Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi virpojaa, molemmilla vitsoja. Molemmat virpovat mutta saan vain toiselta vitsan. Olenko tyly jos annan vain hänelle palkan?

Vierailija
13.04.2025 |

Tämä tuntuu olevan trendi. Kaksi tyttöä ovella, molemmilla vitsoja mukana.

Yhdessä virpovat mutta vain toinen antaa vitsan.

Olen silloin antanut suklaamunan vain vitsan antaneelle. 

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin juuri. Sulle vitsa, mulle palkka.

Vierailija
2/41 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me annetaan kaikille porukan virpojille. Mitä me niin monella vitsalla edes tehtäisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis erityisesti himoitset jotain lasten askarteluja? Pistä osoittees niin lähetetään sulle pahvilaatikollinen eikä tarvita karkkia vaihdossa.

Vierailija
4/41 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti molemmille palkka.

Vierailija
5/41 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin juuri. Sulle vitsa, mulle palkka.

Molemmat virpoivat, joten molemmille palkka. Vitsa jolla (yhteisesti) virvottiin, annettiin virvottavalle.

Vierailija
6/41 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai molemmille!!

Vierailija
7/41 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina sanonut lapselleni kun menevät porukalla, et kaikki sitten antaa vitsat jos meinaavat kaikki palkankin saada. Ei niin et 5 virpojaa ja 2 antaa vitsan..tai juurikin et 2 virpojaa ja 1 antaa vitsan. Moni näin tekee...maksimoi voiton. siks varmaan tulevatkin isolla porukalla

Vierailija
8/41 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis erityisesti himoitset jotain lasten askarteluja? Pistä osoittees niin lähetetään sulle pahvilaatikollinen eikä tarvita karkkia vaihdossa.

Hekotan täällä. Taattua av:ta!

Sivusta 

Vierailija
9/41 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aikaan illasta. Trolli satuilee siellä noitaluolassaan.

Vierailija
10/41 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vain yksi virpoja, hän saa suklaamunan ja jos on monta, annan pihlajanmarkakarkin jokaiselle.

Vierailija
11/41 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meidän lapset virpoivat, niin tekivät kaikki parikymmentä vitsaa ja kiersivät naapurustoa viiden hengen porukalla. Jokainen antoi vitsan, totta kai sitä palkkaa vastaan! Eli paristakymmenestä paikasta saivat sitten jotain! Jos homma olisi mennyt niin, että viiden hengen porukka jokainen nappaa yhden kinderin ja yksi antaa vitsan, niin nehän olisi voinut kiertää sadalla ovella! Eli ehdottomasti on oikea tapa se, että palkan saa vain ne jotka antaa vitsan!

Vierailija
12/41 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös omia lapsia ohjeistanut antamaan molemmat vitsat kun haluavat molemmat palkat, koska se on mielestäni kohteliasta.

Koska niillä vitsoilla ei kuitenkaan tee mitään ja ne menevät roskiin viikon päästä, ei minua kuitenkaan sinänsä haittaa, että isommalta porukalta saan vain yhden (mikä muuten tänään tapahtui jokaisen porukan kohdalla) ja jaan silti karkit kaikille. Siitä huolimatta olisi mielestäni kohteliasta antaa yhtä monta vitsaa, kuin on virpojiakin.

Vierailija
13/41 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mielestäni myös vähän porukan koosta. Jos ovella on 3 virpojaa, on mielestäni kohtuullista antaa palkka kahta vitsaa vastaan. Mikäli saisin yhden vitsan, en antaisin varsinkaan mitään kinderiä tyhjin käsin saapuville muille virpojille. Pahimmillaan se ainutkin vitsa on ruma, eli siinä on pelkkä varsi vailla oksia ja todella niukasti koristeita, esim. yksi liimattu höyhen ja piippurassi. Miksi sellaisesta pitäisi antaa muhkea palkka isolle seurueelle?  

Vierailija
14/41 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vitsa per asunto. Useamman vitsan vaatiminen on sikamaista lapsityövoiman hyväksikäyttöä.  Sanonta kuuluu vitsa sulle, ei vitsat. Kuunnelkaa mitä sanotaan älkääkä alkako itse sotkemaan asioita. Ei ihme  että asiat menee päin persettä kun ei edes virpojia osata kohdella asiallisesti. Lapsia.

Vierailija
15/41 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta palkat voi jakaa lopuksi tasan. Jos on kymmenen virpojaa, niin ei voi olettaa, että saavat kymmenen herkkua. 

Vierailija
16/41 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vitsa per asunto. Useamman vitsan vaatiminen on sikamaista lapsityövoiman hyväksikäyttöä.  Sanonta kuuluu vitsa sulle, ei vitsat. Kuunnelkaa mitä sanotaan älkääkä alkako itse sotkemaan asioita. Ei ihme  että asiat menee päin persettä kun ei edes virpojia osata kohdella asiallisesti. Lapsia.

Ei virpominen ole mitään pakollista lapsuuteen kuuluvaa raatamista, vaan sen on tarkoitus olla hauska perinne missä oksien koristelua ja itse virpomista odotetaan innolla. Palkkaa saa juuri sen verran mitä on itse valmis näkemään vaivaa oksien eteen. Mielestäni reilu peli ja herkutkin maistuvat virpomisen jälkeen paremmilta, kun niiden eteen on oikeasti nähty vaivaa.

Vierailija
17/41 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mielestäni myös vähän porukan koosta. Jos ovella on 3 virpojaa, on mielestäni kohtuullista antaa palkka kahta vitsaa vastaan. Mikäli saisin yhden vitsan, en antaisin varsinkaan mitään kinderiä tyhjin käsin saapuville muille virpojille. Pahimmillaan se ainutkin vitsa on ruma, eli siinä on pelkkä varsi vailla oksia ja todella niukasti koristeita, esim. yksi liimattu höyhen ja piippurassi. Miksi sellaisesta pitäisi antaa muhkea palkka isolle seurueelle?  

Tuollaisessa tilanteessa pitäisi antaa palautetta vitsan laadusta. Eihän tuotekehitystä muuten tapahdu jos sekunda menee aina läpi.

Vierailija
18/41 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei virpominen ole mitään pakollista lapsuuteen kuuluvaa raatamista, vaan sen on tarkoitus olla hauska perinne missä oksien koristelua ja itse virpomista odotetaan innolla. Palkkaa saa juuri sen verran mitä on itse valmis näkemään vaivaa oksien eteen. Mielestäni reilu peli ja herkutkin maistuvat virpomisen jälkeen paremmilta, kun niiden eteen on oikeasti nähty vaivaa.

Hienojen härpäkkeiden vaatiminen johtaa vain varustelukilpailuun. Kohta siellä teillä päin vanhemmat joutuvat osallistumaan pienimpien virpojien vitsojen tekoon. Kun se käy aikuisillekin liian työlääksi niin vitsoja aletaan tilaamaan Temusta. Oletko sitten tyytyväinen?

Vierailija
19/41 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa ovea virpojille. Vitsa yleensä pelkkä tikku, jossa kaksi kreppipaperia. Ennen oli sentään pajunkissoja ja höyheniä. Yhtään ei viitsitä panostaa ja palkka pitäisi saada. Palkka siis mistä?

Vierailija
20/41 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienojen härpäkkeiden vaatiminen johtaa vain varustelukilpailuun. Kohta siellä teillä päin vanhemmat joutuvat osallistumaan pienimpien vir

Vitsoja voi koristetta varsin edullisestikin. Kreppipaperi ja metallilanka ei paljoa maksa, saati teippi. Tietysti pienempien lasten kanssa vanhemmat auttavat lapsiaan vitsojen koristelussa. Meilläkin äidin kanssa vitsat tehtiin aina yhdessä, ihania muistoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme