Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin tiesit lähteä?

15.03.2007 |

Onko siis aina pakko tulla lapsivedet? Entä limatulppa? Mulla nyt supistuksia 2vrk putkeen ei tosin mitään kamalan kipeitä, ihan normaalisti olen pystynyt elämään. Välillä vaan maha kivi kovaksi, ja pakko mennä pikkusen kyyrympään niin helpottaa :)

Oliskohan jo kohta puoliin lähtö lähellä?? Vai onko tämä vaan toive ajattelua...

Kiitos niille jotka jaksavat neuvoa, kun olen tällänen noviisi näissä asioissa :)

Pallosalama rv 39

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mua oli supistellut jo monta kuukautta, ja viikko lasketun ajan jälkeen heräsin aamulla supisteluihin, kipuisiin tällä kertaa. Eli olivat täysin erilaisia kuin aiemmat. Sitten iltamyöhällä lähdettiin laitokselle. Vedet meni vasta kun puhkaistiin kalvot, eikä mitään selvää limatulppaakaan ollut irronnut. Katsotaan miten tällä toisella kertaa käy.. Toivottavasti oli edes jotain apua, ja onnea synnytykseen :)

Sanna rv 35

Vierailija
2/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmelta lapselta meni lapsivedet :o)

Mutta yhdeltä on käynnistynyt supistellen. Itse en myöskään ollut kipeä ja kun olin supistellut 8h ihan säännöllisen lyhyin välein n 5-10min niin soitin neuvolaan että uskallanko vielä pistää päikkäreille kun niin väsyttäisi niin neuvolasta tuumasi että ei vaan heti näytille oysiin kun olit jo auki parille sormelle viikko sitten. Eli sitten mentiin ja sinne jäätiin tosin synnytys kesti ja kesti kunnes kalvot puhkaistiin ja siitä se sitten lähti ;o) ONNEA!!

Niiloakseli yk8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuyöllä alkoi supistukset, aamulla tuli punertavaa limaa ja iltaan asti kärvistelin kotona, supistuksia tuli tuolloin jo muutamankin minuutin välein ja itkua pukkasi kivun kanssa niin sitten lähdettiin sairaalaan jonne matkaakin oli 60km.

Vierailija
4/16 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalla ei ollut mitään hätää, mutta alkoi huolestuttaa. Eli meni niinkuin sanotaan että Kyllä sen sitten tietää. Ja sairaalaan mennessä olin sitten neljä senttiä auki ja syntymään meni vielä yhdeksän tuntia.

Vierailija
5/16 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut kahta ensimmäistä odottaessa mitään ennakoivia merkkejä. Ei edes napakampi supistuksia. Molemmat synnytykset käynnistyi niin, että heräsin aamuyöstä tajuttoman kipeisiin supistuksiin jotka tulivat saman tien 2-3 minuutin välein. Esikoinen syntyi iltapäivällä ja toinen olikin vahdikkaampi eli n. 2 h siitä kun supistukset alkoivat.

Nyt kolmatta odottaessa on ollut ennakoivia supistuksia jo pitkään ja kovin ottavat napakasti, vedetkin valuu välillä silmistä ;) Mutta eipä näillä vielä synnytetä ennen kuin muuttuvat " oikeiksi" .

Lapsivedet ovat menneet vasta synnärillä kun kalvot on puhkaistu enkä mitään limatulppiakaan ole koskaan nähnyt =)

Zeldatar, odottelee josko tämä kolmaskin tahtoisi tulla ulos 40+6

Vierailija
6/16 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuntui siltä, että pakko saada jotain helpotusta niihin supistuskipuihin. En pystynyt olemaan enää rauhassa missään paikassa enkä asennossa, alkoihan supistukset tulla jo 10min. välein. Sairaalaan kun mentiin, oli 6-7cm auki ja vauva syntyi siitä 3h päästä.

Kolmas lapsi alkoi syntymään lapsivesien menolla. Kuitenkaan kaikki vedet ei menny kerralla, vaikka vettä lorahtikin mielestäni paljon. Kalvo ei ollut kokonaan auennut kohdunsuun edestä, kun mentiin sairaalaan ja meni yli 10h ennenkuin vauva syntyi.

Minusta on hyvä, että synnärille voi soittaa ja kysyä neuvoa, että kannattaisko tulla jne. Joskus ne voi sanoa, että odottaa aamuun, mutta toisaalta taas käskevät miettiä, miltä itestä todella tuntuu... :)

Ehkä sitten kun tulee tuskanhiki ja itku ja olo, ettei enää selviä supistuksilta yksin, niin sitten on aika.

Tsemppiä synnytykseesi!

Vierailija
7/16 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille näistä viesteistä, oli arvokasta luettavaa. Nyt alan toteuttaans. kolmen S.än teoriaa (seksi,siivous,sauna)että saan nämä supistukset voimakkaiksi ja tämän vauvan ulos masusta :)

Toivotaan että kaikki menee nopeesti (toivoa sopii) =)

Mukavaa kevättä!!!

Pallosalama

Vierailija
8/16 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset alkoi jo joskus 15 rv:n tienoilla. Niitä tuli aika reippaasti, ikinä ei kipeinä. Ne oli semmoista mahan kovettumista. Kuitenkin ne teki tehtävänsä ja kohdunkaula oli lyhentynyt 2cm:n rv:lla 27. Sen jälkeen piti sitten huilia ym. Kun tuli 35 viikkoa täyteen, niin rupesin taas elämään normaalisti, sitten ei ollut väliä vaikka vauva olisi syntynyt.

Rv 39+2 alkoi tulla kipeitä suppareita 10 minuutin välein ja olin ihan varma, että nyt tulee lähtö. Välillä ne supparit kuitenkin laantuivat. Neljä päivää tuli tasaisesti 10 minuutin välein suppareita, mutta ei ne olleet mitään tosi kivuliaita. Alkoi jo mennä vaan hermot niihin kun ei saanut kunnolla nukuttua ja muutenkin vaan koko ajan laskin aikaa, että josko niitä rupeis tulemaan useammin.

Päätin sitten lähteä näytille rv 39+6. Arvelin, että haluan edes tietää, edistääkö ne supparit yhtään kohdunkaulan tilannetta. Sairaalassa olin auki 1,5cm ja kalvorakkula pullotti kohdunsuulta. Siitäpä ne supistukset sitten kipenikin iltaa kohden, mutta synnytys ei silti edistynyt nopeasti. Aamulla olin vain 3cm auki. Puhkaistiin kalvot ym... ja siinä meni välissä monen monta tuntia ennen kuin tyttö syntyi.

Että kuulostaisi kyllä, että lähtö on lähellä. Vitsi kun jännittää ihan toisten puolesta. Muistan, että oli hirmu jännää odotella, että milloin se lähtö tulee. Tuossa vaiheessa ei ole mitään muuta mielessä, kuin synnytys. Jälkeenpäin ajateltuna se on niin ainutlaatuista aikaa. Vielä viimeiset hetket, kun vauva on mahassa. Sen jälkeen alkaakin härdelli. =)

Tytteli-83 ja neiti 9kk

Vierailija
9/16 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran mulla tuli limatulppaa viikko ennen synnytystä. Sen jälkeen sitä irtoili vielä viikon aikana lisää.

Vierailija
10/16 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta menivät lapsivedet klo 3, kun nousin sängystä mennäkseni vessaan. Ruvettiin heti tekemään lähtöä sairaalaan, koska viikkoja oli 35+3 eikä vauvan pää vielä kiinnittynyt. Tunnin kuluttua vesien menosta alkoivat supistukset, aluksi 5 min välein. Mitään limatulppaa en bongannut. Kivuliaita supistuksia ei ollut ennen vesien menoa, kivuttomia sitäkin enemmän.

Tokassa raskaudessa kävin synnytystapa-arviossa rv 36. Limatulppaa tuli neljänä päivänä sen jälkeen. Rv 38+3 tuli vetistä vuotoa ja alkoi ensimmäisen kerran supistella kivuliaasti. Ajattelin, että supistukset voivat lakatakin enkä hätäillyt. Mutta sitten vedet menivät ja oli taas lähdettävä. Parin tunnin kuluttua vesien menosta kipu oli jo hirveää, ja kolmen tunnin kuluttua vesien menosta kohdunsuu 10 cm auki.

Vierailija
11/16 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä ei ollut mitään ennakko merkkejä, heräsin vain keskellä yötä koviin säännöllisiin supistuksiin. Toisen kanssa supisteli noin 2 kuukautta välillä kovemmin, välillä vähän vähemmin. Omalta kohdaltani voin sanoa, että kyllä sen sitten tietää kun on sairaalaan lähdön aika.

pönttö-örvelö

Vierailija
12/16 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan heräsin yöllä ihan järkyttävään selkätuskaan. Kipu oli niin valtava että en päässyt sängystä ylös vaan purin tyynyn nurkkaa etten herättäisi vieressä nukkuvaa miestä. Kädellä piti kokeilla että onko maha kova kun en sitä selän takia tuntenut. Olihan se, se varmisti lopullisesti että kyllä nämä on " niitä" .

Vierailija
13/16 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aika kivuttomia supistuksia tullut jo useana päivänä, mutta todella usein! On aika turhauttavaa odotella, että milloinkas alkavat tulla kovemmikisi. Siskollani oli pari päivää supistuksia, jotka olivat kivuttomia ja jotka sitten äkkiä muuttuivat kivuliaiksi. Mulla tätä kyllä kestänyt jo melkein viikon tätä supistelua ja alan olemaan aika malttamaton. Esikoisen synnytys lähti käyntiin, kun lapsivedet meni, joten sitäkin olen tässä odotellut, että josko menisiviät myös nyt. Pitkä on odottavan aika tosiaan...

Sarza78 rv 38

Vierailija
14/16 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oli mulla melkeinpä koko raskauden, kivuliaita ei yhtään ennenkuin päivää ennen synnytystä. En siltikään arvannut vielä tulevan kun ei mitään muita merkkejä ollut ja oma olo loistava (rv39+). Synnytyspäivänä epäsäännöllisiä kivuliaita suppareita tuli koko päivän, kivun voimistumista en oikeastaan huomannut kun niihin pikkuhiljaa tottui oman endorfiinituotannon noustessa. Kotona ehti supistella vielä monta tuntia viiden min. välein (ensisynnyttäjä). Kun vedet meni synnytys eteni rytinällä ja lähdettiin vartissa kohti sairaalaa, matkaa 30 km. Jo matkalla alkoi ponnistuttaa sietämättömästi ja perillä olinkin täysin auki ja suoraan saliin ponnistamaan. Vauva syntyi 1,5 h tuntia vesien menosta, joten jos matka olisi ollut pidempi, ei oltais ehkä ehditty sairaalaan asti. Luomuna siis syntyi. Kätilö toivoi että seuraavasta tultais vähän aiemmin niin sais vauvan sydänäänet rauhassa kuunteluun jne. Kannattaa myös kysyä miten oman äidin synnytykset ovat menneet, sillä nopeus näyttää olevan ainakin täällä periytyvää.

Vierailija
15/16 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kohdalla todella kivuiliaita supistuksia tuli aamusta iltaan, ja sitten olivat 5min välein lähdettiin lähellä olevaan sairaalaan.

Kakkosen kohdalla lähdettiin kun vedet meni ja oli suunniteltu sektio tulossa

Vierailija
16/16 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mulla oli supistuksia pelkästään ekaan sisätutkimukseen asti jossa kalvot puhkes/puhkastiin. mutta mistä tiesin lähteä? siitä kun sattu niiiiiin hel***tisti että tarvitsin jo puudutetta ja pian. eli kun en enää kotona pystynyt olemaan. niin, ja se ohje kun sanotaan että ensisynnyttäjällä pitäisi olla ollut 2tuntia(olikse kaks?) supistuksia 5min välein niin siihen asti en päässyt ennen kuin vasta synnärillä. eli kotoolta lähtiessä supistus väli oli mulla 8min, mutta sitäkin kipeemmät.