Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sosionomit tekee työkseen? Ainoa minkä tiedän on lastentarhanopettajan tehtävät ja päivähoitoalalta haluan pois

Vierailija
15.03.2007 |

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän vuoden vaaleihin et varmaan vaan enää ehdi ;-))

Vierailija
2/3 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulutukseltani sosionomi (AMK) ja olen ollut töissä lastenkodissa ohjaajana, päiväkodissa lto:na, lastensuojelun sosiaalityöntekijänä sekä vastaanottokodissa ohjaajana.

Lastensuojelu on siis se mun juttu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijuuttasi kaivataan eri ikäisten erilaisissa elämäntilanteissa olevien ihmisten kanssa. Toimit sosiaalipalvelujen suunnittelu-, ohjaus- ja kehittämistehtävissä. Työskentelet varhaiskasvatuksen, lastensuojelun, perhetyön sekä nuorisotyön ohjaus- ja kasvatustehtävissä. Työskentelet vanhusten-, vammais-, päihde- ja kriminaalihuollon tehtävissä. Myös mielenterveystyö ja kotipalvelu kuuluvat osaamiseesi.

Tuet väestön asumista, työtä, toimeentuloa sekä yhteisöelämää ja persoonallisten voimavarojen käyttöä. Työskentelet yksilö-, perhe- tai ryhmäkohtaisessa asiakastyössä. Pyrit yhdessä asiakkaan ja tämän läheisten kanssa luomaan sosiaalisen selviytymisen edellytyksiä sekä poistamaan sen esteitä. Tärkeä lähtökohta työlle on kykysi ymmärtää asiakkaan elämäntilanne ja ne yhteiskunnalliset yhteydet, jotka siihen vaikuttavat.

Työnkuvasi on hyvin monimuotoinen, kuten myös työpaikkojesi kirjo. Työsi voi liittyä muun muassa julkisiin tai yksityisiin sosiaali- palveluihin, sosiaali-turvajärjestelmiin, työhallintoon, nuorisotoimintaan, kriminaalihuoltoon, kansalaisjärjestöihin. Voit myös toimia itsenäisenä palvelujen tuottajana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi