutta lastensa elatukseen vaikka itse sairastuisi, joutuisi työttömäksi, auton yli ajamaksi tms.

Muuten mummo ei ole maksanut veroa marjan myynnistä, jolla mökin hankki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mään" . Kannattaa miettiä mistä repäiset sitten ne varat sen veron maksamiseen. Nykyisin on niin yleistä, että suht nuoret ja vetreätkin isovanhemmat/vanhemmat yht´äkkiä kuolevat johonkin syöpään.

Vierailija:

Omat vanhempani ovat perineet omien vanhempiensa omaisuutta (ihan normaaleja omistusasuntoja ja kesämökkejä) ja rahaa riittää veroista huolimatta yli tarpeen. Yleensähän peritään juuri siinä iässä, kun omat asuntolainat on maksettu ja lapset lentäneet pesästä. Musta on ihan kohtuullista, että tuolta perivältä sukupolvelta siirtyisi tulonsiirtoa esim. meille kituuttaville lapsiperheille! Nyt ei ole rahaa, ei vakituista työtä, lapset elätettävinä. Sitten, kun on työpaikat, asunnot ja aikuiset lapset, peritään omien vanhempien omaisuus. Emme silloin enää sitä edes tarvitse! Tullaan toimeen jo omillamme nimittäin. Miksi omaisuutta pitäisi olla yli tarpeen? Miksi ihmisen pitäisi rikastua? Eikö riitä kohtuullinen toimeentulo?

Vierailija:

mikähän vika minussa on, kun olen sitä mieltä, että se on ok, että kun aikanaan perin vanhempani (asunto-osakkeita n. 350 000 egen arvosta, 100 000 egen mökki ja rahastoja ja käteistä jokunen kymppitonni), niin maksan siitä verot, koska en minä tuota kaikkea työlläni ole ansainnut? Kyllä siitä jää siltikin mulle ja veljelleni ihan suolaiset perinnöt.

Vierailija
24/41 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimiä en sano....

1.kokoomus

2.kokoomus

3.kokoomus....

Vierailija
25/41 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin yhtä hyvin voitte äänestää Keskustaa tai demareita - molemmat ovat ilmoittaneet olevansa valmiita keventämään tai luopumaan perintöverosta.

Itse olen kyllä sitä mieltä että perintövero on valtiolle niin helppoa rahaa, ettei siitä pidä luopua. Mun vanhemmilta tulee jäämään paljon omaisuutta ja siitä menee paljon veroja, plussalle silti jään heidän kuoltuaan. Tilanne jossa ainoa omaisuus on asunto, on ongelma, koska tällöin lapsille lankeaa perintövero mutta ei perittyä raha-omaisuutta. Mutta kuten sanottua, tämän myöntävät ongelmaksi kaikki suuret puolueet ja se on varmasti hallitusohjelmassa vaikkei siellä Kokoomusta oliskaan.

Tuota yhtä mummo-esimerkkiä en ymmärtänyt. Miten niin oli Koomuksen ansiota, että mummo sai hankittua omaisuutta vaikeista ajoista huolimatta? Mummo lienee elänyt ajalla ennen demari-Suomea, paasikiven-Kekkosen aikaan. Eikö mummon elämä olisi pikemminkin ollut helpompaa, jos olisi ollut paremmat julkiset palvelut ja tuet yksinhuoltajalle? Onko mummolle tosiaan tärkeämpää omaisuus kuin turvattu elämä ja vanhuus, jossa hyvää hoitoa saa ilman rahaakin?

Vierailija
26/41 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en kyllä ikipäivänä äänestäisi kokoomusta. Akateeminen koulutus täälläkin, hyvät tulot ja hyvä työpaikka, mutta ajattelen asioista vähän eri tavalla kuin porvarit.

Vierailija
27/41 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mistä vasemmisto ne jakamansa rajat oikein nyhtää? Se on oikein mukava ajatus, että kaikille taataan hyvinvointi, mutta miten ihmeessä se onnistuu muuten kuin työtä tekemällä ja sitä kannattamalla?! Teille ei ole tainnut äiti ja isä opettaa että raha ei kasva puussa?

Minä kannatan hyvinvointivaltiota ja sitä ettei kukaan jää heitteille. Siksi äänestän kokoomusta!

Vierailija
28/41 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haittaa oleellisesti esim. perheyrittäjiä, maatilojen sukupolvenvaihdoksia jne. Ei sitä olla sen vuoksi poistamassa, että minä en joutuisi maksamaan veroa vanhemmiltani peritystä omaisuudesta, vaan sen vuoksi että yrityksiä menee turhaan konkurssiin perintöveron vuoksi!

Vierailija
29/41 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen akateeminen melkein nelikymppinen hyvätuloinen pienten lasten äiti - enkä äänestä Kokoomusta enkä Keskustaa, en kyllä myöskään SDP:tä vaikka sen ideologisen pohjan hyväksynkin. Vihreitä siis...

Vierailija
30/41 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

linjoilla asioista. Kaikki haluavat turvallisen Suomen, jossa kaikilla on hyvä olla. Keinot vain vaihtelevat.

Vierailija
31/41 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuloveroa alennetaan, perintövero poistetaan eikä uusia veroja (esim. ympäristö-) oteta käyttöön? Työntekoa kannattavat kaikki puolueet ja nimenomaan työväki kyllä tietää että raha ei kasva puussa. Tosin yrittäjän puuhun sitä taitaa saada helpommalla kuin tavallisen palkansaajan, jonka on vaikea uskoa että köyhyys johtuukin vain siitä, ettei ole tehnyt tarpeeksi työtä.

Vierailija:

että mistä vasemmisto ne jakamansa rajat oikein nyhtää? Se on oikein mukava ajatus, että kaikille taataan hyvinvointi, mutta miten ihmeessä se onnistuu muuten kuin työtä tekemällä ja sitä kannattamalla?! Teille ei ole tainnut äiti ja isä opettaa että raha ei kasva puussa?

Minä kannatan hyvinvointivaltiota ja sitä ettei kukaan jää heitteille. Siksi äänestän kokoomusta!

Vierailija
32/41 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

perintövero pitää poistaa, sillä se on pienien perheyritysten kannalta aivan järjetön (ja niitä Suomessa on paljon).

Miten vasemmisto kannattaa työntekoa? Millä keinoilla vasemmisto pyrkii luomaan hyvinvointia köyhille?

Miksi ihmeessä pitää lähteä siitä, että " rikkaiden" tulee köyhtyä, eikä siitä, että köyhien tulee rikastua?!

Vierailija
33/41 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei tiedä Sosialidemokraateilla olevan ideologiaa :-) Kaikilla puolueilla on ideologiansa, vaikka siitä ei nykyään paljon puhutakaan. Päätösten ja keinojen valinnassa se kuitenkin näkyy ja sen perusteella voi vähän ennustaa miten puolueet suhtautuvat eteen tuleviin kysymyksiin. Vai oliko jollekin yllätys että vasemmisto ei hyväksynyt USA:n hyökkäystä Irakiin, mutta oikeisto ymmärsi?

Vierailija
34/41 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äänestä sitten kokkareita, jos uskot niiden imagonvaihdokseen. Mutta aika surkuhupaisia on nuo lauseet: Miten vasemmisto kannattaa työntekoa? Millä keinoilla vasemmisto pyrkii luomaan hyvinvointia köyhille?

En tiedä itkeäkö vai nauraa mutta täytyyhän Kokoomusta sikäli ihailla, että näköjään tuo vielä vuosi sitten yleisen naurun kohteena ollut " Työväen presidentti" -kampanja on mennyt noin hyvin läpi.

Vierailija:

perintövero pitää poistaa, sillä se on pienien perheyritysten kannalta aivan järjetön (ja niitä Suomessa on paljon).

Miten vasemmisto kannattaa työntekoa? Millä keinoilla vasemmisto pyrkii luomaan hyvinvointia köyhille?

Miksi ihmeessä pitää lähteä siitä, että " rikkaiden" tulee köyhtyä, eikä siitä, että köyhien tulee rikastua?!

Vierailija
35/41 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka EI edistä työllisyyttä, mutta vasemmisto edistää?

Vierailija
36/41 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on nämä työtkin tässä tehtävänä, joilla itseäni elätän :-)

Lukekaa demareiden puolueohjelma, ihan ne perus-sosiaalidemokraattiset asiat sieltä varmaan löytyy: tasa-arvo, solidaarisuus, työntekijän oikeudet. Tai hakekaa vaikka jokin historiateos käsiinne ja lukekaan sieltä työväenliikkeen synnystä ja kehityksestä. Ja samalla katsokaa mille oikeistolainen politiikka rakentuu ja mitkä sen ihanteet on ja miksi työntekijäjärjestöt nähdään siellä vihollisena.

44, joka ei todellakaan ole demari itse :-)

Vierailija
37/41 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuntuu olevan demareiden suunta ylipäätään, eli roikutaan jossain 70-luvulla eikä tajuta että maailma ympärillä on muuttunut ja meidän pitäisi myös.

Ja noita mainitsemiasi perusajatuksia (tasa-arvo jne.) kannattavat kaikki, eivät vain demarit.

Vierailija
38/41 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että haluaa työnteon olevan kannattavaa niin pitää muistaa että samalla puolueen yksi kannanotto on kuitenkin myös se, että työntekijän IRTISANOMISSUOJAA TULEE HEIKENTÄÄ.

Tämä on verhottu julistamalla että yrittäjillä tulee olla vapaus järjestää työntarjontansa kannattavaksi ja tähän nimenomaan yksi keino kokoomuksen mielestä on lieventää voimassaolevia työlainsäädännön irtisanomissuojapykäliä.

Että sellainen " pienen ihmisen asialla" oleva puolue. Turha tulla sitten poraamaan kun sinut on irtisanottu mielivaltaisesti ja joudut tekemään pätkätöistä (jos töitä edes löydät) porvarillisessa työnantajia suosivassa maassa.

Vierailija
39/41 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on sosialistien normaalia toimintaa. Kokoomuslaiset edes yrittää pysyä totuudessa.

Vierailija
40/41 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-lukulaiset tätä maata vieläkin johtaa ja menneelle kaikki tulavakin rakentuu. mutta sitä on tietenkin välillä vaikea muistaa tässä Heti mulle kaikki nyt -maailmassa.

Vierailija:

Se tuntuu olevan demareiden suunta ylipäätään, eli roikutaan jossain 70-luvulla eikä tajuta että maailma ympärillä on muuttunut ja meidän pitäisi myös.

Ja noita mainitsemiasi perusajatuksia (tasa-arvo jne.) kannattavat kaikki, eivät vain demarit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä