Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä lapsiperheitä, joilla ei oo ollut sateenvarjo rattaita käytössä? Mikä syynä?

Vierailija
14.04.2025 |

Meillä ollut käytössä kahdella lapsella samat rattaat, ulkomaan matkalta ostetut.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole! Ei keksitty, missä niitä käyttäisi. Meillä ei ollut autoa ja kun kuljettiin rattailla, tarvittiin rattaisiin ihan oikeat pyörät. Jossain museossa on hetkellisesti käytetty lainattavia sateenvarjorattaita, mutta eihän ne edes kulje kunnolla, jos ei ole tasainen alusta. 

Pienten kanssa on käytetty kantoliinaa ja kantoreppua ja vähän isommat on opetettu kävelemään ja pyöräilemään. On myös kuljetettu omilla pyörillä.

Minkälaisissa tilanteissa niitä sateenvarjorattaita käytetään?

Sellaisissa, mihin on työläämpää ottaa tavallisia rattaita mukaan. Esim. ulkomaanmatkoilla, tai ihan vaikka omallakin autolla tehtävällä reissulla, jos tarvitaan matkatavaroita. Rattaat vievät koko tavaratilan, eikä muuta tavaraa mahdu sitten ollenkaan. 

Sellaisille otettiin kantoliina tai kantoreppu. Menee vielä pienempään tilaan kuin sateenvarjorattaat. 

Vierailija
22/27 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sellaisia tarvii? Tavallilla pärjätty

Täällä pääkaupunkiseudulla kätevät. Itse en esim. jaksanut nostaa tavallisia rattaita bussiin yhdellä kädellä, jos toisella piti kiinni lapsen kädestä. Nuo sateenvarjorattaat ovat paljon kevyemmät.

Helsingissä asutaan ja kaksi lasta on, mutta en ole tarvinnut sateenvarjorattaita tähänkään. Ihan hyvin jaksoin keikauttaa rattaat bussin kyytiin, ja olen aika heiveröinen pienikokoinen naisihminen. Ei ongelmia myöskään Bugaboon tuplarattaiden kanssa (paitsi tietty ettei aina mahduttu kyytiin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistelmävaunuista sai rattaat, sitten meillä oli perus-Mallat ja tupla-Mallat, joita mm. perhepäivähoitajat suosivat ainakin aikoinaan: kestävät, suht isot pyörät, hyvät jouset ja kulkivat hyvin.

Vierailija
24/27 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut. Ei ollut koskaan tarvetta. Lapsi on jo 21v, että ei ole enää tarvetta minkäänlaisille rattaille. :D

Vierailija
25/27 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut. Oli hyvät kun kävimme mun vanhempien autolla ostareilla yms. 

Vierailija
26/27 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ois tarvinnut. Töissä tutustuin moisiin ja totesin että meille ei tuu. Reissu käytössä oli matkarattaat, kevyet ja tukevat, kotona yhdistelmät. Niillä liikuttiin julkisissa ihan hyvin. Matkarattaisiin sai kaukalon kiinni ja selkänojan alas. Etelänreissulla ne oli helppo läjätä ja pakata pussiin, reppu oli käytössä sillävälin. 

Vierailija
27/27 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattaita? Meidän lapset on laitettu ihan itse kävelemään jos jonnekin haluavat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä