Keski-ikäinen nainen, onko sinulla kohtu?
Kysymys otsikossa. Onko kohdun "pitämisestä" aiheutunut vaihdevuosissa tai sen jälkeen ylitsepääsemättömiä ongelmia? Naistentautien lääkärit vaikuttavat vahvasti olevan tätä mieltä ja kohdunpoisto tuntuu olevan normiratkaisu kaikkiin ongelmiin ja leikkauksia tehdään liukuhihnalta. Leikattujen positiivisia kokemuksia on netti täynnä. Ihmeellistä, että juuri negatiivisia kokemuksia ei ole, vaan klassikko "paras ratkaisu ikinä" toistuu. Tuntuu ettei kenelläkään ole kohta enää kohtua, "kun lapset on tehty".
Kommentit (45)
60+ ja kohtu on. Ei ole aiheuttanut mitään ongelmia. Eipä kukaan ole sen poistamistakaan esittänyt.
Ei todellakaan ole mikään liukuhihnatoimenpide. Älytöntä tulla tänne selittämään asiasta mistä ei selvästikään ole tietoa. Minulla on iso myooma ja kohtu edelleen tallessa. Tämän lisäksi minulla on ollut kysta ja vuodosta johtuva anemia.
Kohtu on ja ikää 58v. Vajaa kymmenen vuotta sitten gyne myös maalaili kohdunpoisto jos ei vuodot vähene. Onneksi ne sitten itsestään vähenivät.
Kohdunpoistoja ei todellakaan tehdä liukuhihnalla. Kyllä ne leikkaussalissa hoidetaan. Ei sinne pääse kuka tahansa. Itse sain tapella hyvin kauan ennen kuin endometrioosin takia suostuttiin poistoon.
Ei ole kohtua, munasarjoja ja johtimia. Iso kasvain on poistettu.
54v.
Ap elää jossain rinnakkaistodellisuudessa. Jos kohdunpoisto olisi joku läpihuutojuttu, kaikki velat olisivat poistattaneet kohtunsa jo kauan ennen keski-ikää. Kyllä siihen tarvitaan vahvat perustelut, että kohdun saa pois.
Poistettu 2014 myoman ja todella runsaiden kuukautisten takia, olin 42 vuotias. Muuten kaikki hyvin mutta lantion ja alaselän kipuja joita ei myönnetä että johtuisi kohdun poistosta.
On kohtu, koska poistoa ei saa tuosta vaan. Perustelivat, että saatan vielä haluta lapsia. Olen 48v.
Ei ole kohtua. T: nykyajan Vihreöt Transssueukot sirkushuveineen
Turha elin ollut aina mulle, eikä mitenkään esim.lisää naiseuttani. Vulva ja emätin tärkeät. Mutta tuossa se kulkee mukana, varmaan hautaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Ap elää jossain rinnakkaistodellisuudessa. Jos kohdunpoisto olisi joku läpihuutojuttu, kaikki velat olisivat poistattaneet kohtunsa jo kauan ennen keski-ikää. Kyllä siihen tarvitaan vahvat perustelut, että kohdun saa pois.
Miksi velat poistattas kohdun kun sterilisaatio riittää ehkäisyksi? Ja on turvallisempi.
vela
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi velat poistattas kohdun kun sterilisaatio riittää ehkäisyksi? Ja on turvallisempi.
vela
No itse en ainakaan nauti kuukautisisa niin paljon, ettenkö voisi poistattaa kohtua päästäkseni niistä eroon. Ehkäisynä käytän selibaattia.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vela
Mitä kohtaa et ymmärtänyt ilmaisusta "jos kohdunpoisto olisi läpihuutojuttu"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vela
Et sä saa sterilisaatiota lapsettomana alle 30-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
On kohtu, koska poistoa ei saa tuosta vaan. Perustelivat, että saatan vielä haluta lapsia. Olen 48v.
Miksi haluaisit poistattaa kohtusi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vela
Koska maailmassa, jossa kohdunpoisto olisi läpihuutojuttu, se olisi turvallinen ja helppo toimenpide tyylillä "napsaistaan kohtu pois samalla kun vilkaistaan onko värkki muuten kunnossa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisit poistattaa kohtusi?
Se ei kuulu sinulle.
Minulta on poistettu munasarjat. Toivoin, että kohtu poistettaisiin samalla myoomien ja gynekologisen syöpäepäilyn vuoksi, mutta sitä ei suostuttu poistamaan.
Ei se kyllä ole mikään läpihuutojuttu ja normi ratkaisu yhtään mihinkään.