Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäinen nainen, onko sinulla kohtu?

Vierailija
13.04.2025 |

Kysymys otsikossa. Onko kohdun "pitämisestä" aiheutunut vaihdevuosissa tai sen jälkeen ylitsepääsemättömiä ongelmia? Naistentautien lääkärit vaikuttavat vahvasti olevan tätä mieltä ja kohdunpoisto tuntuu olevan normiratkaisu kaikkiin ongelmiin ja leikkauksia tehdään liukuhihnalta. Leikattujen positiivisia kokemuksia on netti täynnä. Ihmeellistä, että juuri negatiivisia kokemuksia ei ole, vaan klassikko "paras ratkaisu ikinä" toistuu. Tuntuu ettei kenelläkään ole kohta enää kohtua, "kun lapset on tehty".  

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kyllä ole mikään läpihuutojuttu ja normi ratkaisu yhtään mihinkään. 

Vierailija
22/45 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

60+ ja kohtu on. Ei ole aiheuttanut mitään ongelmia. Eipä kukaan ole sen poistamistakaan esittänyt.

Vierailija
24/45 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole mikään liukuhihnatoimenpide. Älytöntä tulla tänne selittämään asiasta mistä ei selvästikään ole tietoa. Minulla on iso myooma ja kohtu edelleen tallessa. Tämän lisäksi minulla on ollut kysta ja vuodosta johtuva anemia.

Vierailija
25/45 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtu on ja ikää 58v. Vajaa kymmenen vuotta sitten gyne myös maalaili kohdunpoisto jos ei vuodot vähene. Onneksi ne sitten itsestään vähenivät. 

Vierailija
26/45 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunpoistoja ei todellakaan tehdä liukuhihnalla. Kyllä ne leikkaussalissa hoidetaan. Ei sinne pääse kuka tahansa. Itse sain tapella hyvin kauan ennen kuin endometrioosin takia suostuttiin poistoon. 

Vierailija
27/45 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kohtua, munasarjoja ja johtimia. Iso kasvain on poistettu.

54v.

Vierailija
28/45 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap elää jossain rinnakkaistodellisuudessa. Jos kohdunpoisto olisi joku läpihuutojuttu, kaikki velat olisivat poistattaneet kohtunsa jo kauan ennen keski-ikää. Kyllä siihen tarvitaan vahvat perustelut, että kohdun saa pois. 

Vierailija
29/45 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistettu 2014 myoman ja todella runsaiden kuukautisten takia, olin 42 vuotias. Muuten kaikki hyvin mutta lantion ja alaselän kipuja joita ei myönnetä että johtuisi kohdun poistosta.

Vierailija
30/45 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kohtu, koska poistoa ei saa tuosta vaan. Perustelivat, että saatan vielä haluta lapsia. Olen 48v.

Vierailija
31/45 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kohtua. T: nykyajan Vihreöt Transssueukot sirkushuveineen

Vierailija
32/45 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha elin ollut aina mulle, eikä mitenkään esim.lisää naiseuttani. Vulva ja emätin tärkeät. Mutta tuossa se kulkee mukana, varmaan hautaan asti.

Vierailija
33/45 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap elää jossain rinnakkaistodellisuudessa. Jos kohdunpoisto olisi joku läpihuutojuttu, kaikki velat olisivat poistattaneet kohtunsa jo kauan ennen keski-ikää. Kyllä siihen tarvitaan vahvat perustelut, että kohdun saa pois. 

Miksi velat poistattas kohdun kun sterilisaatio riittää ehkäisyksi? Ja on turvallisempi.

vela

Vierailija
34/45 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi velat poistattas kohdun kun sterilisaatio riittää ehkäisyksi? Ja on turvallisempi.

vela

No itse en ainakaan nauti kuukautisisa niin paljon, ettenkö voisi poistattaa kohtua päästäkseni niistä eroon. Ehkäisynä käytän selibaattia. 

eri

Vierailija
35/45 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vela

Mitä kohtaa et ymmärtänyt ilmaisusta "jos kohdunpoisto olisi läpihuutojuttu"?

Vierailija
36/45 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vela

Et sä saa sterilisaatiota lapsettomana alle 30-vuotiaana. 

Vierailija
37/45 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kohtu, koska poistoa ei saa tuosta vaan. Perustelivat, että saatan vielä haluta lapsia. Olen 48v.

Miksi haluaisit poistattaa kohtusi?

Vierailija
38/45 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vela

Koska maailmassa, jossa kohdunpoisto olisi läpihuutojuttu, se olisi turvallinen ja helppo toimenpide tyylillä "napsaistaan kohtu pois samalla kun vilkaistaan onko värkki muuten kunnossa". 

Vierailija
39/45 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluaisit poistattaa kohtusi?

Se ei kuulu sinulle. 

Vierailija
40/45 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on poistettu munasarjat. Toivoin, että kohtu poistettaisiin samalla myoomien ja gynekologisen syöpäepäilyn vuoksi, mutta sitä ei suostuttu poistamaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi