Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä vikaa, kun astiat nihkeitä astianpesukoneessa pesun jälkeen?

Vierailija
15.03.2007 |

oikein ällöttää koskea ja tulee vilunväristyksiä!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistat sihdin ja käyt kaikki pinnat läpi. Pyyhi tiivisteet ja kaikki kolot puhtaiksi. Muista suihkuvarret myös.

Sitten peset koneen. Marketista saa tiskikoneen tiskausainetta, mutta halvempi on ostaa apteekista sitruunahappoa ja pestä kone sillä. Eli tyhjänä kuumalla ohjelmalla, sitruunahappo pesuaineeksi. Sen jälkeen pese toisen kerran tyhjänä niin että laitat normaalin pesuaineen/tabletin. Näin eka pesu irrottaa liat koneesta ja toinen pesu vie kalkkisaostumat mennessään niin että ne eivät kiinnity uudelleen.

Takaan että sen jälkeen kone tekee puhdasta jälkeä.

Vierailija
2/2 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma. Tämä ongelma ei johdu epäpuhtaista astioista vaan jostakin mitä tietyille astioille tapahtuu koneessa. Tuo tunne astioissa tuntuu siltä, että lasite ikään kuin lähtisi pois ja astiassa on luonnotonta kitkaa. Tulee myös astioihin joissa on konepesumerkintä. Iittalan astioissa en ole huomannut tätä.

Itse olen syyttänyt liian tehokkaita pesuaineita, mutta ei pesutabletin puolittaminenkaan auta. Tämä ongelma on minulla siis toistuva: kotona, työhuoneella jne. Pitää kokeilla Ekoverin pesupulveria, jota kumppanini käyttää. Hänen astiansa ovat mukavia käsitellä pesunkin jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla