Kaksi virpojaa, molemmilla vitsoja. Molemmat virpovat mutta saan vain toiselta vitsan. Olenko tyly jos annan vain hänelle palkan?
Tämä tuntuu olevan trendi. Kaksi tyttöä ovella, molemmilla vitsoja mukana.
Yhdessä virpovat mutta vain toinen antaa vitsan.
Olen silloin antanut suklaamunan vain vitsan antaneelle.
Kommentit (41)
Olet tyly. Molemmille palkka ja se risu tod.näk. suoraan roskiin. Ovat niin räjähtäneen näköisiä aina.
Minä tulen yhdelläkin vitsalla tuoreeks terveeks ja annan kaikille pienet pussit jossa on pääsiäismunan lisäksi muutakin herkkua ja tipu
En helvetti haluais enempää kun yhden per porukka, ja tottakai kaikille palkka, se virpominen on se juttu, ei ne vitsat.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti molemmille palkka.
Niin, jos molemmat virpoivat eli sanoivat sen lorun.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina sanonut lapselleni kun menevät porukalla, et kaikki sitten antaa vitsat jos meinaavat kaikki palkankin saada. Ei niin et 5 virpojaa ja 2 antaa vitsan..tai juurikin et 2 virpojaa ja 1 antaa vitsan. Moni näin tekee...maksimoi voiton. siks varmaan tulevatkin isolla porukalla
En itse haluisi niitä viittä vitsaa! Mun luona käy joka vuosi vähintään tusina virpojaa, en mä halua niitä kaikkia vitsoja.
Vierailija kirjoitti:
Siis erityisesti himoitset jotain lasten askarteluja? Pistä osoittees niin lähetetään sulle pahvilaatikollinen eikä tarvita karkkia vaihdossa.
Ohis.
Nimenomaan himoitsen hienoja virpomisoksia! Laitan isoon maljakkoon ja ihailen koko pääsiäisen. Jotkut ovat liikuttavia väkerryksiä ja toiset huolella koristeltuja, aivan mestariteoksia. Kaikki käy!
Olipa kiva, että taas kävi monta porukkaa reippaita virpojia, ja kaikki antoivat oksan!
Vierailija kirjoitti:
Hittoon kreppipaperi. Pitää olla höyheniä.
Sekä että!
Palkka per vitsa. Tietenkin vaan toiselle, jos ei vitsaa kuulu. Jos mä olen Kinderini ostanut ja maksanut kalliilla hinnalla, niin kyllä sen vitsan pitää olla jonkun näköinenkin. Sehän on kauppatilanne.
Esim tässä käy joka vuosi jokunen joka tajuu vasta aamusta, että vitsalla saa karkkia. Sitten on liimattu post it lappuja koivunoksiin. Tänään otin yhden tämmöisen vastaan ja annoin tuolle pojalle yhden pikku munan. Katsoi hieman pettyneenä, niin mäkin. Hän ymmärsin pointin ja juoksi pois.
No kysyitkö edes, että saanko ne molemmat vitsat? Nykyään pajunkissat on kortilla. Hassu juttu muistui mieleen. Kerran 90-luvulla virpojat (ihan 9-10-vuotiailta näytti) sano, ettei huoli herkkuja vaan ottaa vaan rahaa, joten sanoin ettei mulla oo ja suljin oven sitte niiden nenän edestä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on vain yksi virpoja, hän saa suklaamunan ja jos on monta, annan pihlajanmarkakarkin jokaiselle.
Minä annan enemmän niille lapsille, jotka ovat niin reippaita että tulevat ilman 50 metrin päässä aurinkolasit päässä kyylääviä vanhempia. En ymmärrä miten paljon ihmiset pelkäävät toisiaan, että pitää naapureitakin kyylätä kuin FBIn agentti. Tulisivat sitten edes tervehtimään, samaa seuruetta kun ovat.
Eivätkö aikuiset ymmärrä, että lapsilla pitää olla omiakin juttuja? Ja että kyllä sellainen lapsiporukka pärjää hyvin ilman kyyliä?
Kuule, se olet Sinä, jonka pitää olla tuossa tilanteessa aikuinen.
Ajattele itsesi noiden virpojien asemaan. Siitä se lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Palkka per vitsa. Tietenkin vaan toiselle, jos ei vitsaa kuulu. Jos mä olen Kinderini ostanut ja maksanut kalliilla hinnalla, niin kyllä sen vitsan pitää olla jonkun näköinenkin. Sehän on kauppatilanne.
Esim tässä käy joka vuosi jokunen joka tajuu vasta aamusta, että vitsalla saa karkkia. Sitten on liimattu post it lappuja koivunoksiin. Tänään otin yhden tämmöisen vastaan ja annoin tuolle pojalle yhden pikku munan. Katsoi hieman pettyneenä, niin mäkin. Hän ymmärsin pointin ja juoksi pois.
Joo, näitä on. Mutta tulee mieleen, että näillä ei varmaan ole sellaisia vanhempia, jotka satsaisivat lapseensa siinä määrin, että opettaisivat hänelle perinteitä.
Virpominen on hyvä esimerkki perinteestä, joka ei oikein ilman aikuisen apua onnistu. Se vaatii suunnittelua ja valmistelua, pukeutumista, rekvisiittaa ja askartelua.
Vähän käy sääliksi näitä, joista vanhemmat eivät piittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vain yksi virpoja, hän saa suklaamunan ja jos on monta, annan pihlajanmarkakarkin jokaiselle.
Minä annan enemmän niille lapsille, jotka ovat niin reippaita että tulevat ilman 50 metrin päässä aurinkolasit päässä kyylääviä vanhempia. En ymmärrä miten paljon ihmiset pelkäävät toisiaan, että pitää naapureitakin kyylätä kuin FBIn agentti. Tulisivat sitten edes tervehtimään, samaa seuruetta kun ovat.
Eivätkö aikuiset ymmärrä, että lapsilla pitää olla omiakin juttuja? Ja että kyllä sellainen lapsiporukka pärjää hyvin ilman kyyliä?
Sori mä seuraan lapsia kauempaa koska nuorempi on erityislapsi. Mulla ei kyllä ollut aurinkolaseja.
Vierailija kirjoitti:
Yksi vitsa per asunto. Useamman vitsan vaatiminen on sikamaista lapsityövoiman hyväksikäyttöä. Sanonta kuuluu vitsa sulle, ei vitsat. Kuunnelkaa mitä sanotaan älkääkä alkako itse sotkemaan asioita. Ei ihme että asiat menee päin persettä kun ei edes virpojia osata kohdella asiallisesti. Lapsia.
No jos tuolle linjalle lähdetään, niin sanonta kuuluu "vitsa sulle, palkka mulle", ei "vitsa sulle, palkka MEILLE". Jos oikein tarkkoja ollaan, niin periaatteessa jokaisen palkkaa odottavan pitäisi myös virpoa, eli ei kun loruja latelemaan!
Ihan selvä asia, että saat palkan vitsaa vastaan. Yksi vitsa = yksi palkka.
Ja "lapsityövoimalla" on ihan valinnan vapaus olla tulematta ovelle vaihtamaan oksia palkkaan, jonka kuitenkin ventovieraat aikuiset antavat heille vapaaehtoisesti. Ylöspito ja tavanomaiset herkut kuuluvat vanhempien vastuulle, ei naapureiden.
Mun mielestä yksi vitsa riittää taloa kohden. Mieluummin otan vastaan yhden johon on vähän nähty vaivaa kuin kymmenen jotain silkkipaperiroskahapsulla koristeltua. Luontokin kiittää jos niitä oksia ei revitä ihan tuhottomasti...välillä miettinyt miksi aikuisetkin kerää niitä oksia sylin täydeltä, miksi enemmän on jotenkin parempi? Miksei riitä että ottaa oksan tai pari? Ainakin sen yhden valitsee silloin todella huolella ja arvostaa juuri sitä oksaa koristeena. Anteeksi epäsuosittu mielipiteeni :)
Vierailija kirjoitti:
Aidot höyhenet on epäeettisiä. Jostain silkkipaperista voi leikata nättejä suipon mallisia (kuten sulat) koristeita ja ne voi liimata oksiin.
Vierailija kirjoitti:
En helvetti haluais enempää kun yhden per porukka, ja tottakai kaikille palkka, se virpominen on se juttu, ei ne vitsat.
Niin, se virpominen on se juttu, ei myöskään sen palkan määrä. Mun mielestä nykyajan lapset on tosi kiittämättömiä, pitäis saada kaikkea paljon! Toki jos nyt on jotkut yhdet karamellit, niin voisin antaa kaikille, mutta en mitään yllätysmunia ala vieraille jakamaan, eri asia jos olen pyytänyt jotakuta virpomaan.
Virpojia meillä kävi silloin, kun omakin lapsi oli virpomisiässä. Tottakai jokainen palkkaa odottava antaa vitsan. Nykylapsien pitäisi kyllä saada kaikkea, mutta panostaa ei viitsittäisi. Tämä näkyy koulussakin. Paju kyllä kasvaa, siitä se ei ole kiinni. Itse aina irrotin saamistani vitsoista höyhenet ja muut hyvin säilyvät koristeet ja niitä lapsi hyödynsi seuraavana vuonna askartelussa. Ei siis voi syyttää koristeiden kalleuttakaan, jos ei saa vitsoja tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Virpojia meillä kävi silloin, kun omakin lapsi oli virpomisiässä. Tottakai jokainen palkkaa odottava antaa vitsan. Nykylapsien pitäisi kyllä saada kaikkea, mutta panostaa ei viitsittäisi. Tämä näkyy koulussakin. Paju kyllä kasvaa, siitä se ei ole kiinni. Itse aina irrotin saamistani vitsoista höyhenet ja muut hyvin säilyvät koristeet ja niitä lapsi hyödynsi seuraavana vuonna askartelussa. Ei siis voi syyttää koristeiden kalleuttakaan, jos ei saa vitsoja tehtyä.
Näin juuri. Harmillisesti moni lapsi jää siten myös paitsi siitä hyvänmielen tunteesta mikä vaivan näkemisestä syntyy. Kyllä se kinder vaan maistuu paremmalta, kun sen eteen on nähnyt aidosti vaivaa vs sukulaisilta saadut jättipalkinnot riman alittavasta vaivannäöstä.