Olen akateeminen, hyvätuloinen, fiksu ENKÄ ÄÄNESTÄ KOKOOMUSTA!
Olen sen verran omilla aivoillani ajatteleva että ymmärrän mikä oikeasti on hyväksi ja mikä ei.
Kommentit (41)
Kokoomus takaa että sinullakin on tulevaisuus tässä maassa.
toki kokoomuksellakin on ihan hyviä kohtia mihin keskittyvät, mutta heidän mallinsa ei ole todellakaan minun ja kaikkien parhaaksi
ap
Haluan vapaan lähimmäisestä oikeasti välittävän yhteiskunnan ja Kokoomuksen porukka ei ole kiinnostunut sellaisesta. Niille merkitsee jotakin vain työ ja se miten tuottava joku ihminen on. Jos ei työhön pysty ja tuottavuudenkin laita on niin ja näin, sieltä ei sympatiaa heru.
Äänestän RKP:tä. Siellä asuu OIKEASTI raha ja valta.
Tv-mainos on suorastaan surkuhupaisa.
Vierailija:
Äänestän RKP:tä. Siellä asuu OIKEASTI raha ja valta.
ihan ok valinta muilta osin. Minäkin akateeminen (humanisti jopa) jne.
Sitä, että saat sinulle kuuluvan perintösi verottomana itsellesi?
Luulisi, että juuri pienituloisista (köyhistä) suvuista tulevat osaisivat arvostaa sitä, ettei pienistä ansioista pitäisi maksaa moninkertaista veroa?
Lapsesi kotihoitoa - ja sen mahdollistamista?
Miksi yhteiskunnan tulisi kannattaa lasten hoidattamista perheen ulkopuolisilla ts. kolmansilla osapuolilla?
Miksi on väärin tukea sitä, että osaaja pystyy itse työllistämään itsensä? Miksi ihmisen tulisi mennä verokirjalla töihin toiselle, antaa hänen ottaa välistä palkkio TOISEN TEKEMÄSTÄ TYÖSTÄ, kun itsekin voisi työllistää itsensä?
Minusta se nyt vaan on ihan järkevää kannattaa näitä em. asioita. Enkä kyllä näe näissä yhteyttä hyvätuloisuuteen = D!
Olen nimittäin kiinnostunut myös itseäni vähäosaisempienkin hyvinvoinnista :-)
Vierailija:
Olen nimittäin kiinnostunut myös itseäni vähäosaisempienkin hyvinvoinnista :-)
Yhteiskunta hoitaa kyllä edelleen vähäosaisten asioita, mutta kielivähemmistöistä se ei välitä.
sen ei ainakaan pitäisi kuvata minkäänlaista sosiaalista asemaa yhteiskunnassa. Kielivähemmistöön kuuluminen ei ole tukemisen perusta.
En minäkään akateemisena hyvätuloisena ihmisenä aio koskaan äänestää Kokoomusta. Heidän ajatusmallinsa eivät ole oikein perusteltuja. Kokoomus kuuluu oppositioon toteuttamiskelvottomineen ideoineen. Esim. perintövero köyhiä ei kiinnosta. Mitä ihmeen perittävää heillä on jäkeläisilleen jätettävänä? Kokoomuslainen ei ilmeisesti tunne ketään oikeasti köyhää.
Sanoisitko sinä, että minun mummuni (äidin äitini) on köyhä vai varakas ihminen, kun hän menetti aviomiehensä (minun vaarini) äitini ollessa 2 vuotias ja enoni ollessa vasta ½ vuotias - koulutusta hänellä ei ollut muutakuin kansakoulu. Teki pitkän " uran" mm. sairaalan laitosapulaisena (siivoili, petasi jne.) siinä samalla jakoi lehtiä, ja SÄÄSTI joka ainoan pennosen minkä onnistui keräämään! Säästämällä ankarasti (mm. kesällä myös noukki marjoja ja myi niitä sitten torilla) hankki itselleen omistusosakkeen Keskisuuren kaupungin keskustasta (joka nyt on " vanhan" (mk)miljoonan arvoinen) ja mökin jossa n. 1 ha maata.
Tästä hurjasta omaisuudestaan on maksanut joka käänteessä veroja (varainsiirtovero, kiinteistövero, verot vuokratuloista jne.) puhumattakaan siitä verosta mitä maksoi pienestä palkastaan koko työssäoloaikansa. Onko oikein, että nyt tuosta perinnöstä (duunari!) perilliset maksavat jälleen (isoa!) veroa?
Taitaa olla kateus toisten omaisuudesta mikä nyt monella kaihertaa - sillä ei ole väliä mitä itsellä on odotettavissa, kunhan vain kukaan muu ei saa.
Ihme nousukkaita täynnä tuo Kokoomus, pröystäilevät Jaguaareillaan.
Niin ja se piti vielä lisätä, että olisiko mummuni pitänyt tuossa elämäntilanteessa (puoliso kuoli, kun lapset pieniä - ei lesken eläkettä, ei päivähoitomahdollisuuksia, ei mainittavaa lapsilisää) vain lyödä hanskat tiskiin, ratketa vaikka ryyppäämään ja heittäytyä yhteiskunnan tukiverkon kannateltavaksi (demari - ja vasemmistolähtöinen ajattelutapa; voit kikkailla miten paljon vain tahansa - yhteiskunta kyllä kannattelee --> yksilöllä ei ole mitään vastuuta) VAI oliko oikein, että hän taisteli tuonkin pienen omaisuuden ja elantonsa kokoon?
14
Onko mun nyt oltava sitä mieltä, että kaikkien sotaveteraanien tulisi kärsiä kovia kipuja koko elämsä loppuun asti ihan hiljaa vain siksi, että oman kotimaan puolustamisesta ei kuulu pyytää etuoikeuksia vaan se on jokaisen velvollisuus.
Miksei ihmisiä saa auttaa jaloilleen kun heillä on surkeaa tai voimat loppu?
mikähän vika minussa on, kun olen sitä mieltä, että se on ok, että kun aikanaan perin vanhempani (asunto-osakkeita n. 350 000 egen arvosta, 100 000 egen mökki ja rahastoja ja käteistä jokunen kymppitonni), niin maksan siitä verot, koska en minä tuota kaikkea työlläni ole ansainnut? Kyllä siitä jää siltikin mulle ja veljelleni ihan suolaiset perinnöt.
T. äkkipäätään euroilla laskettuna tuottamaton - henkisillä arvoilla laskettuna maailmaa paremmaksi tekevä yksilö
Omat vanhempani ovat perineet omien vanhempiensa omaisuutta (ihan normaaleja omistusasuntoja ja kesämökkejä) ja rahaa riittää veroista huolimatta yli tarpeen. Yleensähän peritään juuri siinä iässä, kun omat asuntolainat on maksettu ja lapset lentäneet pesästä. Musta on ihan kohtuullista, että tuolta perivältä sukupolvelta siirtyisi tulonsiirtoa esim. meille kituuttaville lapsiperheille! Nyt ei ole rahaa, ei vakituista työtä, lapset elätettävinä. Sitten, kun on työpaikat, asunnot ja aikuiset lapset, peritään omien vanhempien omaisuus. Emme silloin enää sitä edes tarvitse! Tullaan toimeen jo omillamme nimittäin. Miksi omaisuutta pitäisi olla yli tarpeen? Miksi ihmisen pitäisi rikastua? Eikö riitä kohtuullinen toimeentulo?
Vierailija:
mikähän vika minussa on, kun olen sitä mieltä, että se on ok, että kun aikanaan perin vanhempani (asunto-osakkeita n. 350 000 egen arvosta, 100 000 egen mökki ja rahastoja ja käteistä jokunen kymppitonni), niin maksan siitä verot, koska en minä tuota kaikkea työlläni ole ansainnut? Kyllä siitä jää siltikin mulle ja veljelleni ihan suolaiset perinnöt.
enkä ikipäivänä äänestä kokoomusta.