Hallitus haluaa osa-aikaiset kokopäivätöihin
Ja työttömät pakotetaan töihin. Työpaikkoihin joita ei ole olemassa. Hallituksen mielestä esim opiskelijan on parempi olla ilman työtä kuin työskennellä osa-aikaisesti. Itse olen työkyvytön ja käytännössä ainoa keino kivuta takaisin työntekijäksi olisi osa-aikaisena. No, hoidatan itseni kuntoon omalla rahalla kalliisti ja muutan ulkomaille. Adjöö Suomi joka et minua auta.
Kommentit (25)
Itselläni ainakin aikoinaan kun olin opiskelija ja olisin halunnut tehdä enemmän osa-aikatyötä niin työvuorojen vieminen alta suisti minut ulosottoon.
Hallituksen talouspolitikkaan takia työpaikkoja on vähemänkuin koskaan. .
Niin minäkin haluan itseni osa-aikatyöstä koko-aikatyöhön. Se vaan edellyyttää sitä että joku työnantaja palkkaa mut koko-aikattöhön eli jatka töiden hakemista ja toivon että saan koko-aikatyön.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ole kieltämässä osa-aikaisuutta vaan jos haluaa lisäksi työttömyystukea niin joutuu hakemaan enemmän kokoaikatöitä nykyisen "yksi kolmessa kuussa" -sijasta.
No sitten hän enemmän jos on niin paljon työpaikkoja mihin hakea. Sen haettavan paikan pitää olla sellainen johon on realistiset mahikset päästä. Jos ei ole neljää uutta paikkaa kuussa mihin hakea niin sitten ei ole tai sitten on vaan haettava samoihin paikkoihin uudestaan kuin edellisenä kuukautena. Itse en asiasta ota yhtään stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ole kieltämässä osa-aikaisuutta vaan jos haluaa lisäksi työttömyystukea niin joutuu hakemaan enemmän kokoaikatöitä nykyisen "yksi kolmessa kuussa" -sijasta.
No sitten hän enemmän jos on niin paljon työpaikkoja mihin hakea. Sen haettavan paikan pitää olla sellainen johon on realistiset mahikset päästä. Jos ei ole neljää uutta paikkaa kuussa mihin hakea niin sitten ei ole tai sitten on vaan haettava samoihin paikkoihin uudestaan kuin edellisenä kuukautena. Itse en asiasta ota yhtään stressiä.
Haen eikä hän
Kokoaikaisia työttömiä on 320000, kokoaikaisia työpaikkoja 7000. Osa-aikatyötä tekee lisäksi 500000 suomalaista. Maahan tarvitaan siis 820000 UUTTA kokoaikaista työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä kyllä ymmärrä miksi pitäisi koko loppuelämä hakea vain ja ainoastaan samalle työnantajalle ja saman esimiehen alaisuuteen.
Kukas ne osa-aikatyöt sitten tekee jos oletetaan että kaikille olis tarjolla kokoaikainen työpaikka? Sama asia ois olettaa että kaikki osa-aikatyöt vois työnantajien toimesta muuttaa kokoaikaisiksi työpaikoiksi. Yhtä hullu ajatus kuin se että kaikille olis kokoaikatöitä tai minkäänlaista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ovat tämän maan syöpä
Eli jos joudut työttömäksi niin muutut syöväksi sillä sekunnilla. Ok :D Enemmän syöpiä on työnantajat jotka eivät palkkaa työttömiä. Itse en ole työtön mutta tiedän millaista se on olla työtön ja hakea töitä.
Niin, mielelläni voisin mennä vaikka kaupan hyllyjä täyttämään ja/tai varastoja järjestelemään osa-aikaisena mutta kiitos hallituksen, ei kannata.
Hallitus haluaa hallitusohjelmassa lisätä määräaikaisuuksia, joten mikähän aivopieru tämäkin on?
Vierailija kirjoitti:
Vtun työttömät
Opiskelija ei ole työtön vaan opiskelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä kyllä ymmärrä miksi pitäisi koko loppuelämä hakea vain ja ainoastaan samalle työnantajalle ja saman esimiehen alaisuuteen.
No silloin pitää jos ei ole uusia työnantajia keille hakea. Toinen vaihtoehto on olla hakematta.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus haluaa hallitusohjelmassa lisätä määräaikaisuuksia, joten mikähän aivopieru tämäkin on?
Itse haen vain ns. vakituista kokoaikatyötä. En vakituista osa-aikatyötä vaihda määräaikaiseen kokoaikatyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ovat tämän maan syöpä
Eli jos joudut työttömäksi niin muutut syöväksi sillä sekunnilla. Ok :D Enemmän syöpiä on työnantajat jotka eivät palkkaa työttömiä. Itse en ole työtön mutta tiedän millaista se on olla työtön ja hakea töitä.
Ja ne yrittäjät ovat vielä erittäin kieroja jotka mielellään ottaa 9eur/pvä orjatyöhön, lupailevat työpaikasta mitä ei kuitenkaan koskaan tule kun on jo seuraava orjapalkalla tuleva jonossa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös määräaikaisuudet näytä huonolta CV:ssä? Ainakin aina minulle ollaan lässytetty joka ikisessä työhaastattelussa kuinka minä en muka sitoudu työhön kun on määräaikaisuuksia CV:ssä ja että ei me palkata kun sulla on näitä määräaikaisuuksia ja määräaikaisuuksista johtuvia aukkoja.