Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa epäviherpeukalolle, miten niitä kukkia istutetaan kevääksi pihalle?

Vierailija
15.03.2007 |

Muutimme juuri ja oletan, ettei pihasta nouse kesäksi paljoakaan kukkia. Kävin juuri puutarhaliikkeessä ja näin paljon siemenpusseja ja oletan, että kannattaa jossain vaiheessa istuttaa niitä pieniin turveastioihin ja siirtää myöhemmin ulos. Mutta:

Milloin niitä istutetaan kippoihin?

Milloin ne voidaan siirtää ulos?

Mitä kukkia kandee valita? Olen todellakin viherasioissa ihan peukalo keskellä kämmentä, enkä edes muista kukkia kastella. Leikkaamiset summuut ovat ylivoimaisia tehtäviä.

Pihassamme on kaikenlaisia kohtia: paahtavaa aurinkoa, varjoa, kuivaa, märkää, pohjoispuolta. Haluan näyttäviä ja kauniita kukkia. Antakaa neuvoja, please!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siementen kylvämiseen ja koulimiseen löytyy varmaan nettisivuja jostain, en jaksa sitä tässä selostaa.

Mutta älä laita hirveästi itse ekana vuonna, vain paria kukkaa. Helppohoitoisia ja helposti kasvuun lähteviä suuria siemeniä: koristekrassia, tuoksuhernettä, samettikukkaa, auringonkukkaa. Osta petuniat sun muut suosiolla valmiina taimina. Perennojen (monivuotisen) kasvatus on myös palkitsevaa, kun penkeissä on joka kevät jo valmiina jotakin. Vaikka auringonhattu on aika helppo. Pyydä ystäviltä ja naapureilta perennojen jakopaloja ja kun taidot kasvavat, myös pistokkaita.

Vierailija
2/2 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri halusin tietää noita helppohoitoisia kasveja. Olen asunut samassa talossa vuosia aikaisemmin ja silloin olen istuttanut monivuotisia. Mutta en tiedä, onko vuokralaisten jäljiltä niistä paljoakaan jäljellä.

Kertoisitteko lisää helppoja kasveja!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän