Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-miehen katoamistemput ja yhteishuoltajuus ?

Vierailija
14.04.2025 |

Mitä minun kannattaisi tehdä? 

Meillä on pienet lapset yhteishuollossa, ja ero tullut miehen väkivaltaisuuden takia. 

En halua palata väkivaltaiseen liittoon jos mies ei ole valmis muutokseen, jonka takia mies ilmeisesti kostaa katsomalla välillä päiväkausiksi, vaikka olisi hänen vuoronsa hoitaa lapsia. Nyt itsellä iltavuorot jotka jouduin perumaan koska miestä ei näy missään, enkä saa hänen yhteyttä puheluin tai viestein. 

Lapset osaavat jo kaivata ja ikävöidä, ja lapsille on ollut aina hyvä isä. 

Mies toimii näin vaikka tietää, että minun on työn takia välillä mahdotonta hakea lapsia hoidosta. Jos jotain sattuisi, en saisi tietoa hänelle, samoin jos lapsilla olisi joku hätä. 

Joudun myös luultavasti vaihtamaan työpaikkaa tämän takia, jotta ehdin aina päiväkodille ajoissa. 

Ajattelin aina että lapset ovat isälleen kaikki kaikessa, ovat toivottuja ja rakastettuja. Nyt sitten isä kostaa heidän kauttaan minulle. 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorohoitopaikkaa en voi saada koska työni on satunnaisesti n. klo 19 asti, ei siis mitenkään säännöllisesti. Tämän olen jo selvittänyt. 

Aloituksessani nimenomaan ihmettelen sitä, kuinka kukaan pystyy toimimaan noin ja satuttamaan lapsiaan tuolla tavalla. 

En koskaan ole mitenkään estänyt häntä tapaamasta lapsiaan vaan päinvastoin kannustanut siihen. Lapsia kohtaan ei ole ollut väkivaltainen. 

Lastenvalvojalle olemme menossa, mutta mies jo aiemmin ilmoitti ettei tule paikalle.  

Miten tämä voi tulla jollekin naiselle yllätyksenä? Omista arvovalinnoistaan voi joutua vastuuseen yksinkin.

Vierailija
22/32 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut varmaankin järjestämään työsi ja elämäsi uudelleen niin, ettet laske exän varaan mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaa kaikki miehen tekemät oharit kalenteriin, se käy todisteena. 

Voi olla järkevää muuttaa tapaamissopimusta jatkossa harvemmaksi, koska isä ei lapsia haekaan vuorollaan. Ei toiselle saa tehdä kiusaa kuitenkaan ja tuo viittaa siihen, että kiusanteko jatkuu myöhemminkin ja ongelmia tulee lisää. 

Hanki lapsille vuorohoitopaikka. Et vain voi luottaa isään. Toki voit olla yhteydessä vaikkapa lastensuojeluun, jos koet huolta isän käytöksestä. 

Isä ei vaikuta olevan hyvä isä lapsille, eikä ne lapset ole hänelle tärkeintä. 

En ymmärrä, miksi selittelet tuollaisia? Katso tekoja, älä sanoja tai omaa haavettasi asiasta. 

Tuo mies EI välitä lapsistaan.

Vierailija
24/32 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorohoitopaikkaa en voi saada koska työni on satunnaisesti n. klo 19 asti, ei siis mitenkään säännöllisesti. Tämän olen jo selvittänyt. 

Aloituksessani nimenomaan ihmettelen sitä, kuinka kukaan pystyy toimimaan noin ja satuttamaan lapsiaan tuolla tavalla. 

En koskaan ole mitenkään estänyt häntä tapaamasta lapsiaan vaan päinvastoin kannustanut siihen. Lapsia kohtaan ei ole ollut väkivaltainen. 

Lastenvalvojalle olemme menossa, mutta mies jo aiemmin ilmoitti ettei tule paikalle.  

Lapsille riittää yksi kyllin hyvä vanhempi ja kautta aikojen on kasvanut terveitä aikuisia yhden vanhemman perheistä. Nyt kannataa miettiä sitä omaa motiiviasi kantaa isää mukana kuvioissa. Mieti miten saa asiat pöyrimään ilman exää, koska loppujen lopuksi emme voi luottaa kuin itseemme. 

Vierailija
25/32 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä on väkivaltainen, epäluotettava ja epävakaa, lapset aistivat sen, vaikket sinä sitä aisti ista huomaisi. Ei tämmöinen ole mikään hyvä isä, niin kuin sanot. Järjestä elämäsi kuntoon ilman tätä mieatä, joka ei vaikuta ollenkaan tasapainoiselta tyypiltä, kun kohtelee sinua ja samalla lapsianne itsekkään kontrolloivasti. Itse en katselisi päivääkään ihmistä, joka on pahoinpidellyt minua. Äidin lyöminen on samalla lapsen lyömistä. Juokse!

Vierailija
26/32 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarve on vähäistä, lapsesi varhaiskasvatus järjestetää tavallisessa päiväkodissa tai perhepäivähoidossa ja vuorohoito tarvittaessa vuoropäiväkodissa nuo lisätunnit.

Vierailija
27/32 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorohoidon saa jos työ sitä vaatii. Nyt vain alat elää niin kuin isää ei olisikaan. Ohareiden ja katoamisten takia yksinhuoltajuus on pakko saada. 

Vierailija
28/32 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että olet noin sekaisin, että sanot miestä hyväksi isäksi. Toivottavasti vielä jossain vaiheessa, että tuollainen mies ei tule ikinä ottamaan vastuuta omista teoistaan. 

Eli ala rakentaa elämääsi niin kuin miestä ei olisi olemassakaan. Lapsille tosi ikävä tilanne tosin. 

Vierailija
29/32 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsille riittää yksi kyllin hyvä vanhempi ja kautta aikojen on kasvanut terveitä aikuisia yhden vanhemman perheistä. Nyt kannataa miettiä sitä omaa motiiviasi kantaa isää mukana kuvioissa. Mieti miten saa asiat pöyrimään ilman exää, koska loppujen lopuksi emme voi luottaa kuin itseemme. 

Jo kymmeniä vuosia ne ongelmaiset ovat olleet yleensä äitinsä kanssa kasvaneita..

Vierailija
30/32 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isät pystyy tekeen noin. Ei heillä ole sellaista vanhemman rakkautta kuin äideillä. Omien lasteni isäkin hylkäsi lapsensa. Ensin teki tuon, että sovituista hoitovuoroista luisti. Sitten hylkäsi. 

Vierailija
31/32 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kuullut että kukaan isä olisi tällä tavoin hylännyt lapsensa ja käytännössä kadonnut, eli ei saa mitään yhteyttä mitään kautta vaikka lapset itkevät ikävää. Eikä tätä selitä mikään alkoholiongelma tai muu, kyseessä on näennäisesti normaali yhteiskunnassa kiinni oleva henkilö. 

Pelkään, mitä näin tunnekylmä ihminen keksii seuraavaksi. Toisaalta parempi että pysyy poissa kuin että aloittaisi jonkun huoltajuuskiistan vaikka oikeudessa. 

Lasten puolesta sydän särkyy. 

Ensin isä on läsnä, isän syliin voi mennä ja isän kanssa leikkiä, ja sitten isä yhtäkkiä vain katoaa määrittelemättömäksi ajaksi. 

Suorastaan raivostuttaa, millaiset traumat tahalleen aiheuttaa lapsilleen. 

ap 

Vierailija
32/32 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt vaan reipasta, lopettaa uhriutuminen ja hoitaa itse asia parhain päin. Ex on jo ex, älä vaivaa päätäsi sillä enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi