Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tarkoittaako tämä sitä, että ..

Vierailija
17.09.2008 |

tarkoittaako tämä sitä, että isäkuukautta ei voi siirtää jos äiti ei hoida väliin jäävää aikaa lasta kotona:

'Isäkuukautta ei tarvitse pitää heti äitiysrahakautta seuranneen vanhempainrahajakson loppuessa, vaan sen voi siirtää haluttuun ajankohtaan. Isäkuukausi tulee kuitenkin pitää ennen kuin on kulunut 180 päivää äitiysrahaa välittömästi seuranneen vanhempainrahajakson viimeisestä maksupäivästä. Tämä edellyttää, että perhe ilmoittaa Kelaan vanhempainrahan 12 viimeisen päivän siirtämisestä osaksi myöhemmin pidettävää isäkuukautta kaksi kuukautta ennen kuin vanhempainrahakausi muutoin päättyisi. Tällöin vanhempainrahan maksu keskeytetään, ja kautta jää käytettäväksi isäkuukaudelle. Mikäli isä siirtää isäkuukauttaan, toisen vanhemman tulee tällä välin olla kotona hoitamassa lasta. Tältä ajalta lasta hoitava vanhempi voi saada kotihoidontukea, mikäli isäkuukauden alkuun on vähintään kuukausi. Kotihoidontukea ei makseta alle kuukauden ajalta.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalan epäselvää tekstiä, en tajua kuka noita kirjoittaa, koska en ikinä onnistu saamaan mitään selvää nimenomaan kelan papereista, vaikka kaikki muut paperit ymmärrän ihan normaalisti.

joudun aina soittamaan kelaan ja kysymään, ja ne on aina ihan nyrpeinä siellä että "oletko sä lukenut sen esitteen tästä aiheesta?" ja minä ihan paniikissa että olen kyllä, mutta en ymmärtänyt sen sisältöä. kyllä ne yleensä sitten neuvoo (sikäli mikäli itse ymmärtävät, joskus on käynyt niinkin että olen joutunut jonkun muun avustuksella selvittämään kelalle heidän omia aivoituksiaan).

mutta siis: soita kelaan ja kysy.

Vierailija
2/2 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli isä siirtää isäkuukauttaan, toisen vanhemman tulee tällä välin olla kotona hoitamassa lasta. Tältä ajalta lasta hoitava vanhempi voi saada kotihoidontukea, mikäli isäkuukauden alkuun on vähintään kuukausi. Kotihoidontukea ei makseta alle kuukauden ajalta.

[/quote]

Aivan selvästihän tuo on sanottu. Tosin tuntuu vähän oudolta, että miksi päiväkodista ei saa enää ottaa lasta isäkuukaudeksi kotiin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä